GradUrednički izbor

IZNENAĐUJUĆA I FANTASTIČNA POSEZONA Veća gužva u listopadu, nego u sezoni!

pile turisti sezona 1

Iz Grada Dubrovnika, kao i iz Turističke zajednice grada Dubrovnika, pohvalili su se kako su u posezoni ostvareni odlični turistički rezultati. Naime, u listopadu je zabilježeno 9 posto više noćenja i 22 posto više dolazaka. Naveli su i kako su se u ovom mjesecu održala razna događanja koja su privukla ne samo strane posjetitelje, već i domaću čeljad. Odlučili smo pitati pojedine ‘dionike’ u turizmu kakva im je zaista bila posezona. U svojim odgovorima većina ističe kako je navedeno razdoblje godine bilo iznenađujuće, fantastično te iznad očekivanja.

Vasić: Jako zadovoljavajuća posezona
Ugostitelj i jedan od vlasnika Pantarula Milan Vasić naglasio je kako je za njega posezona bila iznad očekivanja.

— Stvarno sam bio iznenađen sa svim tim šušurom zadnjih dana listopada. Općenito smo zadovoljni svi u tvrtki sa posezonom. Inače, sezona je općenito po nama bila jako dobra, ali se i posezona isto tako pokazala jako zadovoljavajućom i dugom. Produljila se čak i u početak jedanaestog mjeseca. Gledamo koliko će se još produljiti (smijeh). No, mi smo restoran koji je okrenut domaćoj publici, tako da ne stajemo, ne zatvaramo i nastavljamo raditi istim ritmom. To nam predstavlja zadovoljstvo, raditi s našim ljudima, pogotovo u zimskom razdoblju – kazao je Vasić.

Smoljko: 23 posto poziva više
Prezadovoljni smo, posezona je bila iznenađujuća – reći će nam prvi čovjek ‘Plavog taksija’ Ivica Smoljko. Navodi kako, prema podacima iz njihovog sustava, imaju 23 posto više poziva nego u istom razdoblju prošle godine. —Stvarno smo se iznenadili, ovo je za nas iznad očekivanja. To je sigurno zasluga turističkih djelatnika u Dubrovniku te Turističke zajednice grada Dubrovnika. Potrudili su se da ovoliko puno gostiju stigne u Grad. Ovo je čak bolja godina za nas nego što je bila 2019. – naglasio je.

turisti sezona 1

Mičić: Bolja nego sezona!
Prodavačica izleta u Portu Iva Mičić naglasila je kako je za nju posezona bila bolja nego glavna sezona. —Sedmi i osmi mjesec nas je sve razočarao, deveti mjesec je bio iznimno dobar u usporedbi s ostalim mjesecima, dok je listopad bio fantastičan – kazala je Mičić dodajući kako – ‘nema pravila’. —No, ova je godina bila čudna. Svi su očekivali veliki ‘boom od sezone’, a na kraju je stvarno zakazala. Predsezona je bila dobra i svi su se nadali da će se takav trend nastaviti. Međutim, do toga nije baš došlo. Kao ona krivulja na dijagramu, sezona je ‘pala’ tijekom lipnja, srpnja i kolovoza. No, opet se u devetom ‘digla’. Isto tako, to se i moglo očekivati s obzirom na to da u tom razdoblju uglavnom dolaze najbolji gosti – rekla je.

turisti sezona

Dubretić: Stabilan rast
Glavni izvršni direktor i suosnivač Direct Bookera za najam privatnog smještaja Nino Dubretić naveo je kako je posezona bila ‘taman po očekivanju’ te da je došlo do stabilnog rasta. —Što se tiče posezone, ne mogu se generalizirati iznajmljivači jer je uvijek nekome bolja, a nekome lošija. Ne samo posezona, nego i predsezona i sezona. Ono što vidimo kao agencija je da posezona ne odskače u odnosu na prošlu godinu. Dakle, može se reći kako je desetak posto bolja nego lani. Došlo je do stabilnog rasta. Ponovilo se! – rekao je Dubretić za DuList.

Vuka: Učinak u posezoni – fantastičan
Turistički vodič Ivan Vuković ‘Vuka’ ističe kako je u Gradu bila veća gužva krajem rujna i tijekom listopada, nego u sezoni, odnosno u srpnju i kolovozu.

—Kako je bilo izašlo po svim medijima da ga treba izbjegavati u srpnju i kolovozu, u high seasonu, mislim da su svi sad počeli dolaziti u devetom i desetom mjesecu. Bilo bi zgodno da netko napravi marketing da turisti počnu dolaziti i u studenom. Bila je ogromna gužva zato jer su grupe bile – ogromne, po 50 ljudi! Da bi se smanjila gužva, trebaju se smanjiti turističke grupe. Bilo bi najbolje da se donese neki zakon da grupa s jednim vodičem ne smije imati preko dvadeset osoba. To bi bilo dobro za ekonomiju. Vodiči bi imali više posla i gužve bi bile manje. No, što se tiče učinka i ljudi u posezoni – fantastično – rekao je Vuković zaključujući kako smo ‘užasno sezonalni te zbog toga i skupi’.

turisti sezona 3


TURISTIČKA ZAJEDNICA GRADA DUBROVNIKA
Izvrsni rezultati s tržišta SAD-a i Australije

—Tijekom listopada ostvareno je 116.914 dolazaka i 338.563 noćenja, odnosno 22 posto više u dolascima te 9 posto više u noćenjima u odnosu na isti mjesec lani. Naše marketinške aktivnosti su usmjerene na pred i posezonu i zadovoljni smo ostvarenim brojkama, koje su u skladu s planiranim. Ono što bismo istaknuli kao iznimno bitno su izvrsni rezultati s tržišta SAD-a i Australije te postupno povećanje daleko istočnih tržišta. U preostalom dijelu godine očekujemo također dobre rezultate, vjerujemo u odličnu popunjenost smještajnih kapaciteta za vrijeme trajanja Dubrovačkog zimskog festivala. Tu uglavnom računamo na goste iz regije pa smo sukladno tome i pokrenuli promotivne aktivnosti na tržištima BiH, Srbije, Hrvatske i Slovenije. Osim toga računamo na interes dijaspore u Njemačkoj zbog direktnog leta iz Frankfurta – ističu iz TZ-a grada Dubrovnika za DuList.

Pročitajte još

Završen projekt participativnog budžetiranja na Kalamoti

Dulist

PO MJERI GRAĐANA Tjedni pregled gradskih projekata

Dulist

(FOTO) Dubrovnik u tonovima južine

Dulist