Hrvatsko tržište drži dno europske ljestvice po trgovini novih automobila s padom od 47 posto.
U siječnju je u Hrvatskoj tako prodano samo 1853 novih automobila. I 2012. godina bila je krizna i jadna, ali tržište se ipak držalo na siječanjskih 3498 automobila. Sada smo gori i od Grčke, kojoj se tržište dodatno urušilo 34,2 posto (prodano 5527 automobila, u usporedbi s lanjskih 8405).
Prodaja u Nizozemskoj također je bitno pala – čak 30,4 posto u usporedbi s istim razdobljem prethodne godine. Prvenstveno je to rezultat generalnog gubitka povjerenja kupaca, zbog povećanja poreza i stagniranja tržišta nekretnina.
Slično je, dakle, kao i u Hrvatskoj, s tim što mi imamo više 'bonusa' – radno mjesto može se samo izgubiti, do novoga je teško ili nemoguće doći, preuranjena najava novih trošarina obeshrabrila je i ono malo potencijalnih kupaca, a boljemu se ne nadamo ni nakon 1. srpnja, nakon što većina automobila poskupi.
Velika Britanija jedina je od velikih tržišta u siječnju rasla – 11,5 posto. Njemačka, Francuska, Italija i Španjolska također su zabilježile daljnji pad.
Po najnovijim analizama tvrtke JATO Dynamics, Volkswagen Golf i dalje je najprodavaniji automobil u Europi, usprkos 17,8-postotnom siječanjskom padu. Četiri modela iz B segmenta – Ford Fiesta, Volkswagen Polo, Renault Clio i Peugeot 208 – kompletirali su Top 5.
Bitka između vodećih automobila u B klasi za ukupno drugo mjesto vrlo je tijesna i prodajni im se rezultati razlikuju u svega nekoliko stotina primjeraka (ukupno tržište u siječnju broji 911.859 vozila).
Opel, BMW i Mercedes jedine su marke u Top 10 koje su ovogodišnjeg siječnja zabilježile veći broj prodanih automobila nego u siječnju 2012..
Inače, europsko tržište novih automobila godinu je počelo 9,6 posto slabije nego prethodnu, ne pokazujući nikakve znakove oporavka.