Krenuo je novi ciklus radionica kojeg je u sklopu projekta održive gastronomije i novog brenda Gourmet Authenic organizirala Nacionalna udruga obiteljskih i malih hotela za svoje članove. S ciljem povratka korijenima i lokalnoj gastronomiji, vlasnici obiteljskih i malih hotela žele autentična hrvatska jela u ugostiteljskim objektima uz primjenu suvremenih standarda održive gastronomije.
Prva u nizu radionica održana u hotelu Ostrea i restoranu Kapetanova kuća u Malom Stonu u vlasništvu obitelji Kralj. Lidija Kralj autoritet je na hrvatskoj kulinarskoj sceni, njeguje pelješku gurmansku tradiciju uz primjenu standarda održive gastronomije i zero waste pristupa.
Vrhunski meni kao odraz podneblja
Vođenje hotela i restorana obiteljski je posao u kojem sudjeluju svi članovi obitelji Kralj, od šogora Željka, njegovog sina Paula i Lidijine kćeri Nikoline te Nikolininog supruga Josipa. Pa su Ostrea i Kapetanova kuća pravi primjeri malog obiteljskog poduzetništva.
Uz organsku farmu na kojoj uzgajaju voće i povrće za hotel i restoran, obitelj Kralj nudi i vrhunske kamenice, zaštitni znak Stona uz doživljaj degustacije na uzgajalištu. Malostonski zaljev poznat je po uzgoju kamenica na tradicionalan način, a ljubitelji ove delicije će vam reći kako boljih na svijetu nema, upravo zbog prirodnih uvjeta njihovog uzgoja.
Kamenice su se našle i na degustacijskom meniju kreativne radionice i to kao sastojak fine krem juhe, a od crnog rižota i brudeta od sipe, Jakobove kapice do kozice s prilogom od blitve i hladnog sendviča od tune – more je bilo glavna tema radionice u Malom Stonu. Od slastica tu je bila nezaobilazna stonska torta i kolač od smokve i naranče.
Obiteljski hoteli baštine lokalnu kulinarsku tradiciju
– Po principu najuspješnijih primjera dobre prakse radionice se održavaju u hotelima, članovima udruge, prvenstveno poznatim po nesvakidašnjem gurmanskom doživljaju i vrhunskoj kuhinji temeljenoj na lokalnim proizvodima i lokalnim specijalitetima. Tajna uspješne kuhinje je u autentičnim doživljajima, vrhunskim namirnicama koje odražavaju podneblje i dobrom chefu koji će to znati prezentirati na tanjuru. Sve to imaju obiteljski i mali hoteli, među kojima je veliki dio onih koji su uspješno poslovanje izgradili upravo na dugogodišnjoj restoranskoj tradiciji – ističe Šime Klarić, predsjednik Nacionalne udruge obiteljskih i malih hotela, koja je prije dvije godine kreirala Gourmet Authentic, novi brend za svoje članove.
Ekskluzivna oznaka kao jamac kvalitete
Da bi se dobila ova ekskluzivna oznaka vlasnici obiteljskih i malih hotela trebaju zadovoljiti stroge kriterije održive gastronomije kojoj je fokus na lokalnim namirnicama visoke kvalitete, pa su prošli nekoliko stupnjeva edukacija. Najprije je više od šezdeset kuhara iz četrdesetak obiteljskih i malih hotela sudjelovalo na zahtjevnim radionicama koje je vodio poznati chef i stručnjak Rudolf Štefan, a od ove godine članovi imaju prigodu učiti od svojih kolega, eminentnih stručnjaka i chefova poput Lidije Kralj.
Članove udruge očekuju nove radionice u obiteljskim i malim hotelima na području Istre i Kvarnera, središnje Hrvatske i Slavonije na kojima će imati ponovo prigode razmijeniti bogata kulinarstva iskustva.