Hrvatska obrtnička komora (HOK) zatražila je od nadležnog ministarstva da u proces izrade izmjena i dopuna Zakona o prijevozu u cestovnom prometu uključi i predstavnike Sekcije taksi prijevoza HOK-a.
Iz Komore poručuju kako su već ranije predali prijedloge za unapređenje zakonskog okvira, a sada ponovno ističu tri ključne mjere koje smatraju nužnima za uređenje taksi tržišta.
Tri ključna prijedloga
Prvo, predlažu da se dozvola za obavljanje taksi prijevoza izdaje isključivo za jedno vozilo i njegovu registarsku oznaku te da se vrati obveza posjedovanja izvoda iz licencije, umjesto dosadašnjeg rješenja prema kojem je dovoljna preslika dozvole. Smatraju da bi to smanjilo mogućnosti manipulacija i povećalo transparentnost.
Drugi prijedlog odnosi se na uvođenje posebnih, tipiziranih registarskih oznaka za autotaksi vozila. Na taj bi način, ističu, korisnici u svakom trenutku mogli prepoznati vozi li ih licencirani taksi prijevoznik.
Kao treću mjeru navode propisivanje maksimalne cijene autotaksi usluge po kilometru. Time bi se, prema HOK-u, spriječilo naplaćivanje nerealno visokih cijena, ali i razmotrila zakonska regulacija mogućeg pojavljivanja dampinških cijena koje narušavaju tržišnu konkurenciju. Osim navedenoga, smatraju bi trebalo razmotriti zakonsku regulaciju moguće pojave dampinških cijena, odnosno stvaranja nelojalne konkurencije.
– U našem prijedlogu iznijeli samo tri stavke koje je nužno mijenjati za uvođenje reda u taksi djelatnost, dok je Sekcija taksi prijevoza HOK-a pripremila i dodatne prijedloge izmjena. Ključan smo dionik dijaloga o izradi izmjena i dopuna Zakona o prijevozu u cestovnom prometu, samo zajednički možemo iznjedriti najbolja rješenja za ovu goruću problematiku. Hrvatska obrtnička komora zastupa interese više od 6.000 obrtnika koji se bave autotaksi prijevozom, a tijekom ove godine imali smo kvalitetnu i konstruktivnu komunikaciju i suradnju s Ministarstvom mora, prometa i infrastrukture po pitanju izmjena i dopuna Pravilnika o posebnim uvjetima kojima se obavlja javni cestovni prijevoz i prijevoz za vlastite potrebe – naglasio je predsjednik HOK-a Dalibor Kratohvil.
Suradnja s Ministarstvom
Naime, ovog proljeća se pravovremenom reakcijom uspjelo omogućiti daljnje korištenje elektroničkih aplikacija kao taksimetara, čime je otklonjena prijetnja poslovanju većine taksista. Povod sastanka predstavnika HOK-a i Ministarstva bila je izdana Uputa o korištenju taksimetra odnosno aplikacija prilikom obavljanja autotaksi prijevoza u kojoj se navodilo da u slučaju kada se usluga autotaksi prijevoza odvija putem elektroničke aplikacije, vožnja mora biti naručena isključivo putem elektroničke aplikacije od strane korisnika prilikom čega korisnik mora posjedovati elektroničku aplikaciju na svome uređaju.
Na inicijativu HOK-a održan je hitan sastanak na ovu temu jer čak 90 posto članova HOK-a obavlja taksi usluge koristeći elektroničku aplikaciju kao taksimetar. Iz Ministarstva je obrazloženo kako su svjesni situacije s terena, ali i naglasili kako je intencija da korisniku unaprijed i to prije ulaska u vozilo moraju biti poznati cijena i planirana ruta putovanja, čime se štiti korisnik usluga. Na sastanku je postignuto kompromisno rješenje prema kojem je zakonodavac omogućio nastavak korištenja elektroničke aplikacije kao taksimetra uz uvjet isticanja najviše tarife i najviše cijene usporedive vožnje od 5 kilometara i 15 minuta.
– Smatramo kako trebamo nastaviti s dobrom praksom te da najavljene izmjene Zakona također moraju biti napravljene u suglasju sa strukom, ali i predstavljati cjelovito rješenje za uređenje taksi djelatnosti s jasno propisanim smjernicama za sve dionike koji sudjeluju u ovom tipu prijevoza putnika – zaključuje predsjednik HOK-a Dalibor Kratohvil.