Aktualno

IZ ČISTOĆE ZADOVOLJNI Izbjegli smo splitski scenarij s 26 zaposlenih stranaca

cistoca14

Dio hrvatskih gradova ovog se ljeta suočavao s nedostatkom radne snage u tvrtkama koje su zadužene za prikupljanje i odvoz otpada. Tako je novinske stupce nedavno punila splitska Čistoća čija je trećina zaposlenika bila na – bolovanju. Zanimalo nas je stoga kakva je situacija u dubrovačkoj Čistoći po pitanju radne snage, a posebno zbog povećanog obujma posla tijekom turističke sezone. Kako za DuList ističe direktorica Čistoće Dubrovnik Mihaela Mikulandra, u ovoj je gradskoj komunalnoj tvrtki trenutno zaposleno 236 djelatnika. No, da bi se sezona odradila besprijekorno, bila su potrebna dodatna zapošljavanja.
—Početkom turističke sezone zaposlili smo 26 stranih djelatnika na radna mjesta čistač i pomoćni radnik/utovarivač otpada – rekla nam je Mikulandra. Za razliku od Splita, bolovanja u Dubrovniku nisu predstavljala problem.

Nije bilo povećanog broja bolovanja
—U Društvu Čistoća d.o.o. trenutno imamo 30 djelatnika na bolovanju od kojih je 15 djelatnika na bolovanju duljem od dvije godine, a 15 djelatnika na višemjesečnom bolovanju. Tijekom ljetnih mjeseci nije bilo povećanog broja bolovanja, posao je organiziran i sve uredno funkcionira – istaknula je Mikulandra. Svakako treba napomenuti kako od ukupnog broja zaposlenika u ovog gradskoj komunalnoj tvrtki, najveći broj njih radi u operativnom sektoru. U odjelu za javnu čistoću krajem prošle godine radilo je 125 ljudi, a svi oni zaduženi su za čistoću javnih površina, javnih wc-a te javnih plaža i igrališta. Za čistoću samog Grada, odnosno za čišćenje javnih površina unutar zidina zaduženo je 18 djelatnika, a u ostalim dijelovima, uključujući i otoke Koločep, Lopud i Šipan radi 31 djelatnik. Za pranje Straduna i okolnih ulica zaduženo je šest radnika. S druge strane, 42 djelatnika zaposlena su kao vozači vozila za odvoz otpada. S obzirom na kašnjenja s odvozom otpada s kojim se ovog ljeta suočavao Zagreb, ali i na izazove s kojima se u sezoni susretao Split, pitali smo i je li u Dubrovniku bilo problema tijekom sezone te je li bilo pritužbi naših sugrađana.

Pridržavajte se vremena odlaganja!
—Tijekom turističke sezone količine otpada su povećane, ali nismo imali problema s odvozom otpada. Sve se odvijalo uobičajeno po ljetnom rasporedu. Uveli smo i dvije nove linije tijekom popodnevnih sati ponedjeljkom i petkom za odvoz plastične ambalaže – ističe direktorica Čistoće te podsjeća još jednom sve sugrađane kako je vrijeme odlaganja otpada isključivo od 19 do 3 sata ujutro.
—Još uvijek se velik broj naših korisnika ne pridržava navedenoga vremena i načina odlaganja otpada te otpad ostavljaju pored spremnika i po ulicama, što po vrućinama dovodi do nesnosnog smrada. Mi se trudimo u vrijeme ljetnih mjeseci prazniti odlagališta i više puta dnevno. Zato apeliram na naše korisnike da se pridržavaju vremena odlaganja otpada kako bi svi zajedno pridonijeli da nam grad bude čist i uredan kakav i zaslužuje biti šampion hrvatskog turizma i svjetski biser – poručuje Mihaela Mikulandra. Također je pozvala sve korisnike Čistoćinih usluga i sugrađane na suradnju, na način da im, ukoliko imaju primjedbi na čišćenje njihovih ulica ili na odvoz otpada obrate na besplatni telefon 0800 606 707 ili na e-mail info@cistocadubrovnik.hr

Konačno u plusu
Treba istaknuti i kako je ova gradska komunalna tvrtka prošlu godinu završila u financijskom ‘plusu’. Prvi je to pozitivan rezultat od 2017. godine, a ostvarena dobit poslije oporezivanja iznosi gotovo 25 tisuća eura. Razlog tome leži u značajnom povećanju prihoda, uz nastavak racionalizacije troškova. Kako je istaknuto u izvješću o poslovanju za 2023., u drugoj polovici prošle godine evidentirano je 1.107 novih korisnika iz kategorije domaćinstva, te 156 iz privrede. U posljednjem kvartalu 2023. godine donesen je pak novi Cjenik za usluge po narudžbi u kojem su uvedene usluge prikupljanja proizvodnog otpada od pravnih osoba (budući su prihodi od prodaje papira i ostalog reciklabilnog otpada bili nedovoljni za pokriće troškova) i korigirane postojeće cijene ostalih usluga sukladno troškovima za njihovo obavljanje.

STRANI RADNICI
Krajem godine ostalo ih 15
Čistoća se prošle godine suočila s nedostatkom radne snage na radnim mjestima čistača i pomoćnih radnika. Zbog nemogućnosti pronalaska radnika na domaćem tržištu radne snage, zaposlio se 21 djelatnih iz Bangladeša. No, do kraja prošle godine ostalo ih je raditi njih 15.

Pročitajte još

Obilježavanje Međunarodnog dana borbe protiv nasilja nad ženama

Dulist

HUMANITARNA AKCIJA ZA NOVI DOM Marijo želi postati YouTuber, sanja svoj studio i ima velike planove

Marijana Tadić

UVEZENI RADNICI VS. LOKALCI Domaći su diskriminirani!

Ivana Mijić Vulinović