Snijeg na tisuću kilometara autocesta, u dva dana, čistilo je preko 180 teretnih vozila s plugovima i posipačima te je “bačeno” preko 3.300 tona posipala na autoceste, odmorišta, čvorove, platoe naplatnih postaja i na graničnim prijelazima. Na snježnim dionicama, ralice su radile i po 30 sati bez prestanka, javljaju iz Hrvatskih autocesta.
-U dva dana HAC-ove ralice uklanjajući snijeg s kolnika prešle su 75.000 km. Samo za usporedbu, opseg zemaljske kugle iznosi 40.075 km. Za vrijeme snježnih padalina uloga zimske službe je osigurati prohodnost, što u situacijama obilnijih snježnih padalina podrazumijeva i do 10 cm snijega na kolniku. To svakako ne znači da se snijeg ne uklanja odmah s početkom snježnih padalina već se po prolasku ralice za vrijeme padalina stvara novi snježni pokrivač, a koji se čisti odmah u slijedećem ciklusu. Vozači često negoduju da nisu vidjeli ralice na cesti – ovdje se zapravo radi o tome da bi svaki vozač najradije vidio ralicu kako bi se uvjerio da je sve u redu, no ipak budimo realni – radnih strojeva ima dovoljno za sve zadaće odražavanja autocesta. Kada bi ralica bila vidljiva svakom vozaču tada bi prometovanje autocestom bilo nemoguće – to bi bio kolaps i apsurd. I sada se događa da pojedini vozači pretječu ralice, a da nisu ni svjesni koliko je takav poduhvat riskantan opasan – navode iz HAC-a.
Ističu i kako je činjenica da vozači često podcjenjuju vremenske uvjete i odlaze na put nespremni.
-Istina, vožnja u zimskim uvjetima zahtijeva stanovitu vještinu i iskustvo, ali uz prikladnu zimsku opremu većina problema i zastoja bila bi kudikamo manja. Vozači moraju biti svjesni zakonske obveze zimske opreme te da cesta dok snijeg pada ne može biti „crna“ – jer to ne može osigurati niti jedna zimska služba u drugim državama sa sličnim klimatskim uvjetima.
Ovdje bismo također željeli istaknuti jučerašnji događaj gdje je nekolicina korisnika zanemarilo zabranu prometa za sva vozila i krenuli su zatvorenom dionicom autoceste od Svetog Roka do Posedarja koja je od ranih jutarnjih sati bila zatvorena zbog orkanske bure. Ovo možemo usporediti s prolaskom kroz crveno na križanju.
Dionica koja je zatvorena, u uvjetima orkanske bure dionica se niti ne može čistiti jer se tijekom snježnih padalina zbog orkanske bure stvaraju i opasni snježni zapusi. Zbog ovako neodgovornih vozača koji su zanemarili sve zabrane i upute, naši radnici zajedno s pripadnicima HGSS službe ugrožavali su svoje živote spašavajući ljude s ceste sve do jutarnjih ranih sati.
I na kraju zima je, vjerojatno smo svi zaboravili da je normalno da u veljači pada snijeg i da nema te službe koja bi u uvjetima konstantnih padalina, kad u pola sata napada preko 10 cm snijega, uspjela cestu počistiti i posušiti. U uvjetima obilnih padalina vozači moraju biti svjesni da se čisti samo vozna traka s prilazima odmorištima. U konačnici autocestu u stanje pune prohodnosti moguće je dovesti tek po prestanku padalina. Vozači, ako vozite iza ralice, ne pretječite ih već vozite iza njih, u zimskim uvjetima važno je doći sigurno do svog odredišta – zaključuju iz Hrvatskih autocesta.