Ministar prometa, mora i infrastrukture Siniša Hajdaš Dončić došao je danas u Dubrovnik u kojem je sudjelovao u otvaranju skupa Europske konferencije civilnog zrakoplovstva.
No zbog njegovih nedavnih izjava u kontekstu izgradnje jadransko-jonske autoceste i autoceste do Dubrovnika, kada je rekao kako se neće graditi autoput do svakog sela i kokošinjca, novinare je najmanje zanimala konferencija o zračnom prometu.
-Ta cijela priča potaknuta je Facebook izjavom predsjednika gradskog HDZ-a. Ja znam na što su aludirali, i znam da sam govorio u aoristu, odnosno prošlo svršenom vremenu, a ne nikakvim budućim događanjima. Mislim da su uspoređivanja i igrokazi s gradom Dubrovnikom bespredmetni i ne želim sudjelovati u niskim emocionalnim strastima – komentirao je svoju izjavu Siniša Hajdaš Dončić te dodao kako ima ‘specifičan način obraćanja.’
Odgovarajući na pitanje je li ikada postojao plan izgradnje autoceste od Ploča do Dubrovnika, ministar je odgovorio:
-Ta trasa postoji u prostornom planu DNŽ, ali postoji nekoliko ograničavajućih okolnosti. Prva je da Hrvatska nema novaca za izgradnju autocesta, a drugi je prosječan dnevni promet. Ja ponekad ispadam kao u filmu ‘Beskonačan dan’, jer uvijek ponavljam istu priču, ali ću je ponavljati i dalje. Kada se planira infrastruktura, uvijek se planira po prosječnom godišnjem dnevnom prometu, ne ljetnom. Prvo se gradi državna, pa brza cesta, pa autocesta kako promet raste. Jedna od mojih prvih odluka je bila zaustavljanje izgradnje autoceste na Podravskom ipsilonu, i prebacivanje tih cesta u ceste državnog ranga. Nijedna država na svijetu ne gradi autoceste ako nema dovoljnu količinu prometa – rekao je Hajdaš Dončić te nastavio kako će ‘tih trasa biti još i više’.
-Netko će zagovarati jednu, netko drugu, ali novac dobije samo najoptimalnija trasa. Bit će još pet do sedam trasa kroz studiju predizvodljivosti, tek će se onda konačna odluka donijeti – istaknuo je Hajdaš Dončić te dodao kako sva pitanja o konačnoj trasi preuranjena.
– Pelješki most je prihvatljiv za EU ne zbog ekonomskih nego samo regionalnih razloga. Gleda se što će taj most u budućnosti donijeti. Teško je reći u kojem će iznosu taj most sufinancirati. Kroz prometni projekt Pelješki most nije pogodan za sufinanciranje, ali kroz regionalni projekt on je pogodan za sufinanciranje – rekao je ministar.
-Mi možemo lobirati na način da je Hrvatska samostalno izgradila veliki dio te trase, ali je pitanje koliko je EU spremna izdvojiti za tu trasu-kaže Hajdaš Dončić.
Na naš upit zašto Hrvatska kao jedina članica EU s područja zapadnog Balkana navija za trasu kroz BiH, Hajdaš Dončić odgovara:
-Mi ne navijamo za ništa. Studija predizvodljivosti pokazat će još deset trasa, tek nakon toga pokazat će se rješenje. Žao mi je što je drugačiji dojam iz Cavtata prenesen. Naša adresa nije Berlin, nego Bruxelles. Trasa koja prolazi kroz južni dio Hrvatske sastoji se 70 posto od vijadukata i tunela. Male su mogućnosti da će se za trasu koja je pet do šest puta skuplja dobiti sufinanciranje, osobito ako pričate o jadransko-jonskoj inicijativi – odgovorio je Hajdaš Dončić te na našu tvrdnju kako bi se trasom kroz BiH Dubrovnik ponovno zatvorio graničnim prijelazima rekao:
-To je točno, ali zato je naš prioritet što se tiče povezivanja juga izgradnja Pelješkog mosta. On neće biti gotov sutra, već u optimalnim rokovima 2018. godine. Tko god kaže nešto drugačije laže. To je nemoguće – smatra ministar Siniša Hajdaš Dončić.