– Jednostavno nam treba više linija. Nije dovoljno ovih par koje imamo jer se i ja želim nekada zaputiti na koncert ili na otvaranje Igara, ali nemam kako ni doći, a kamoli vratiti se – riječi su kojima se u redakciju DuLista obratila jedna naša starija sugrađanka koja živi na Gorici.
Njezine želje i potrebe su blago rečeno skromne, ona se želi moći ukrcati na autobus i navečer se zaputiti do Grada. Zahtjev valjda normalan i opravdan u najbogatijem gradu u Hrvatskoj, no čak i letimičnim pogledom na važeći raspored autobusnih linija, jasno je da je to stanovnicima tog dijela Grada nemoguće. Naime posljednji autobus radnim danom vozi do 20 sati, a subotom, vjerovali ili ne u 13 i 30.
-Ovo je totalna nebriga o građanima. Po meni je ovo sramota za Dubrovnik – požalila nam se 74-godišnja stanovnica Gorice, koja je ogorčena redom vožnje Liberatasovih autobus u ovom naselju. Ističe kako je zadnji autobus u 20 sati navečer radnim danom, subotom do ure popodne, a nedjeljom ga uopće nema. Zbog toga primjerice ne može ovo ljeti ići na Dubrovačke ljetne igre, koje voli i rado posjećuje.
– Imam 74 godine, ali imam naviku ići primjerice na koncerte. No ne mogu kad je zadnji autobus u 20 sati, a Ljetne igre počinju u 21.30. Kako ću uvečer s Vojnovića doma do Gorice, znate li koliki je to meni put? Pošla bih nedjeljom i na kupanje, a i spenzu treba vući od Vojnovića po ovoj vrućini – žali se ova gospođa, koja smatra kako bi preko Gorice barem jedan autobus mogao proći u večenjim satima kako bi se građani mogli s izvedbi Igara vratiti doma.
– Jedan autobus da ne mogu kupiti, a zarađuju dovoljno – zaključila je ona.
Deranja: Znamo, ali nema stanovnika
Ovog problema čini se svjestan je i direktor Libertasa Đuro Deranja. Na naš upit je odgovorio kako su i oni imali kontakte s nezadovoljnim stanovnicima Gorice.
-Pojedinačni zahtjevi za boljim povezivanjem Gorice su stigli i do nas, ali prema nama dostupnim podacima o broju putnika na liniji nameće se zaključak da ne postoji opravdanost za uvođenjem dodatnih polazaka – kaže direktor Libertasa Đuro Deranja te dodaje kako proces uvođenja novih linija mora doći drugačijim kanalima.
-Proceduralno bi postupak trebali inicirati predstavnici gradskog kotara, ishoditi odobrenje gradske uprave nakon čega bi mi krenuli u realizaciju izmjene voznog reda – ističe Deranja.
Do regiranja Gradskog kotara ili pak inicijative gradske uprave žiteljima Gorice ostaje tek se nadati da ih noge neće izdati tijekom noći ili vrućeg dana. Vjerojatno će im u tim trenutcima biti velika utjeha znati kako broj putnika ne opravdava dodatne linije iza 20 sati, skretanje ‘četvorke’ jednom ili dva puta dnevno, ili ijednu liniju tijekom vikenda.