Gradonačelnik Andro Vlahušić poslao je danas dopis Garaži Dubronik i Privrednoj banci u kojem ih izvještava o procesu pripreme i gradnje Javne garaže na Ilijinoj glavici,
a njime također iznosi i prijedlog rješavanja financijskih obveza u skladu s interesim Grada Dubrovnika i to potpuno novim ugovorom. Tekst dopisa prenosimo u cijelosti:
Poštovani,
Vezano na Vaš dopis od 31. siječnja 2012. godine na gore citirani predmet želim Vas izvijestiti o slijedećem.
Stavovi Gradonačelnika i većine predstavnika Gradskog vijeća glede gore navedenog predmeta nisu se mijenjali u protekle dvije godine, a počivaju na slijedećim činjenicama:
1. Projekt Garaže na Ilijinoj glavici nastao je bez ozbiljne, potrebne prometne i financijske studije glede opravdanosti izgradnje iste.
2. Javnim natječajem Gradskom vijeću te ex. Gradskom poglavarstvu i javnosti Dubrovnika prezentirana je cijena koštanja izgradnje Garaže od 9 milijuna eura. Temeljem dodataka Ugovoru cijena koštanja „narasla“ je na 17,8 milijuna eura bez da je provođen bilo kakav dodatni postupak javne nabave.
3. Poslovni plan koji je po odredbama Ugovora njegov sastavni dio utemeljen je na potpuno krivim procjenama. Prema odredbama poslovnog plana kao temeljnog dokumenta kod donošenja odluke o ulasku u tu investiciju pretpostavljalo je dobit iz poslovanja već u drugoj godini rada Garaže. Nažalost, poslovanje generira prosječni godišnji gubitak od 6 milijuna kuna. Kao posljedica toga dosadašnji gubitci Garaže – odnosno visina nepodmirenih obveza danas se procjenjuje na 24 milijuna kuna. Od tog iznosa obveza prema PBZ-u je 15 milijuna kuna, 6 milijuna kuna prema Proračunu Grada Dubrovnika, 2 milijuna kuna prema trgovačkom društvu „Sanitat“ te 1 milijun kuna ostalim dobavljačima.
Ovdje posebno želim istaknuti da je Gradsko vijeće na prijedlog Gradonačelnika prihvatilo smanjenu stopu izdvajanja spomeničke rente za objekt Garaža i na taj način već smanjio gubitak Garaže za 1.800.000,00 kuna direktno na „štetu“ Proračuna Grada.
Izgradnja Garaže kao komunalnog projekta bio je potreban Gradu, a posebno tijekom ljetnih mjeseci. U startu je relativno dobro zamišljen, ali katastrofalno izveden. Nesporna je činjenica da je uz Garažu izgrađena športska dvorana za potrebe OŠ Marina Držića, te da je prilikom investicije u Gradski proračun na ime komunalnog doprinosa i kazne za prekoračenje roka uplaćeno 10 milijuna kuna. Također smo svjesni što se potvrdilo kroz dosadašnji tijek poslovanja, da Garaža bez izgradnje poslovno trgovačkog centra na krovu iste teško može pozitivno poslovati.
Zbog svega toga pokrenuli smo izmjene i dopune GUP-a Grada kako bi uz potrebnu suglasnost škole, a posebno Ministarstva kulture RH, Konzervatorskog odjela u Dubrovniku dobili potrebne suglasnosti i osigurali moguću izgradnju istog.
Temeljem vašega pisma i vođenih razgovora, spreman sam predložiti Gradskom vijeću jedan od zakonskih modela pregovaranja, kako bi postigli dogovor, potpisali potpuno novi Ugovor, zaštitili interese građana Grada kao i svih dosadašnjih investitora u Garažu.
1. Prihvaćamo da ukupna potraživanja MIDIA grupe, banaka, drugih pravnih i fizičkih osoba od Grada Dubrovnika, za vrijeme trajanja cjelokupnoga novog Ugovora ne može biti veća od 30 milijuna kuna. Tu je uključeno trenutno plaćanje duga prema PBZ-u s danom 31. prosinca 2011. godine ili najkasnije 31. siječnja 2012. godine, kao i dugovanja prema Gradu Dubrovniku u iznosu od 6 milijuna kuna. Ostala plaćanja do ukupnog iznosa od 30 milijuna kuna bila bi predmet zakonskog modela pregovaranja.
2. Predlažemo da MIDIA grupa u najkraćem roku, ali ne dužem od mjesec dana dovede ozbiljnog strateškog partnera za izgradnju poslovno trgovačkog centra koji bi sa autorima Garaže i drugim potrebnim stručnjacima predložio rješenje koje ide u javnu raspravu, maksimalno jedan do dva mjeseca dana.
3. Grad Dubrovnik će u slučaju prihvaćanja prethodnih točaka, i dobivenih suglasnosti Konzervatorskog odjela za izgradnju poslovno trgovačkog centra na Garaži kroz izmjene i dopune GUP-a, osigurati sukladno zakonu sve potrebne dozvole (građevinsku i uporabnu).
S poštovanjem,
Gradonačelnik Andro Vlahušić