Županija

IZ ŽUPKE O BRZOJ CESTI ‘Polovična rješenja nanijet će veliku štetu prostoru Župe dubrovačke’

brza cesta zupa

Župska stranka Župka smatra kako se problem prometnih gužvi na području Župe dubrovačke ne može rješavati polovičnim rješenjima koji će ‘tehnički riješiti situaciju u prometu, ali će s druge strane prouzročiti veliku štetu po, ionako ugrožen, jedinstveni prostor Župe dubrovačke’. Istaknuli su to u priopćenju za javnost ususret javnoj raspravi o Studiji utjecaja na okoliš brze ceste Dubrovnik – Zračna luka Dubrovnik.
-Izgradnja planirane Župske obilaznice s pristupnim cestama nameće se kao nužan uvjet prometnog rasterećenja dionice postojeće državne ceste D8 koja je već godinama zagušena te je onemogućeno normalno prometovanje svih korisnika navedene ceste, a to potvrđuju i brojke na brojaču prometa u Kuparima koje kažu da tijekom ljetne sezone kroz Župu prođe oko 24 000 vozila. Prema podacima Studije utjecaja na okoliš, 20 posto prometa se odnosi na tranzitni promet, međutim ne znamo koliki postotak otpada na, što se same Župe tiče, tranzitni promet između Grada i zračne luke, a vjerujemo da se radi o vrlo visokom postotku. Iz tog razloga, planiranu cestu kolokvijalno možemo nazvati ‘Župskom obilaznicom’. Također, možemo zaključiti da će upravo ova brza cesta u najvećoj mjeri riješiti problem prometnih gužvi na području Župe dubrovačke. Međutim, ne možemo i ne smijemo dopustiti rješavanje ovog pitanja polovičnim rješenjima koji će tehnički riješiti situaciju u prometu, ali će s druge strane prouzročiti veliku štetu po, ionako ugrožen, jedinstveni prostor Župe dubrovačke.
Nekome je prostor Župe samo još jedna karta na prometnom planu Hrvatske, nama je Župa dom – navode iz Župke.
Uvidom u dokumentaciju studije utjecaja na okoliš, uočili su, dodaju, niz situacija za koje vjeruju da će bitno utjecati na okoliš, zdravlje i kvalitetu života građana.
Te situacije po njima su sljedeće:
1. Vijadukt Bijelo Polje – od stacionaže 12+800 do 13+800, dakle u duljini od 1 000 m se planira nasip s maksimalnom visinom od 17,18 m. Dakle, u očuvanom krajoliku Župe dubrovačke, na obradivom tlu, predviđen je nasip duljine jednog kilometra s maksimalnom visinom od 17,8 m (usporedbe radi, Kineski zid ima prosječnu visinu od 16 m). Nasip je planiran i od stacionaže 13+950 do 14+250 u duljini od 300 m s maksimalnom visinom 9,39 m, kao i od stacionaže 14+450 do 14+700 duljine 250 m i maksimalnom visinom 9,18 m. Dakle, u rasponu od Vijadukta Bijelo Polje do Tunela Baletići predviđeno je ukupno 1550 m nasipa, čija maksimalna visina iznosi 17,18 m.
2. Tunel Baletići – U neposrednoj blizini planiranog tunela nalazi se izvor Žeginjac (iznad tunela), Brašina i Skoračica (ispod tunela). U studiji se ne navodi da su provedena hidrološka istraživanja za navedeno područje. Postoji velika vjerojatnost da će izgradnjom tunela Baletići doći do oštećenja i potpunog uništenja stoljetnih izvora pitke vode.
3. Izvor Klanjevica – Prema Studiji, izvor se nalazi 82 m južno od stacionaže 15+650 glavne trase, a za isti nisu navedena hidrološka istraživanja, te postoji velika opasnost da će izgradnjom glavne trase doći do uništenja ovog stoljetnog izvora pitke vode. Navedeni izvor je ujedno i jedini izvor pitke vode za stanovnike Klokurića.
4. Čvorišta – Na području Župe dubrovačke predviđeni su spojevi na Župsku obilaznicu i to u Bjelo Polju spojnom cestom 6 koja od čvora ide sve do raskrižja u Kuparima, kao i spoj sjeverno prema naselju Grbavac. Druga dva čvorišta se nalaze na Gajinama i Solinama. Iako je tehnički i praktično dobro da imamo što više spojeva, veliki broj spojeva koji se planiraju izvesti na strmom terenu zauzimaju veliki prostor te će dodatno narušiti krajobraz, pa tako i utjecati na očuvanje prirode.
5. Pristupna cesta 6 – Od raskrižja Kupari do čvora “Župa” u Bjelo Polju povezuje državnu cestu D8 i Župsku obilaznicu u duljini od 2,5 km, te uglavnom prolazi poplavnim područjem bujičnih vodotoka, pojačane erozije i kultiviranim krajobrazom. Ona prolazi u neposrednoj blizini više stambenih objekata. -Ono što nije navedeno u studiji je da će cesta u samom početku trase u prvih 100 metara proći preko prostora koji je u zadnjih nekoliko godina bio poplavljen. Ostaje nepoznanica što će biti s kanalom koji se trenutno nalazi na tom prostoru, a koji bi zbog potrebe širenja postojeće prometnice trebao ostati ispod iste. Ne spominje se niti da će u tih prvih 100 m od raskrižja Kupari, prometnica biti udaljena 5 metara od stambenog objekta.
Treba istaknuti da je Općina Župa dubrovačka prostorno jedna od najmanjih općina u županiji s tek 22,8 km2 te da se svakom kvadratu tog prostora treba pristupiti s posebnom pažnjom.
Studija utjecaja na okoliš bazira se na samo jednoj od četiri varijante koje su predstavljene Studijom izvedivosti 2018. godine pa nemamo mogućnost usporedbe s drugom opcijom. Time se stanovnicima Župe i drugih područja kroz koje prolazi trasa ove ceste nameće isključivo jedna varijanta i pokušava ih se staviti pred gotov čin, bez da se u javnosti provela prethodna rasprava o odabiru jedne od ponuđenih opcija. Takav odnos prema Župi ne možemo i nećemo prihvatiti – poručuju iz Župke.

Pročitajte još

Usklađene plaće zaposlenih u vrtićima s plaćama u školama i upisana pločanska djeca

Dulist

ŠOBER O KONKURENCIJI NA AERODROMU Prioritet će nam biti očuvanje stalnih radnih mjesta!

Dulist

Župan potpisao ugovore o sufinanciranju poticajnih mjera za zdravstvene djelatnike

Dulist