Povjesničar figutivnog kiparstva Maro Grbić povodom Međunarodnog dana muzeja i Europske noći muzeja u održao je predavanje u Umjetničkoj galeriji Dubrovnik o nastanku kipova, kao i postupcima njihove obnove i restauracije s posebnim naglaskom na brončane kipove koji krase taracu UGD-a, a kojima kako kaže također treba obnova.
Okupljene je upoznao sa lijevanjem umjetnina u Hrvatskoj, osvrnuvši se i na stanje tržišta umjetnina.
– UGD je jedna od rijetkih galerija koja ima ovoliko bronci izloženih na otvoreom prostoru,ali ujedno ima i bronce koje su zapuštene izgledom jer je patina izložena utjecajem atmosfere, i neprimjereno su izložene, bez postamenata, gotovo sa strane kao da su eto tek tu. Želio sam pokazati koliko je truda i rada potrebno da one nastanu, kao i ljevačke postupke i tehnike i na koji način uopće se figure u bronci rade i vidjeti što se sve pogrešno u postupku može dogoditi da bi na koncu kip u bronci izgledao lošije – istaknuo je Maro Grbić. Dotaknuo se i problema restauracije, vrsta patine, apelirajući kako je potrebno restaurirati kipove koje ima UGD.
– Lijevanje u bronci je složen i dugačak postupak, traje tjednima, a u pravilu se kipovi lijevaju u bronci ako se žele za dulje vrijeme. Neki materijali su trajni, poput kamena i bronce, ali ih se treba održavati. Bronca je najbolja ako imate složene forme koje se ne mogu isklesati u kamenu – dodao je.
– Ova djela su desetljećima na terasi, od početka 70-ih godina kad su došli, i nikad se nije radillo na njihovoj restauraciji kako patine tako nisu ni greške prisutne u ljevanju bile primjećene i popravljene. Vrlo su neugledne , zapuštene su, a imate jako dobre hrvatske radove, čak i ponajbolje i šteta je da stoje ovako zapuštene. Ovo predavanje svojvrsno je nagovaranje da se one poprave i da restauracija bude bolja nego do sada. Nažalost nedavno je, u prosincu bila restauracija Kršinićeve Majčine igre koja nije bila zadovoljavajuća, a kip nije doveden u stanje u kojem je trebao biti. Oko 10 tisuća kuna potrebno je za restauraciju jednog kipa, a zadnja restauracija bila je duplo skuplja a zahvat nije izveden kako treba, ostale su fleke, loša mjesta nisu zakrpana, crte od kiše se vide na leđima kipa, epoksidom su zakrpana loša mjesta – upozorio je.
Osim predavanja, u Umjetničkoj galeriji Dubrovnik moglo se pogledati izložbu „Prizori iz suvremenog života“, akademika Borisa Bućana, a u Galeriji Dulčić Masle Pulitika i Atelijeru Pulitika izložbu Mercedes Bratoš pod nazivom „Moj život, moj put“.