Skupština Turističke zajednice grada Dubrovnika jednoglasno je prihvatila program rada i financijski plan za 2020. godinu, kojega je predstavila direktorica u ostavci Romana Vlašić.
-Ova je godina za Dubrovnik rekordna, možemo reći najuspješnija u zadnjih 30-ak godina. Ne samo da smo ostvarili rekordne rezultate u samom srcu sezone, kad smo imali povećanja od 2-3 posto, ovisno o mjesecu, nego su ključna povećanja ostvarena u razdobljima pred i post sezone, odnosno tijekom zime. Dosad smo ostvarili preko 4 milijuna i 400 tisuća noćenja, što je 6 posto više. Približit ćemo se brojci od milijun i pol turističkih dolazaka što je 14 posto više i ti bitni pomaci događali su se tijekom zime – rekla je Vlašić.
Istaknula je kako je uložen veliki napor u osiguranju bolje dostupnosti tijekom zime. I prošle i ove godine povezani smo sa sedam velikih europskih hubova koji su nam dalje bitna poveznica s dalekim tržištima. Britanci su nam i ove godine strateški bitno i brojčano najznačajnije tržište. Istaknula je kako je s British Airwaysom ugovoren dodatni, treći let tjedno tijekom zime, a ljeti se letovi povećavaju s planiranih 12 na 14 letova tjedno.
-I aviokompanije i naši touroperatori i partneri nastoje raširiti sva ta turistička zbivanja i promet izvan glavnih mjeseci turističke sezone koji su i tako već preopterećeni. Pomaci se mogu događati samo za onaj porast u privatnom smještaju, jer su hoteli već jako dobro popunjeni. Nadamo se da ćemo uspjeti produžiti sezonu, u skladu s našim sloganom ‘Grad za sva godišnja doba’. S tim motom idemo u cijeloj našoj promociji, a radimo i na osiguranju sadržaja, manifestacija i programa koje će goste zainteresirati kad dođu u Dubrovnik – rekla je dalje.
Inače, hoteli su ove godine ostvarili u dolascima pomak od 19 posto, a u noćenjima od 6 posto, dok je privatni smještaj imao 10 posto više dolazaka i 8 posto više noćenja.
-Ako uspijemo zainteresirati i usmjeriti turističku potražnju na Dubrovnik tijekom cijele godine, onda će ovaj grad vrlo skoro funkcionirati kao cjelogodišnja turistička destinacija, što bi svima nama trebao biti cilj. Dubrovnik jest u usporedbi s ostatkom hrvatske obale najviše napravio, proteklih nekoliko godina imamo vrlo stabilan porast turističkog prometa u pred i post sezoni, i tijekom zime. Dodatno već drugu godinu imamo i čartere svakodnevno iz Njemačke i Skandinavije, koji dnevno dovode novih 350 gostiju – rekla je Vlašić.
Dotaknula se i ugostiteljske ponude tijekom zime. Tako je TZ napravila letak restorana otvorenih tijekom prosinca, a sve kako bi gosti dobili informaciju koji su objekti otvoreni kako ne bi lutali, ali i kako bi restorani dobili goste.
– Gostiju ima, imamo ih više nego lani, a imamo i 50 otvorenih ugostiteljskih objekata. Ponuda je u prosincu dobra, no premalo će objekata biti otvoreno preko samih blagdana – rekla je Romana Vlašić te izrazila nadu kako će se budućim porastom turističkog prometa dogoditi i proširiti poslovanje tijekom godine.
Od nosvosti svakako treba istaknuti kako će se iduće godine izraditi aplikacija turističkog vodiča, a novina je i označavanje kulturno-povijesnih spomenika.
Plaanirani prihod za sljedeću godinu je 29,3 milijuan kuna, što je 4 posto više nego ove godine.