Korejskih gostiju do prije deset godina u Gradu moglo se nabrojati na prste jedne ruke. Danas, međutim, prema podatcima dubrovačke Turističke zajednice grada Dubrovnika svrstavaju se na ljestvicu top 10 posjetitelja. Ne čudi stoga što je za njih osmišljena specijalizirana ponuda. Među ostalim, posrijedi je hostel namijenjen isključivo turistima ove dalekoistočne države.
Šesdesetak ležajeva
— Godine 2014. osnovana je tvrtka jpKB grupa, u kojoj sam malim dijelom sudjelovao s tri korejska građanina. Otvorili smo u Zagrebu i Dubrovniku hostele, a u sljedećih godinu i pol dana, još njih 17 po čitavoj Europi, što je za mene bilo posebno značajno, jer se kompletan booking odvijao preko domene Love Croatia. Na otvorenju hostela bio je i korejski veleposlanik te čelništvo Korean Trading Agency koja podržava sve značajnije korejske investicije diljem svijeta – priča za duList dubrovački odvjetnik sa zagrebačkom adresom Srđan Barović. Smješten tik ispod žičare, u Cavtatskoj ulici, inače elitnom predjelu Ploča, hostel je uređen u obiteljskom stilu. Raspolaže sa šezdesetak ležajeva.
Zaposlenici su redom državljani Koreje, a cilj je postići da se njihovi klijenti unatoč pozamašnoj zemljopisnoj udaljenosti osjećaju blisko i udobno te u konačnici mogu pojesti pravi korejski obrok. Zanimljivo je kako čitav kompleks koji uključuju prostranu taracu obilježen natpisima i uputstvima na korejskom jeziku što naravno podrazumijeva recepciju opremljenu kartama grada i brošurama, a u prostoriji koju dijele svi gosti emitira se i korejski TV program.
Gosti dolaze uglavnom zimi
Cijene smještaja u šesterokrevetnoj sobi na vrhuncu sezone za sedam dana noćenja po osobi iznosi nešto više od dvije i pol tisuće kuna. Neloše s obzirom na blizinu povijesne jezgre i prometnoj povezanosti s ostatkom Dubrovnika. No, specifično za korejske posjetitelje je što se na dolazak u Grad odlučuju u glavnini slučajeva zimi pa su već sada kapaciteti od rujna 2019. do travnja 2020. u potpunosti popunjeni. Uvidom u raspoloživost jedinica na Booking.com-u isto se može reći za 2021. godinu.
— Sama činjenica da u sklopu JPKB-a sada funkcionira više od 22 hostela razmještena po cijelom europskom kontinentu svjedoči da su povratne informacije s korejskog tržišta više nego povoljne. Tome u prilog ide i odluka moja tri partnera da svoj poslovni poduhvat nazovu Love Croatia. Vlasnik nekretnine je dubrovačka obitelj s kojom je potpisan klasičan ugovor o zakupu, a na kojem su učinjene određene preinake kako bi udovoljavao svrsi – nadalje objašnjava Barović.
O svom trošku doveli redatelja realityja
Ljubav Hrvatske i Koreje otpočela je još 2012. snimanjem emisije ‘Romantično’. U njoj u potrazi za idelanim partnerom sudjelovali su Korejci usput posjetivši nacionalne znamenitosti od Zagreba do Dubrovnika. Serijal se pokazao kao izvrsna reklama pa je 2014. produciran reality show pod nazivom ‘Noonas Over Flowers’ u kojem se pak nekoliko poznatih korejskih glumica odvažilo na proputovanje nepoznatim.
— JPKB je o svom trošku doveo u Hrvatsku redatelja spomenutog reality showa temeljem kojeg je i krenuo veći interes za Hrvatsku. Napravljeni su i poluprofesionalni filmovi; jedan o Nacionalnom parku Paklenica i Plitvička jezera, drugi pod nazivom Yacht Week, odnosno tjedan dana provedenih na jedrilici. Oba su više puta prikazana na korejskoj nacionalnoj televiziji – objašnjava Barović. Također vlastitim sredstvima, 2016. JPKB izdao je knjižicu u nakladi od 10 tisuća primjeraka podijeljenih u Koreji, ali i šire.
Nakon naglog rasta brojka opada
Prema statističkim podatcima TZ grada Dubrovnika od otvorenja hostela na ovamo, dakle samo u četverogodišnjem razdoblju, zabilježeno je ukupno 219.143 dolazaka korejski turista, odnosno 724.357 noćenja. Navedeno svjedoči kako se Korejci u prosjeku zadržavaju tri do četiri dana. Olakotna okolnost je dobra zračna povezanost. Od 1. rujna 2018. direktna linija aviokompanije Korean Air tri puta tjedno, utorkom, četvrtkom i subotom, spaja Zagreb i Seoul, a prethodno tomu do korejske prijestolnice iz Dubrovnika se moglo preko Istanbula Turkish Airlinesom. Ipak, broj Koreanaca opada na što nas je upozorio i naš sugovornik. Dovoljno je reći da ih je 2014. bilo 47.656. Već sljedeće godine dolasci su se umanjili za tri, a 2018. za gotovo 23 posto. Recipročno tome manje je i noćenja. Kao razlog suvlasnik Srđan Barović navodi nedovoljno aktivnosti u kojima posjetitelji mogu sudjelovati. Nesrazmjer ponude i potražnje osobito dolazi do izražaja u hladnijim mjesecima, komentira Barović. Izostaje lokalna, nastavlja, pa i državna potpora, ugostiteljima koji nude nešto drukčiji prozivod. Ulažu se napori koji se, međutim, očigledno svode na promociju na sajmovima. Tako od 2015., u lipnju, poručuju iz TZ grada Dubrovnika svoju ponudu predstavljaju na seulskoj KOTFA-i i Hana Tour-u. Za te potrebe prevedena je brošura Dubrovnik Riviera Info, a osmišljaju se razne marketinške kampanje u online i tiskanim izdanjima.
— O podršci nema ni govora. Unatoč tome što smo dva puta aplicirali za sredstva turističke zajednice nikad nismo dobili niti odgovor. Nažalost, usprkos relativno dobrom radu za vrijeme ljetne sezone, u zadnje su vrijeme sve manje zainteresirani, pogotovo za Dubrovnik. On zimi zaista nema puno toga za ponuditi, a nažalost se i ne čini previše da se to promijeni. Kako je to tema koje se svi rado dotaknu i uglavnom ostane na tome, razumijem frustracije mojih kolega i unatoč mom protivljenju bojim se da će se povući i svoje ideje o raznolikijem sadržaju za ljude svih dobi usmjeriti na neke ‘plodnije’ destinacije – zaključuje Barović.
Foto: Booking.hr