Najnovija istraživanja o prepoznatljivosti znakova kvalitete HGK među potrošačima i o navikama generacije Z, dokazala su veliko povjerenje u domaće proizvode i uspješnost akcije ‘Kupujmo domaće’, piše u priopćenju Hrvatske gospodarske komore.
Za znakove kvalitete HGK – Izvorno hrvatsko i Hrvatska kvaliteta – čulo je 98,6 posto ispitanika, a 84,4 posto njih smatra da su proizvodi i usluge nositelja tih znakova kvalitetniji od istih proizvoda ili usluga koji nisu nositelji, pokazuje istraživanje koje je proveo Odjel za upravljanje kvalitetom HGK.
Prednost proizvodima i uslugama sa znakovima kvalitete daje velika većina ispitanika, a tek ih 3,1 posto ne obraća pozornost na takve proizvode i usluge. Ako je riječ o istom cjenovnom rangu, 95,7 posto odlučuje se za domaće. Proizvode koji imaju znakove kvalitete HGK prijateljima, poznanicima i članovima obitelji preporučilo bi 94,8 posto sudionika istraživanja.
HGK kroz nacionalnu akciju Kupujmo hrvatsko promovira kvalitetne hrvatske proizvode i brendove, kako bi senzibilizirala javnost o važnosti kupnje domaćih proizvoda, kao i što to znači za razvoj cijelog gospodarstva.
– Kupujmo Hrvatsko najprepoznatljivija je nacionalna kampanja HGK koja već više od četvrt stoljeća osvješćuje potrošače o važnosti kupnje domaćih proizvoda. Ovogodišnju kampanju karakterizira svježi i mladenački ton kojim se želimo približiti našim najmlađim potrošačima, pripadnicima generacije Z i prenijeti poruku da zajedničkim djelovanjem možemo učiniti velike stvari. I svega nekoliko eura potrošenih na kupnju proizvoda domaćeg porijekla čine razliku i stvaraju multiplikativni učinak kada ovaj obrazac slijedi veliki broj potrošača. Stoga je izgradnja potrošačkog domoljublja i jačanje svijesti o prisutnosti i kvaliteti hrvatskih proizvoda i usluga, jedna od trajnih zadaća HGK – izjavio je predsjednik HGK Luka Burilović.
Istraživanje potrošnje i odabira proizvoda generacije Z koje je HGK proveo u suradnji sa zagrebačkim Ekonomskim fakultetom pokazuje da je za 71,96 posto ispitanika uz cijenu najvažniji kriterij za kupnju prehrambenog proizvoda da je riječ o domaćem proizvodu. Na listi prioriteta je i kontrolirano porijeklo proizvoda za 52,41 posto ispitanika te sastav proizvoda i sadržaj konzervansa i drugih aditiva za 50,13 posto sudionika istraživanja. Ovi rezultati potvrđuju da mladi vode brigu o kvaliteti i o koristi za zdravlje kod kupovine hrane.
Ključna poruka akcije Kupujmo hrvatsko Hrvatske gospodarske komore je da poticanju potrošnje i očuvanja domaće proizvodnje može doprinijeti svatko.