Izgrađena i otvorena davne 1910. godine, dubrovačka Remiza gotovo je stotinu godina uredno služila svojoj svrsi. Smještena na vrijednom prostoru u Gružu, agonija Remize počela je 2008. godine, kada vlasnik zemljišta, gradski prijevoznik Libertas s tvrtkom GP Dubrovnik potpisuje ugovor o zamjeni nekretnina. Šest tisuća kvadrata u Remizi Libertas je zamjenio za 15 tisuća kvadrata u Komolcu i zapravo postao beskućnik, jer je naknadno utvrđeno kako novi prostor ne udovoljava potrebama. Novi vlasnik u travnju 2010. godine zbog nagomilanih dugova završio je u stečaju i bio prisiljen Remizu staviti na javnu dražbu po početnoj cijeni od 53 milijuna kuna. Od tada do danas kroz deset javnih dražbi cijena Remize spustila se na 38 milijuna kuna, no još uvijek nije pronašla kupca. Doduše, gradonačelnik iskazao je nedavno interes za kupnju tog vrijedngo zemljišta, ali tek kad joj cijena dodatno padne.
1910.
IZGRAĐENA REMIZA – Dubrovačke gradske vlasti odlučuju uvesti javni gradski prijevoz. Prvi tramvaji voze gradskim cestama, a Remiza će gotovo 100 godina služiti svojoj svrsi
2008.
JAMBO GP PRODAO PGM RAGUSI
Potpisan ugovor o prodaji i prijenosu dionica, prema kojem je Stipe Gabrić Jambo prodao GP Dubrovnik PGM Ragusi za 22 milijuna i 500 tisuća eura
ZAMJENA ZEMLJIŠTA
U mandatu gradonačelnice Dubravke Šuice JP Libertas i GP Dubrovnik potpisuju ugovor o zamjeni zemljišta. Zemljište Remize procijenjeno je na 39.333.728,70 kuna, a GP-ovo u Komolcu na 39.333.299,66.
2009.
JAMBO SE UPISAO
Temeljem izvansudske nagodbe s GP Dubrovnikom i PGM Ragusom Stipo Gabrić Jambo upisao se na zemljište Remize kao založni vjerovnik zbog neisplaćenih dugovanja u iznosu 11,25 milijuna eura.
2010.
ŠTRAJK I BLOKADA KAMENOLOMA
Nakon tri mjeseca bez plaće, 350 radnika GP Dubrovnika u veljači 2010. godine pokreću štrajk. Uprava tvrtke duguje im oko 4,8 milijuna kuna za plaće te oko 2 milijuna eura za doprinose, a najavila je i 150 novih otkaza. Uslijedila je blokada kamenoloma na Dupcu.
UGOVOR S LIBERTASOM
U ožujku 2010., za vrijeme predstečaja, JP Libertas dobiva ugovor o besplatnom korištenju remize do 30. lipnja 2012.
POKRENUT STEČAJ
Trgovački sud u Dubrovniku u travnju 2010. donosi odluku o stečaju, a za stečajnog upravitelja imenovan je Dragan Josip Knežević, koji tužbom pobija ugovor s Libertasom i traži mjesečni najam od 340 tisuća kuna.
TUŽBA PROTIV NAGODBE
Stečajni upravitelj Knežević krajem godine tužbom pobija i izvansudsku nagodbu Jamba i PGM Raguse, koja je i danas na Visokom trgovačkom sudu.
2011.
PRVA DRAŽBA
Na prvoj javnoj dražbi u srpnju Remiza se prodavala po početnoj cijeni od 53 milijuna kuna, no nije pronađen kupac. Jednak rezultat postignut je i na drugoj dražbi.
2012.
TREĆA DRAŽBA
Na trećoj javnoj dražbi Remiza je ponuđena za 50 milijuna kuna. Odvjetnički ured Mihočević uputio je pismo namjere za kupnju Remize po cijeni od 40 milijuna kuna, no na to nije pristalo Ministarstvo financija, ocijenivši tu cijenu preniskom.
‘NE DAMO REMIZU U BESCJENJE!’
U rujnu je održana još jedna javna dražba, po cijeni od 40 milijuna kuna, ali opet bez uspjeha. Predstavnik radnika i član odbora vjerovnika Damir Vlahinić tada zatražio od suda da se cijena Remize više ne spušta kako bi radnici mogli naplatiti svoja potraživanja.
CIJENA NE PADA
Skupština GP Dubrovnika u stečaju u prosincu je odlučila kako će se na slijedećih pet javnih dražbi Remiza tijekom 2013. godine prodavati za 38 milijuna kuna. No opet nije prodana.
2014.
GRAD ŽELI REMIZU?
Gradonačelnik Dubrovnika Andro Vlahušić najavio je mogućnost kupnje Remize ukoliko njena cijena padne.