Polaznici Međunarodne ljetne baletne škole koja se u trajanju od dva tjedna održala u Dubrovniku, za svoju završnu večer izveli su ulomke iz više klasičnih i suvremnih baleta pod nazivom „Preparation….grand sissonne“, sinoć 12. kolovoza, pred brojnom publikom na taraci tvrđave Revelin.
Baletni koncert koji je izveden na Revelinu činili su ulomci iz klasičnih baleta i suvremene koreografije, uključujući fragmente iz baleta “Trnoružica”, “Corsaire”, “Paquita”, “Esmeralda”, “Don Quixote” i “Talisman” prema koreografiji Mariusa Petipa, fragmente iz baleta „Cipollino“ u koreografiji A. Lukjanova prema G. Majorovu, iz “Orašara” u koreografiji Aleksandra Lukjanova, suvremene balete “Midnight Waltz”, “Balkan” i “Isolate” u koreografiji Ivice Baga, “Wounded” u koreografiji Aleksandra Lukjanova, te mađarske, irske i ciganske karakterne plesove također u koreografiji Aleksandra Lukjanova.
Međunarodnu ljetnu baletnu školu, u kojoj u dva tjedna trajanja mladi baletani i balerine iz cijelog svijeta prolaze intenzivni program klasičnog i suvremenog baleta pod vodstvom svjetski priznatih baletnih umjetnika, zajednički organiziraju baletni odjel Umjetničke škole Luke Sorkočevića i umjetnička organizacija B.F.K. Ovogodišnji predavači bili su Nina Semizorova, bivša prima balerina Boljšoj teatra i dobitnica brojnih nagrada i priznanja, danas baletni majstor i pedagog u Boljšoj teatru, te predavač na Ruskoj akademiji kazališnih umjetnosti; Aleksandr Lukjanov, nekadašnji prvak baleta HNK u Zagrebu i Northern Balleta u Manchesteru, prvi solist Nacionalne opere i baleta u Kijevu te gost solist u Boljšoj teatru i Kirov baletu, a ujedno i umjetnički direktor B.F.K organizacije i Ivica Bago, hrvatski plesač i koreograf suvremenog plesa.
Znate li što znači ‘Grand sissone’? Pripremite se na ‘veliki skok’! Naime, ovo ljeto je u znaku baleta, odnosno, međunarodne baletne škole koju je DuList uspio posjetiti između dva’classa’.
Ovaj prekrasni baletni događaj odvijao se dva tjedna, gdje su se naše balerine i posjetitelji iz svih krajeva svijeta pripremali za ‘Veliki skok’ (Grand sissone), odnosno, baletni koncert s ulomscima iz više klasičnih i suvremenih baleta… A što su plesači učili? Po prvi puta, na jednom mjestu našli su se divni komadi klasičnih baleta i suvremene koreografije… Tu su fragmenti iz baleta “Trnoružica”, “Corsaire”, “Paquita”, “Esmeralda”, “Don Quixote” i “Talisman” prema koreografiji Mariusa Petipa, fragmente iz baleta „Cipollino“ u koreografiji A. Lukjanova prema G. Majorovu, iz “Orašara” u koreografiji Aleksandra Lukjanova, suvremene balete “Midnight Waltz”, “Balkan” i “Isolate” u koreografiji Ivice Baga, “Wounded” u koreografiji Aleksandra Lukjanova, te mađarske, irske i ciganske karakterne plesove također u koreografiji Aleksandra Lukjanova….
O školi priča Zrinka Japunčić iz Umjetničke škole Luke Sorkočevića, koja je istaknula sve prednosti ovakvog tipa učenja u školi.
-U baletnoj školi, koliko god se trudili, uvijek je bitno vidjeti pravi profesionalni balet izbliza, stoga nam je ova Međunarodna škola divna prilika za dodano učenje i rad. U Dubrovniku postoji mogućnost otvaranja prema svijetu, rade se kampovi u Hrvatskoj, gdje plesači iz cijelog svijeta dolaze vježbati. To smo probali i u gradu i ovo je prva godina Međunarodne baletne škole, dobili smo tu mogućnost jer su Igre imale sluha pa su ga uvrstile u program što nam je iznimno velika čast, velik korak – pri prvoj smo godini projekcije i to odjednom – na Igrama! – kaže Zrinka, te dodaje:
-Imamo 20 naših polaznica od prvog do četvrtog razreda te 20 plesača iz Latvije, Kanade, Crne Gore, sa svih strana svijeta, Italija, Amerika… Miješanje kultura i različitih tehnika je prekrasno. Profesori su u jakoj dobroj klasi, pod umjetničkim voditeljem Ukrajinca – Zagrebčanina Aleksandra Lukjanova, te ostale velike osobe iz svijeta plesa – kaže Zrinka.
– Nevjerojatno je vidjeti tu tehniku i tu brzinu rada. Taj način rada s djecom je fascinanatan. Pedagogija nosi svoje, a plesači-gosti žive samo za balet, njima je ples svaki dan od jutra do mraka, dok naši plesači imaju školu, vannastavne aktivnosti, domaću zadaću… No ako mi iz ove klase izvučemo nekoliko djevojaka koje će poći u srednju baletnu školu, bili bismo sretni. Bilo bi lakše da Dubrovnik ima baletni ansambl, no prilike su takve kakve jesu, stoga je ova škola i dva tjedna baletnog tempa – sjajna stvar – kaže Zrinka.
Kako su kazale male balerine, iako je ljeto, vruće je i teško se radi, njima ništa ne smeta! One su tu kako bi naučile više uživajući u tome. Iskustva naših malih balerina su sjajna – kažu kako vježbaju ujutro od osam do deset sati, kad im je sat s ‘profesorom Sašom’ te u 11 do 11.30 suvremeni ples s Ivicom Bagom. Djevojčice su posebno oduševljene činjenicom kako se druže s muškim plesačima! Naime, rijetko kad imaju priliku zaplesati s muškim partnerom, i to je još jedan od razloga zašto je važno imati baletnu klasu u gradu… Na primjer, Mirjam Šoletić vježba balet deset godina, a u novoj koprodukciji joj se jako sviđa, iako joj je naporno. I ona ističe kako nikad nije radila s muškarcima plesačima, a misli da je to samo zbog toga što jednostavno – muški nisu zainteresirani za takvu vrst umjetnosti.
– Možda se ne usude, ali vjerojatno ih ne zanima – kaže.
Dora Bogovčan iz Zagreba stigla je radi produkije u grad i kaže kako joj je prekrasno i kako uživa u svakom trenu.
– Zaljubila sam se u grad, kupam se, uživam, stižem sve, obišla sam sve ulice iako mi je prvi put u Dubrovniku – kaže Dora.
No, ipak, jedan plesač osvojio je srca svih djevojaka u Umjetničkoj školi. Vito Vidovič ima devetnaest godina i dolazi iz Slovenije, Baletom se bavi oko godinu i pol, dvije, no zapravo osnova njegovog rada je jazz balet.
– Odlučio sam se iskoristiti ljeto kako bih izgradio baletno znanje, stoga sam došao u ovaj prekrasni grad. Smatram balet osnovom svih plesova, stoga se nadam razviti karijeru u njemu, možda dobiti stipendiju… – kaže Vito.
Pohađa nekoliko različitih plesnih škola u kojima se trudi saznati što više i izgraditi sebe.
– Dubrovnik je super mjesto, a s klasom sam zadovoljam i samo mogu reći ‘Wow!’ – kaže Vito, a mi ostavljamo njega i ‘ostatak ekipe’ u vježbanju i plesu…