AktualnoUrednički izbor

HOĆE LI CJEPIVO DONIJETI OPORAVAK TURIZMA? Rezervacije lagano ulaze, a u siječnju nam stiže i prvi cruiser

GLAVNA c turisti kuferi005

Ako je voditi se riječima stručnjaka, turizam kakvog smo poznavali do raz­doblja pandemije, u punom obliku vra­tit će se tek 2024. godine. Novi valovi, ‘zaključavanja’ zemalja, pad povjerenja potrošača te, naravno, gospodarska rece­sija, stoji u posljednjem izvješću Europ­ske komisije za putovanja – ETC, znatno otežavaju cjelokupni oporavak. Gotovo sve destinacije imaju pad posjeta turista iznad 50 posto, a ponajviše su pretrpjeli upravo naši susjedi – Crna Gora te Cipar. Hrvatska se, međutim, nalazi pri samom vrhu one ‘sretnije’ ljestvice. Rezultati prvih devet mjeseci, naime, svrstali su nas među pet-šest državnih ekonomija koje bilježe najmanji pad dolazaka posje­titelja. Ipak, ukazuju naši sugovornici, spomenuto pravilo ne vrijedi za čitavu Lijepu našu. Mada predviđanja sukladno epidemiloškoj situaciji nisu osobito obe­ćavajuća, svjetlo na kraju tunela svakako je možebitni pronalazak cjepiva.
— Informacija o možebitnom skorom pronalasku cjepiva svakako daje nadu i optimizam, što nam je svima sad jako potrebno. Konstantno smo u kontaktu s ovdašnjim i inozemnim kolegama i partnerima. Jasno je da su neke precizne projekcije i predviđanja u ovom trenutku nemoguće i nezahvalne. Svi rade na pla­novima za iduću sezonu, ali mislim da smo poučeni iskustvom iz ove 2020. svi svjesni da su okolnosti zaista nepred­vidive i promjenjive. Na naše rezultate utječe značajno i epidemiološka situa­cija na našim emitivnim tržištima, a ne samo kod nas. Ono što u svakom slu­čaju ohrabruje je upravo to da svi rade na pripremama, kao da će se sve dalje razvijati normalno, koliko je to u ovom trenutku moguće – priča za DuList Ana Hrnić, direktorica Turističke zajednice grada Dubrovnika. Prošli tjedan sudjelo­vali su na WTM sajmu u Londonu koji se ove godine prvi puta u četiri desetljeća održao virtualno.
Dubrovnik kao sigurno odredište
Za sad je, tumači, još uvijek izgledno da će se i sajmovi koji su u planu u nado­lazećih nekoliko mjeseci također održa­vati online. TZ grada Dubrovnika sudje­lovat će i na berlinskom sajmu IBTM u prosincu, koji će također biti virtualan. To je novo normalno, objašnjava Hrnić: ‘Već smo svi to tako počeli i prihvaćati, ali definitivno mislim da osobni kon­takt ništa ne može zamijeniti, i da nam to svima nedostaje’. Što se tiče trendova, ističe, jasno je da su ljudi jako željni puto­vanja, koja u današnje vrijeme nisu luk­suz, nego potreba i način života, te da će njih zaista i biti čim se za to stvore uvjeti. Vidljivost Dubrovnika na našim emi­tivnim tržištima, nastavlja, je iznimna. Čitavo vrijeme, kaže, aktivno rade na tome te će tako nastaviti i u razdoblju pred nama. Interes za Dubrovnikom je velik, a Dubrovnik kao sigurno odredište jedna je od ključnih poruka u komu­nikaciji prema britanskom tržištu, ali i ostalima. ­
— Smatram da nije realno iduće godine očekivati povratak na brojke iz 2019., ali to i nije ono što dugoročno želimo. Za nas je primarno da putovanja budu moguća, da se epidemiološka situ­acija stabilizira i sukladno tome popu­ste i restrikcije te da se uspostavi nor­malan zračni prijevoz i direktne linije s našim emitivnim tržištima. Za iduću godinu plan je usmjeravanje aktivnosti na naša prioritetna tržišta, kao što su Velika Britanija i SAD, ali i na druga trži­šta, primjerice Njemačke, Rusije, Ukra­jine, Francuske, Poljske, Češke, Austrije… Aktivnosti ćemo fokusirati i na tržišta posebnih interesa, kao što su vjenča­nja, sportska događanja, nautički turi­zam, filmske produkcije. Zadovoljni smo ovogodišnjim rezultatima s hrvatskog tržišta, čemu su doprinjele i kampanje Dubrovnik – tamo gdje je srce, prove­dene u lipnju i rujnu, koje su uključivale i niz popusta te pogodnosti za sve naše posjetitelje – komentira Hrnić.

Više pročitajte u tiskanom izdanju DuLista koji je na kioscima od utorka.

Pročitajte još

HGSS OREBIĆ Nakon duge potrage psić Liso napokon na sigurnosti

Dulist

INES NANIĆ, KRISTINA KRISTE I MARTINA PAVLEKOVIĆ Novo vodstvo Strukovne grupe organizatorica vjenčanja i posebnih događanja

Dulist

HITNO SE POVLAČI PREHRAMBENI PROIZVOD Prodaje se u 20 država, među njima i Hrvatska

Dulist