U sklopu vijećničkih pitanja predsjednik Gradskog vijeća Marko Potrebica pitao je dokad će stanovnici juga trpjeti maćehinski odnos od strane Croatie Airlines.
Naveo je kako je nedavno letio za Zagreb te kako je na kartu za Zagreb od 1900 kuna još dobio i pitanje o tome leti li s prtljagom jer će ga to koštati još 100 kuna po smjeru. Tema je to o kojoj je prvi pisao DuList.
Gradonačelnik Franković mu je odgovorio kako se CA odnosi prema našoj županiji u maniri ‘tuga i žalost’.
-Uskoro očekujemo promjenu u upravi CA i nadamo se da će s time doći i razum. Ako se to ne dogodi apelirat ćemo da se uvede neki novi prijevoznik – rekao je Franković.
-Bez obzira na subvencije Grada Dubrovnika i činjenice da je Croatia Airlines podigla cijene kad je Grad uveo subvencije, kao i činjenicu da je sufinancirana od strane države cijena karte je gotovo uvijek oko dvije tisuće kuna. Mi smo prometno nepovezani, a istovremeno imamo probleme koje imamo s nacionalnim avioprijevoznikom – rekao je on te dodao kako je linija Dubrovnik – Zagreb barem pola godine itekako profitabilna, a ostalih pola godine manje, ali svejedno profitabilna.
Marijo Bekić ponovno je postavio pitanje o redu letenja Croatie Airlines zapitavši dokad će se trpjeti laganje.
DDS-ov Ivan Jelčić pitao je kada će stanovnici Elafita dobiti novi brod umjesto Postire, te kada će stanovnici Mokošice dobiti laboratorij za vađenje krvi.
Franković je odgovorio da postojeći koncesionar nema kadra za održavanje laboratorija, a istaknuo je kako je Jadrolinija prilikom projektiranja novog broda, sličnog Postiri, napravljena greška te kako će do kraja godine biti raspisan novi tender.
Mladen Gojun pitao je što se poduzima na predjelu Lapada gdje se stanari bune na glasnu glazbu iz kafića Belfast, a pitao je i je li istina da se privatni vrtić ‘Čarolija’ zatvara jer je smješten u zgradi koja nije isključivo stambene namjene. Zanimalo ga je postoji li mjesta za tu djecu u gradskim vrtićima, te koliko je gradskih vrtića u istoj takvoj situaciji.
Franković je odgovorio kako će se uskoro svim ugostiteljima izvođenje glazbe unutra ograničiti na isti način kao i za izvođenje glazbe na javnim površinama – do 23:30.
-Ovo je grad turizma, ali i grad građana. Više manje svi ugostitelji poštuju osim jednoga. Ugostitelji izgase glazbu vanka i onda stave zvučnike na prozor. Nadalje imali smo puno pritužbi na Trubadur, a uhvatit ćemo se u koštac s njima. Oduzimat ćemo im javnu površinu, pa ne može biti misa u Katedrali, a vi puštati glasnu glazbu. Pa morate znati u kojem Gradu živite – rekao je on.
Što se tiče zatvaranja vrtića, rekao je da je već kontaktirao Ministarstvo te da radi na tom problemu. Istaknuo je kako vjeruje da neće doći do zatvaranja.
Mostov Maro Kristić zatražio je da se na Lopudu izmjesti trafostanica koju HEP ima namjeru graditi kod dječjeg igrališta, a za što je Gradsko vijeća dalo suglasnost.
Franković je odgovorio kako mu se ne sviđa što se trafostanica na igralištu, no kako je Ministarstvo zdravlja dalo mišljenje da nema nikakve štete za zdravlje.
Dodao je kako u Komolcu već desetljećima u Komolcu nasred dječjeg igrališta stoji trafostanica koja nikome ne smeta.
Emilio Puljizević zatražio je kako u zimskom razdoblju barem jedna autobusna linija vozi prema Slanome i Brsečinama iza 22 i 30, a zanimalo ga je i kada će se realizirati projekt kanalizacije u Orašcu.
Franković je najavio kako će s direktorom Libertasa razgovarati o vremenskom produženju linije za Brsečine, ali i povratu ‘Slanke’ i ‘Stonke’ kroz Grad.
Rekao je i kako je projekt kanalizacije sada na reviziji.
Terezina Orlić pitala je zašto je pismohrana Grada na drugom katu te istaknula kako je zbog toga potpuno nedostupna osobama s posebnim potrebama
– Lift je bio predviđen 1982. godine, ali nitko nikada nije pitao. Čuli smo da Konzervatori to ne daju, a meni je pročelnica Konzervatorskog odjela u Dubrovniku Žana Baća rekla da to nitko nije zatražio. Vjerujem da ćemo to imati do sredine sljedeće godine – rekao je on.
Tatjana Šimac Bonačić pitala je može li se pothodnik a Pošti Lapad riješiti kružnim tokom, a zanimalo je što se događa na Grabovici koja je nedavno planula.
