U četvrtak 27. prosinca počinje zimsko sezonsko sniženje.
Proizvodi su u prosjeku sniženi između 20 i 50 posto, a u 60 dana propisanoga trajanja sniženja redovna cijena i nova snižena cijena moraju se iskazati jasno, vidljivo i čitljivo, ističu iz Hrvatske gospodarske komore.
Tijekom zimskoga sniženja najviše se kupuje odjeća i obuća, ali i različiti sezonski proizvodi, poput zimske opreme i dekoracija.
Ako trgovac ne proda sve proizvode, može nastaviti s prodajom po sniženoj cijeni sve do isteka zaliha, ali mu nije dopušteno oglašavati takvu prodaju kao sezonsko sniženje nakon proteka propisanih 60 dana.
– Praksa je pokazala da posljednjih godina domaći trgovci prate trendove europskih trgovaca po pitanju sezonskih rasprodaja pa se bilježe sve veće stope sniženja. Dakle, tu možemo govoriti o međunarodnoj konkurentnosti jer zbog usklađenih rokova sniženja naši kupci više ne idu u tolikoj mjeri kupovati u druge zemlje u okruženju – pojasnila je direktorica Sektora za trgovinu HGK Tomislava Ravlić, dodavši da trgovci sve više osluškuju i uvažavaju promjene na tržištu te nastoje uspješno odgovoriti na želje i potrebe potrošača.
Ono gdje zaostajemo, smatraju, u odnosu na međunarodne trendove je online trgovina koja sve više uzima maha.
-Hrvatski trgovci još uvijek u dovoljnoj mjeri ne prepoznaju važnost online trgovine, što dodatno pogoršava našu poziciju u globalnoj utakmici. Za ilustraciju, online potrošnja u svijetu raste 30 posto godišnje, a u Hrvatskoj je to mršavih 12 posto – istaknula je Ravlić, uz napomenu da ukupna potrošnja u prosincu ipak raste te da će, prema procjenama HGK, ove godine iznositi oko 13,5 milijardi kuna, što je porast za čak milijardu kuna u odnosu na isto razdoblje lani.
Izvor: HGK