Vizura aperta – veze Dubrovnik – Janjina, izložba, odnosno izbor radova s prošlogodišnjeg Festivala Vizura aperta, možete pogledati do 3. kolovoza, svaki radni dan od 17 do 21 sat.
Otvorena je proteklog petka kao uvod i točka veze između Dubrovnika i Janjine u kojoj će ovogodišnja, osamnaesta Vizura aperta početi 25. i trajati do 30. srpnja.
Sudjeluju Vatren Pekić, Ivana Dražić Selmani, Boris Greiner, Boris Cvjetanović i Tanja Stanić, Siniša Labrović i Annika Ström, a predstavila ju je Davorka Perić.
Komunikacija ljudi i uspostavljanje odnosa prema mjestu, u prostoru u kojem procesi unutar privremenog okruženja postaju umjetnički čin, a međusobne interakcije postaju medij, odnosno put za ostvarivanje lokalnog, privremeno poboljšanog, priželjkivanog društvenog uređenja. Radovi Vizure aperte ukazjuju na apsurde trgovine prostorom i zajedničkim dobrima koje nam je društvo nametnulo kao nužno i svakodnevno i s druge strane na probleme propadanja javnih i privatnih prostora, kao i na privatizaciju zajedničkih i nekada javnih prostora.
Izložba je odabir radova koji predstavljaju ideju izmještanja i putovanja, mjesta otpora ili mjesta izvan sustava. Novi sustav vrijednosti i veza i u njemu osobni konstrukt. Kroz umjetničke radove i samo bivanje u zajednici nastale su forme kojima se komunicira prema mjestu i ljudima, koristeći abecedu nekog privremenog jezika, proizvodi se slika privremenog idealnog društva. Slika Vizure aperte je slika izmještenog društva na kratkom izletu i samim tim svjesna i politična djelatnost umišljanja boljeg društva.
Izložba u ARL prestavit će radove koi se u mogu prenijeti, odnosno nisu dio ambijentalne instlacije neodvojive od mjesta nastanka ili postava. Serija crteža Vatrena Pekića Put nastala je u autobusu na putovanju od Zagreba, preko Splita do kuće u Janjini. Ujedno ova izložba je zajednički rezultat suradnje kustosica Petre Golušić koja je inicirala izložbu, umjetnice Katarine Ivanišin Kardum sudionika festivala, umjetnika i mještana koji su sudjelovali u postavu Vatrenove izložbe.
Mas Fuerte Que La Pistola, rad je Borisa Greinera koji je autor osmislio kao proizvodnju zajedničkog rada sastoji se od niza grafičkih aplikacija koji su sudionici festivala i prolaznici otisnuli na šperploči, u sazviježđe spojeni Laboratorij, Limits of control, Summer in Siam, Undreground, One form the heart i mnogi drugi tekstualni i slikovni prilozi zajedništvu Vizure aperte, ljeta u Janjini 2017.
U sklopu izložbe preseljen je transparent Dokolica, rad Tanje Stanić i Borisa Cvjetanovića koji je vidljiv s mora ukazivao na filozofiju luke i direktive Žuljane i Festivala. Rad Annike Ström za performans I am Thinking about Red Blue Green Yellow višestruko odražava temu veza u suradnji s lokalnom Klapom Žuljanka. Izvedba performansa u gornjoj Janjini doprinosi bogatom scenskom dojmu kroz odbir mjesta izvedbe – zatečene izgrađene terase pozornice s pogledom.
Performans Siniše Labroviću Sjetva izveden je u moru na Vučinama. Autor je izvedbom i izborom lokacije realizirao performanas o apsurdnosti. Kroz performans Turizam Labrović ukazuje na apsurde ljetovališnih prostora, trgovine prostorom i zajedničkim dobrima koje nam je društvo nametnulo kao nužno i svakodnevno.
Ivana Selmani u radu Draga Kate bavi se činjenicom da se pošta iz Dubrovnika za Dubrovnik , pa tako i za Pelješac razvrstava u Splitu, pošta dugo putuje i ne zna se kad će doći. Za vrijeme trajnja festivla Vizura aperta u Janjinju stiglo je pet razglednica od osam poslanih mjesec dana ranije.
Za vrijeme trajanja festivala Vizura aperta organizirala se privremena zajednica umjetnika i mještana koja je kroz program realizirala četrdesetak novih radova u okviru teme usmjerili pažnju na potencijale prostora, mjesta druženja, susreta, problematizirajući ideju veza, putovanja, komunikacije i nestanka funkcije prostora, potraga za novim ili starim funkcijama javnih i privatnih prostora i objekata, prakse druženja uz hranu kao dio društvenih običaja i komunikacije vezane uz javna događanja, na izložbi u ARL prikazuje se dokumentacija radova.