Izložba Iva Mladošića, dubrovačkog umjetnika, naziva ‘Imaginarij svakodnevnoga’ otvorena je sinoć u Galeriji Dulčić Masle Pulitika.
Ivo Mladošić je slikar boja, glavnog nositelj informacija kojim povezuje motive iz fizičkog život sa simbolizmom boja i njihovim psihološkim utjecajem koristeći slikarske tehnike akrila i pastela.
Boja pokretač, boja živosti je crvena, pogotovo intenzivna cinober crvena koja emanira svoju snagu centrifugalnom energijom na motivu crvenoga dvosjeda na slici Žuti šal (2014.). Akcenti crvenoga na Noćnoj stolici iz 2015. godine, motiva smještenog u perspektivnom skraćenju, pokazuju slikara kao majstora modulacije u slikanju kontrastima boja.
Plavi raster poteza kista dominira u seriji slika Plava ptica (2000.), kao i na slikama iz 2014. godine Zalazak (Šipan), Plavi plićak i Plava dubina; hladna prozirnost plavila prevladava, 2016. godine, i u Plavome otoku, a u snolikosti Plave kuće dematerijalizirano plavilo ‘podloga’ je za zelene akcente prvog plana; tirkizno plavo, ali i duboko plavo kao da nakon bijega postaje skrovito utočište.
Zelena ima ulogu posredničkog predaha između toplih i hladnih boja u cijelom svom bogatom kolorističkom spektru od prevladavajuće vodenozelene nijanse do maslinastozelene i žućkastozelene boje kao i naizmjeničnim ritmiziranjem zelenih pojasa u otvorenim persijanama, griljama, u desnom dijelu slike Sama II iz 1996. godine kako piše Vesna Delić Gozze, kustosica izložbe, a ujedno i muzejska savjetnica u Umjetničkoj galeriji Dubrovnik.
Svjetlosna raskoš Mladošićeva slikarstva pokazana je u slici Poslije večere (2017.) kao i u Žutom početku (2016.) pa i u toplini boje na slici Žuti klavir (2017.) kojom se pokazuju sve kromatike žute.
U katalogu izložbe pod nazivom Imaginarij svakodnevnoga, kustosica Delić Gozze objašnjava kako ‘višegodišnja serija djela s motivom stolaca pokazuje slikara kao portretista stvari iz svakodnevnog života, tek naznačenog okoliša nekih intimnih prostora. Slobodnim potezom kista, Mladošić istražuje mikrosvijet osjeta i osjećaja, krhkih etida mijene svjetla na materijalnoj barijeri, onoj stolca, nerijetko poništavajući tvarnost predmeta, potezima koji rekreiraju duljine svjetlosnih valova’.
Punoća pigmenta i odrješiti potezi kista, koji su postali i zaštitni znak autora, najuočljiviji su u serijalu slika pod nazivom Na taraci Anice Bošković, nastalih 1997. godine pod poticajnom poetikom Josipa Pina Trostmanna.
U tematskom ciklusu akrilika na platnu iz 2005. godine slikareve kompozicije su na tragu evokacijskih istraživanja apstrakcije uz zadržavanje naznaka figuracije.
Mladošićev raskošni kolorizam s razvijenim osjećajem za tvarnost materije, ali i njena vibriranja, stvaraju emotivnu učinkovitost slike čime je slikar uspio u uvjerljivoj prezentaciji uzajamnog djelovanja osjetilne činjenice s jedne i ustrojstva građe s doživljajem s druge strane.
Biografija:
Rođen u Dubrovniku, 28. rujna 1948. godine. Likovno ga povremeno podučava, od 1966. do 1969. godine, Kosta Strajnić. Slikarsku poduku dobiva od 1966. do 1968. u ateljeu Josipa Škerlja, a od 1968. do 1970. kod Josipa Trostmanna. Od 1997. godine studira u Splitu na odsjeku Akademije Assenza Mallschule Muenchestein, Basel i diplomira 2001. godine. Član je HDLU-a Zagreb. Živi i radi u Dubrovniku.
Foto: Miho Skvrce