Crna kronika

IZDANE SIGURNOSNE PREPORUKE Dvije godine nakon nesreće u Koločepskom kanalu završena istraga

kapetanija dance03

Dvije godine nakon teške prometne nesreće u Koločepskom kanalu, u kojoj je život izgubilo pet osoba, a dvije se još vode kao nestale, Agencija za istraživanje nesreća objavila je kako je završena istraga. Upravo na obljetnicu ove tragedije, 25. travnja ove godine, objavljeno je završno izvješće te su dane sigurnosne preporuke.

Podsjetimo, nesreća se dogodila u večernjim satima 25. travnja u Koločepskom kanalu, pri čemu je došlo do sudara broda Lučke kapetanije ‘Danče’, koji je prvenstveno namijenjen traganju i spašavanju na moru i gumenjaka, brodice za prijevoz putnika oznake ‘690 DB’. Kako se navodi u objavi Agencije, te večeri u 20:50 sati brod ‘Danče’ isplovljava iz ACI marine Dubrovnik te plovi Koločepskim kanalom prema luci Sobra na izvršenje zatraženog hitnog medicinskog prijevoza s otoka za Dubrovnik. Na brodu se nalaze tri člana posade.
Oko 21:00 sati brodica oznake ‘690 DB’ isplovljava iz uvale Pakljena prema uvali i mjestu Brsečine na obali. Na brodici se tijekom plovidbe nalazi jedan član posade i osam putnika. Iznenada, u 21:20 sati, u Koločepskom kanalu dolazi do sudara Danača i gumenjaka.
Od posljedica sudara pet osoba smrtno stradava (voditelj brodice i četiri putnika s brodice), jedan osoba je lakše, a jedna osoba teže ozlijeđena (obje osobe su putnici i istovremeno jedine preživjele osobe na brodici), dok se dvije osobe (putnici s brodice), još smatraju nestalima. Na brodu ‘Danče’ nije bilo smrtno stradalih ili ozlijeđenih osoba.
-Brodica oznake ‘690 DB’ značajno je oštećena, dok je brod ‘Danče’ pretrpio manje oštećenje. Brod i brodica nisu namijenjeni prijevozu tereta pa tereta i šteta na teretu nije bilo. Nije bilo ni štete nanesene trećim stranama, kao ni smrtno stradalih ili ozlijeđenih trećih strana. Na poziciji sudara nije uočeno onečišćenje mora ili okoliša gorivom ili uljima. Neposredno nakon sudara brod ‘Danče’ upućuje MAYDAY poziv te je SAR akcija aktivirana. Prvi dolazi u pomoć brodici oznake ‘690 DB’. Spašava preživjele i traga za nestalima. Više od osam punih dana nakon sudara traje koordinirana, opsežna i složena spasilačko – potražna akcija za osobama s brodice. Značajni ljudski i tehnički resursi su aktivirani. Nakon isteka ovog vremena potraga za preostale dvije nestale osobe nastavljena je u okviru redovnog nadzora sigurnosti plovidbe – navodi se na internetskoj stranici Agencije.

Treba podsjetiti kako je početkom kolovoza 2017. godine Općinsko državno odvjetništvo u Dubrovniku donijelo rješenje o provođenju istrage protiv zapovjednika broda Danče zbog osnovane sumnje na počinjenje kaznenog djela ugrožavanje posebnih vrsta prometa, a vezano za ovu tragediju. Godinu dana kasnije, točnije u studenom 2018. godine istraga protiv kapetana je obustavljena jer nakon provedene istrage ‘nije proizašlo dokazanim da je kršio propise iz pomorskog prometa i time izazvao nesreću na moru’.

Agencija za istraživanje nesreća u zračnom, pomorskom i željezničkom prometu izdala je sljedeće sigurnosne preporuke:
-Preporuča se Upravi pomorstva i Upravi sigurnosti plovidbe Ministarstva mora, prometa i infrastrukture da propiše obveznu ugradnju pojačivača radarskog signala (radar reflektora) na drvene i gumene brodice te na sve brodice čija brzina prelazi 20 čv.

-Preporuča se Upravi pomorstva i Upravi sigurnosti plovidbe Ministarstva mora, prometa i infrastrukture izmjena zakonskih i podzakonskih propisa tako da su sve osobe na brodicama, bez obzira na njihovu namjenu (za osobne, gospodarske ili javne svrhe), a čija brzina prelazi 20 čv, dužne za cijelo vrijeme trajanja plovidbe nositi prsluk za spašavanje, neovisno o području i uvjetima plovidbe.

-Preporuča se Upravi sigurnosti plovidbe Ministarstva mora, prometa i infrastrukture dosljedna provedba propisanih tehničkih i inspekcijskih pregleda brodica, s posebnim naglaskom na opremljenost brodica i broj osoba koje se na brodicama nalaze.

-Preporuča se Upravi sigurnosti plovidbe Ministarstva mora, prometa i infrastrukture da ukoliko se tehničkim pregledom utvrdi da brodica nije opremljena ugrađenim propisanim navigacijskim svjetlima i svjetiljkama, a prema Pravilima o izbjegavanju sudara, da se jasno naznači ograničenje, tj. zabrana plovidbe u razdoblju od zalaska do izlaska Sunca, kao i u uvjetima smanjene vidljivosti, te se spomenuto ograničenje upiše u očevidnik brodica odnosno budući jedinstveni upisnik te u plovidbenu dozvolu brodice.

-Preporuča se Upravi sigurnosti plovidbe Ministarstva mora, prometa i infrastrukture da se kroz interne propise Ministarstva dodatna pažnja posveti edukaciji svih članova posade brodova i brodica Ministarstva, a vezano uz rukovanje ugrađenim navigacijskim sustavima koji su ugrađeni na brodu ili brodici na koje su raspoređeni, kako bi pored zapovjednika barem još jedan član posade imao potrebna znanja i vještine potrebne za rukovanje tim specifičnim navigacijskim sustavima.

Pročitajte još

Na Pošti Lapad sudar automobila i kamiona

Dulist

Vatrogasci intervenirali u ulici Natka Nodila

Dulist

NALETIO AUTOMOBILOM NA PJEŠAKE Prometne nesreće na Vojnoviću i Sustjepanu

Dulist