Priča kaže kako je pred oko dvjesto godina, točnije 1817. godine njemački barun imena Karl von Drais izmislio prvi bicikl na guranje, koji je kasnije po njemu dobio ime draisine – drezina. Mogao je tada postići brzinu od 15 km/h.
Bio je to početak revolucije na dva kotača, svojevrsno rođenje nečega što se danas smatra ne samo sportom, nego i načinom života. Upravo se današnji datum, 16. srpnja, smatra Svjetskim danom biciklista.
Inače, iz dubrovačke povijesti poznato je kako je 1887. godine, sedamdeset godina nakon izuma bicikla u Dubrovniku donesena općinska naredba kojom se dozvoljava upotreba bicikla i tricikla. U naredbi se, između ostalog, ističe:
„Vožnja je na veločipedima / biciklima i triciklima / dozvoljena na Placi samo za prelaženje, a u Gružu, Lapadu, Župi i Brgatu uz obaveznu upotrebu fenjera i zvonca. Vozači su u sllučaju opasnosti dužni vikom upozoriti prolaznike i kočijaše. Čim počne rasvjeta vlasnici bicikala i tricikala dužni su upaliti fenjere.. Na potezu od Pila do Ploča nema vožnje biciklimka.“
Čim su gradski oci tog vremena osjetili potrebu problem bicikliranja uvrstiti i na svoj dnevni red, može se zaključiti da Dubrovčani tog doba nisu bježali od bicikala i tricikala kao prijevoznih sredstava. Samo im je naredbom zacrtano kako i gdje mogu voziti.
Inače, procjenjuje se kako danas u svijetu postoji preko milijardu bicikala, koje jedni koriste zbog rekreacije, a drugima služi kao osnovno prijevozno sredstvo do radnog mjesta. U svakom slučaju bicikl je danas jedan od najpopularnijih prijevoznih sredstava.