Do kraja 2019. godine sve jedinice lokalne i mjesne samouprave trebale bi se uskladiti s Uredbom o gospodarenju otpadom čije je izmjene i dopune, koje su uvele bitne promjene u Uredbu, Vlada RH donijela 13. rujna. Od tog datuma počeo je teći rok od 90 dana unutar kojih gradovi i općine moraju uskladiti svoje Odluke o načinu pružanja usluge prikupljanja i zbrinjavanja miješanog i biorazgradivog otpada, formirati Cjenike svojih usluga te, sukladno novoj Uredbi, provesti zakonsku proceduru za njihovo usvajanje na gradskim, tj. općinskim vijećima. Rok za usklađivanje lagano se približava, a problem je ponajprije u tome što cijela Hrvatska kasni uopće s informiranjem građana o razvrstavanju otpada. Odlučili smo stoga provjeriti kako informiranje stanovnika, ali i prilagodba Uredbi teče na području Grada Dubrovnika, u Općini Konavle i Župi dubrovačkoj.
Uredba je, podsjetimo, predvidjela da svaki korisnik, odnosno obitelj ima vlastiti spremnik. No, to je ‘vrlo lako i jednostavno rješenje’ za mjesta i gradove koji su u prilici dati vlastiti spremnik svakoj obitelji i da ima mjesto gdje će ga držati. To kod nas, rekao je u travnju ove godine za DuList direktor Čistoće Marko Iveković, nije moguće. Upravo je zato na području Grada Dubrovnika Čistoća još u srpnju započela s provedbom pilot projekta prikupljanja miješanog komunalnog otpada, u sklopu kojih su na Babinom kuku postavili posebne uređaje, tzv. otpadomjere čiji je cilj mjerenje količine odloženog otpada iz domaćinstava.
Više pročitajte u tiskanom izdanju DuLista!