Aktualno

GORUĆE PITANJE Tko će graditi infrastrukturu na Srđu, Grad ili investitor?

golf grad2669

Projekt golfa na Srđu prihvatljiv je za okoliš po novom rješenju Ministarstva zaštite okoliša i energetike, koje je doneseno još u studenom ove godine.

Sve nakon što je 2016. godine Upravni sud ‘srušio’ prvotnu Studiju utjecaja na okoliš, odnosno nakon što je ukinuto rješenje Ministarstva zaštite okoliša i prirode o prihvatljivosti Studije utjecaja na okoliš izgradnje sportsko – rekreacijskog centra s golf igralištem na Srđu. No, upućeni u ovu problematiku DuListu tvrde kako bi sličnu sudbinu moglo doživjeti i novo rješenje budući da nije proveden novi postupak, a tužbu su već podnijeli Zelena Akcija, Srđ je naš i Udruženje hrvatskih arhitekata.

Tragom toga zanimao nas je i razlog zbog čega za novo Rješenje o prihvatljivost Studije utjecaja na okoliš za golf na Srđu nije proveden novi postupak, odnosno jesu li točne i tvrdnje udruga o tome da je Ministarstvo zaštite okoliša i energetike izdalo spomenuto na temelju stare Studije o utjecaju na okoliš, bez provođenja novog postupka i doslovnim prepisivanjem starog rješenja.

-Sukladno presudi Upravnog suda Ministarstvo zaštite okoliša i energetike je ponovno utvrdilo činjenično stanje (sukladno propisima iz područja zaštite okoliša i procjene utjecaja na okoliš) i prema shvaćanju sadržaja presude Upravnog suda donijelo rješenje kojim se ocjenjuje da je navedeni zahvat prihvatljiv za okoliš i ekološku mrežu uz primjenu propisanih mjera zaštite okoliša i programa praćenja stanja okoliša – šturi je odgovor koji nam je poslan iz Ministarstva zaštite okoliša i energetike uz napomenu kako je rješenje javno dostupno na internetskim stranicama.

No, ono što još ‘visi kao mač’ nad glavama Dubrovčana jest razrješenje dileme o tome tko će financirati infrastrukturu u sklopu budućeg golf resorta. Grad i Razvoj golf imaju suprotna mišljenja. Zanimalo nas je, naime, kakve su šanse za početak gradnje ceste u idućoj godini za koje bi doznajemo trebalo osigurati 27 milijuna kuna proračunskih sredstava.

Grad: Cestu će graditi investitor
-Nova cesta na Bosanci je sukladno postojećim prostorno-planskim dokumentima vezana uz budući golf resort, ali i uz obnovu tvrđave Imperial. U trenutku kada je pala Studija utjecaja na okoliš te poslije i lokacijska dozvola, poništili su se svi preduvjeti za izdavanje prostorno-planske dokumentacije za izgradnju nove ceste na Bosanci. Nakon cijele ponovljene procedure očekujemo da će Razvoj golf ishodovati sve potrebne dozvole za izgradnju navedene ceste s obzirom da je Grad Dubrovnik opunomoćio Razvoj golf za projektiranje, ali kasnije i za izgradnju ceste te se ista tvrtka obvezala cestu izgraditi o svom vlastitom trošku – odgovorili su na upit DuLista iz Grada Dubrovnika.

Razvoj golf se, proizlazi iz odgovora Grada Dubrovnika, obvezao o svom trošku izgraditi spomenutu cestu, a ne kako se ranije govorilo i objašnjavalo ‘prebijanjem’ iz komunalnog doprinosa. Kako ne bi bilo zabune, od Grada smo zatražili i dodatno objašnjenje, odnosno odgovor na pitanje znači li to da će se cesta graditi o trošku investitora mimo sredstava komunalnog doprinosa, odnosno kako se ranije govorilo da će je graditi Grad Dubrovnik iz komunalnog doprinosa.

-Tvrtka Razvoj golf iskazala je spremnost izgraditi cestu o svom vlastitom trošku – naknadno nam je objašnjeno.

Razvoj golf: Predložen je model predujma
S druge strane, iz Razvoj golfa nam na ovu temu tvrde suprotno.
– Nemamo nikakvih novih informacija osim onih koje smo već javno iskomunicirali s javnošću.
Naime, sukladno trenutnim zakonskim odredbama izgradnja javne infrastrukture financira se iz sredstava komunalnog doprinosa i ostalih prihoda jedinica lokalne samouprave, pri čemu formalni investitor projekata izgradnje javne infrastrukture kao npr. javnih prometnica može biti samo jedinica lokalne jedinice, a ne i privatni investitor, tj. u ovom slučaju Grad Dubrovnik. S obzirom da uplata komunalnog doprinosa dospijeva tek po ishođenju građevinskih dozvola, investitor je Gradu Dubrovniku predložio model i prijedlog ugovora po kojem bi investitor predujmio sredstva koja su potrebna za izgradnju javne infrastrukture, odnosno navedenu infrastrukturu bi samostalno izgradio i predao u vlasništvo Gradu Dubrovniku, dok bi se navedeni iznos ulaganja prebio s komunalnim doprinosom kada isti bude dospio. Navedeni odgovor odnosi se i na javnu prometnicu do tvrđave Imperial – naveli su iz Razvoj golfa.

Na kraju spomenimo i to kako je Društvo Razvoj golf 17. studenog 2017. dostavilo nove bankovne garancije.
-Stoga nije bilo potrebe za aktiviranjem prethodnih bankovnih garancija koje su isticale dana 20. studenog 2017. godine. Grad Dubrovnik je angažirao pravnog savjetnika koji posljednjih mjesec dana radi na pravnoj analizi koncesije za tvrđavu Imperijal nakon koje ćemo imati točan hodogram daljnjih pravnih postupanja po navedenom, a o čemu ćemo pravodobno izvijestiti javnost – rekli su nam iz Grada Dubrovnika krajem studenog, odnosno u trenutku kada je isticao rok valjanosti bankovnog jamstva.

Taj se datum još ranije spominjao kao moguća prekretnica kada je u pitanju koncesija za tvrđavu Imperijal. No, ništa se do danas nije dogodilo.

Pročitajte još

Obilježavamo Dan sjećanja na žrtve Domovinskog rata i Dan sjećanja na žrtvu Vukovara i Škabrnje

Dulist

Modrić i Dalić s optimizmom pred Portugal: “Imamo veći motiv, igramo za Vukovar i prolazak dalje!”

Dulist

Grad Dubrovnik uručio donaciju Dječjem domu Sveta Ana u Vinkovcima

Dulist