Ovo istraživanje rezultat je suradnje Dubrovačkog saveza sportova i Sveučilišta u Dubrovniku. Du Motion postaje ne samo sportsko događanje, već i pokret međunarodnog karaktera. Prava dragocjenost istraživanja jest da smo dobili nove stavove i razmišljanja, kao i podatke o konkretnim učincima Du Motiona – rekla je zamjenica gradonačelnika Jelka Tepšić na konferenciji za medije o rezultatima istraživanja obilježja sudionika utrka Du Motion – Runners’ Days 2019. autorica izv. prof. dr. sc. Ivane Pavlić i doc. dr. sc. Barbare Puh na kampusu Sveučilišta u Dubrovniku.
Uz zamjenicu Tepšić na konferenciji su govorili i glavni tajnik Dubrovačkog saveza športova i direktor Du motiona Alen Bošković, direktorica Turističke zajednice Grada Dubrovnika Romana Vlašić i naravno, autorice Ivana Pavlić i Barbara Puh, inače nastavnice Odjela za ekonomiju i poslovnu ekonomiju Sveučilišta u Dubrovniku.
Istraživanje se usredotočilo na ovogodišnji Du Motion, s ciljem analize prirode boravka sudionika Du Motiona u predsezoni naspram prosječnog turističkog boravka unutar sezone.
– Sveučilište u Dubrovniku se odazvalo pozivu Du Motiona na suradnju, posebno u segmentu istraživanja tržišta. Jedan razlog suradnje je želja Sveučilišta da podrži ovu hvalevrijednu inicijativu, a drugi je, kako vidimo da je broj turističkih dolazaka jedini relevantan pokazatelj razvoja Dubrovnika kao turističke destinacije htjeli smo naglasiti da je sam broj dolazaka manje važan od toga tko zapravo dolazi. Trebamo se usmjeriti na povećanje kvalitete, a ne kvantitete, odnosno preusmjeriti se na posebne tržišne segmente, u ovom slučaju sudionike Du Motiona koji ovdje dolaze u travnju. Radili smo istraživanje na uzorku od 173 ispitanika, uz ulazne ankete na oko tisuću i 100 ispitanika. Radi se o ljudima iz 63 države, a njihov dolazak rezultira pozitivnim socio-ekološkim i ekonomskim učincima. Pri usporedbi, primjerice jednog britanskog turista i britanskog sudionika Du Motiona zaključili smo da turist prosječno troši 170 eura, dok sudionik prosječno troši 188 eura. Posjetitelji Du Motiona također često preporučuju Dubrovnik kao destinaciju i ovdje se vraćaju, i to s obitelji na period od tjedan dana i više – objašnjava Pavlić.
Rezultati su slični i za posjetitelje drugih nacionalnosti, uz visoku stopu lojalnosti, pa tako više od 60 posto trkača kaže da bi se rado vratili u Dubrovnik i na Du Motion, kaže Barbara Puh.
– Du Motion i turizam se međusobno nadopunjuju, a Du Motion pokazuje kako se turistički dolasci mogu povećati i kroz sport. Kroz sport i rekreaciju okrenuli smo se sasvim novoj niši, u čemu je Du Motion prethodnik. Vidljivost Dubrovnika i kao sportske i kao turističke destinacije sve više raste u inozemstvu i time nam olakšava marketing i promociju u inozemstvu – istaknula je Romana Vlašić.
Činjenica što se Du Motion održava u predsezoni znači da se sama sezona iz godine u godinu produžuje, na što treba računati, objasnila je. Alen Bošković je istaknuo i važnost pridržavanja svjetskim standardima pri organizaciji, što je pridonijelo i međunarodnom uspjehu Du Motiona.