Gdje se djeca i mladi najčešće informiraju kada je u pitanju spolni odgoj? Odgovor na to pitanje dao je portal EduCentar istraživanjem provedenim na više od 560 ispitanika.
Čak 55 posto ispitanika važne informacije o spolnom odgoju potražilo je surfajući na internetu.
„Poražavajuće, no istinito. U manjoj sredini sramota je pitati za zaštitu jer to znači da stupaš u spolni odnos prije braka (jao sramote!), i onda ‘guglaš’, pa kasnije dobivene informacije raspravljaš s isto toliko neupućenim prijateljima“, komentira jedan ispitanik, a drugi ističu kako je internet ‘najlakši izbor ako nemaš povjerenja u neku osobu.’
Osim interneta, ispitanici navode i tinejdžerske časopise koji su bili logičan izbor nakon što ‘profesori nisu htjeli odgovoriti na pitanje o spolnosti.’
Također, jedna ispitanica ističe i nepotpune i netočne informacije koje bi dobila iz različitih izvora: „Vrlo često dobivene informacije od drugih, uključujući stručnjake, bile su nepotpune. Nedostajali bi vrlo važni podaci. Na internetu sam mogla pronaći argumente, činjenice i istraživanja, za potporu informacije. Od stručnjaka često ograničena informacija bi bila neargumentirana i očekivalo se puko prihvaćanje.“
Vršnjaci su bili izvor informacija o spolnom odgoju za 15% ispitanika, dok se 10% njih savjetovalo s roditeljima. Ispitanici ističu važnost roditeljske uloge: „Roditelji su tu da podučavaju dječicu, profesori se ne bi trebali miješati u život i odgoj njihovih učenika, to je predmet za roditelje.“
Učenici koji su o spolnom odgoju slušali na biologiji, njih 13%, ima pozitivne dojmove pa tako ističu da je ‘profesorica bila odličan predavač’ i da su na nastavnom satu dosta razgovarali o ovoj temi.
Tek 7% ispitanika sudjelovalo je na predavanju u školi posvećenom isključivo toj temi, ali kažu kako je to bilo u sklopu projekta i nije bilo korisno. Tek nekolicina ispitanika imala je izvannastavnu edukaciju na kojoj su mogli postavljati pitanja vezana uz spolni odgoj.
„Svakako sam za spolni odgoj, ali ne u obliku u kojem je trenutno predložen. Potrebno ga je prilagoditi dobi i razumijevanju učenika te ih postupno provoditi kroz temu. Bilo kakvo forsiranje i agresija nisu dobar način za podučavanje o ovako važnoj temi“, zaključuje ispitanik.