-Možemo jedno udaljiti zebru prema DOC-u, nathodnik i pothodnik trenutno ne možemo napraviti. Jedino rješenje je pothodnik, ali moramo naći lokaciju – rekao je on.
Istaknuo je kako smo imali sreće kada se zapalilo smeće na Grabovicu jer je vjetar nosio i vatru prema obližnjoj šumi što su vatrogasci brzo izgasili – rekao je Franković.
Nikolina Soko pitala je hoće li se osigurati propisno i sigurno parkiranje na Gracu, a Franković je odgovorio:
– To je enigma kao i lift. Konzervatori ne daju suglasnost, ali mi imamo jasne konzervatorske uvjete te krećemo s pričom o parku Gradac o čemu smo razgovarali s Biskupijom s obzirom na to da su oni vlasnici navedene površine. Obuhvatili smo i dio parkinga te parka jer želimo da bude na ponos našeg rada jer je bio dosad zapušten – kazao je Franković.
Nenad Vekarić rekao je prije je Grad imao je 6 tisuća stanovnika, a u grad su slijevali brojni ljudi iz predgrađa, stranaca, pomoraca, trgovaca…
– Drugim riječima, 10 tisuća ljudi u gradu nije novost koju je donio turizam. To je uobičajena veličina koju je imao živi Grad prije, ali nikad nije bilo čepova i nije bilo slučajeva da je Placa bila neprohodna – rekao je Vekarić i dodao je li smanjenje na 4 tisuće ljudi unutar gradske jezgre ‘doista prvo rješenje.’
– Ili bi trebalo raditi na drukčijoj disperziji za Grad i oko Grada? Razmišljate li možda da ih ne bi trebalo iskrcavati na Pile? – pitao je Vekarić.
Franković je rekao kako je istina da je prije bilo isto veliki broj ljudi te kako nije bilo čepova, ali u to vrijeme nije bilo štandova, Široka ulica je bila široka te su mogla ‘proći dva magarca’, a sad ne može ni čovjek sa spenzom. Naglasio je kako je broj ugostiteljskih objekata porastao 40 posto, dakle dodatnih ‘40 posto javne površine je iskorišteno’.
– Najvažnije je sve iskomunicirati. Kada je najbolje doći u Grad? Costa i MSC-i su problem, dolaze ujutro u 6, ali moraju otići u 12. Potrebno je promijeniti vremenski boravak. Želimo im pružiti kvalitetnije iskustvo. Za disperziju sam, ali moramo znati da kad gost dođe, želi vidjeti sve unutar gradske jezgre. Fokus mu je na onome što je vidio u javnosti. Moguća je, ali ne u tolikoj mjeri da bi nam omogućila kvalitetniju uslugu – rekao je Franković.
Matija Ćale Mratović pitala je zašto je mora, prometa i infrastrukture. Oleg Butković dao nove odobrenje za rad žičare tvrtki Excelsa iako nisu ispunili sve uvjete za zakonit rad. ‘Kad će se pokrenuti upravni spor te koje će se konkretne mjere pokrenuti po tom pitanju?’, pitala je Ćale Mratović koju je zanimalo i koje će druge sadržaje omogućiti turistima u noćnim satima. Kao jednu od mogućnosti, spomenula je naravno i noćni obilazak zidina.
– Od 2011. do 2017. Ministarstvo odobrava daje dozvolu za rad. Dozvola ne obuhvaća segment o tome imaju li koncesiju. Radi se o tehničkoj dozvoli, i tu ne možemo ništa. Može se pokrenuti upravni spor. Vodim intenzivne razgovore ljudima iz Excelse, ali sve potrebne predradnje provodimo kako bismo zaštitili naš grad. Ako u razumnom roku ne dobijemo razuman odgovor, oni neće biti naši partneri. Ni na projektu žičara niti na bilo kojem drugom projektu. Moram biti partner! Ili ne bit” Pokušajmo dubrovačkom diplomacijom pregovarati. Ponavljam, pripremili smo sve predradnje i vjerujemo kako neće biti potrebno poduzimati neke druge radnje – rekao je Franković.
– Večernji obilazak zidina je dobra ideja, ali to treba pripremiti dobro. To bi bio dobar prihod i za Grad i za DPDS, ali tamo bi trebali onda možda imati i redare. Vi morate objašnjavati ljudima da se ne mogu naginjati i raditi selfije – rekao je on.
Miho Obradović pitao je kad se planira revizija stanova koji su u vlasništvu Grada.
– Revizija stanova je u postupku. Poslali smo također upit Ministarstvu državne imovine o nekretninama koje su u vlasništvu RH, a ne koriste se. Naglasili smo im što bismo jasno radili s njima u budućnosti – rekao je Franković i dodao:
– Stanovi koji su u vlasništvu grada, u kojima nitko ne živi jer o njima grad nije dobro skrbio, dajemo u povrat biskupiji odnosno u korištenje biskupiji te ćemo tako ćemo to rješavati. Posljednja nekretnina o kojoj se raspravlja je ona na Pilama gdje se nalazi Turistička zajednica, izvjesno je što će se dogoditi s prostorom – kazao je.