AktualnoUrednički izbor

GDJE IM JE OBRAZ? Konzum uveo turističke cijene, sve je i do 10 posto skuplje

konzum cijene naslovna

Dubrovčani su već ‘oguglali’ na činjenicu kako će ih s početkom turističke sezone razni trgovci krenuti ‘derati’ s daleko većim cijenama od uobičajenih. Naviknuli smo se tako na turističke cijene i turističke butige, no nismo baš očekivali kako će pojedini trgovci i ove godine, iako turističkog prometa gotovo pa i nema, pribjeći prokušanoj formuli povećanja cijena. Pojedincima očito ništa ne znači što turista barem na dubrovačkom području baš i nema, a dio domaćih ljudi strahuje za egzistenciju. No, eto, špica je sezone, stigao je srpanj, a s njim i veće cijene. Zapelo nam je to za oko u Konzumu, barem onom župskom u shopping centru, gdje i ove godine reklamiraju svoj famozni popust od 5 posto za korisnike njihove kartice vjernosti u svojim butigama diljem Jadrana. Da stvar bude još gora, reklamiraju se s krilaticom ‘na more s popustom’, a taj popust vrijedi u više od 150 butiga diljem obale i na otocima. No, ono što su zaboravili napomenuti jest činjenica kako su prije uvođenja popusta od 5 posto poskupili dio svog asortimana, a neke cijene veće su od 5 posto. To nije moglo promaknuti onima koji često kupuju upravo u ovom nacionalnom trgovačkom lancu, jer su cijene pojedinih artikala narasle preko noći, odnosno netom prije 9. srpnja od kad važi ‘na more s popustom’.

Poskupljenje je ‘best buy’?

Kako bismo se uvjerili da stvarno ‘nismo ludi’ i da nam se možda dioptrija nije naglo pogoršala pa su nam se pojedine cijene ‘poduplale’, zavirili smo u Konzumovu Internet trgovinu i gle čuda – tamo su cijene onakve kakve su do jučer bile i u Župi. Tako smo u župskom Konzumu primijetili kako je Franckova popularna ‘ciglica’, odnosno jubilarna vakuumirana kava od 250 grama dobila novu cijenu od 20,99 kuna, a u internetskoj trgovini je 19,99. Svakako je zanimljivo kako je pored ove kave u butizi i oznaka ‘best buy’! Poskupila je i hrana za mačke, kao da eto, inače turisti navale kupovati baš hranu za kućne ljubimce. Prije 9. srpnja limenka Kitty hrane od 415 grama koštala je 4,99 kuna, a danas je 5,29. Suha pak hrana za mačke iste marke od 400 grama koštala je prije naglog poskupljenja 6,99, a danas je u Župi 7,49. Istina, do 29. srpnja dio hrane za kućne ljubimce je na akciji pa ova suha hrana za mačke košta 5,99, no upravo se iz tog akcijskog kataloga mogu vidjeti redovne cijene od 6,99 kuna, koje, dakle, vrijede u ostatku Hrvatske, ali ne i na Jadranu. Krešili su i sirupi (sokovi) za razrjeđivanje s vodom i to Konzumove robne marke za čiju ćete litru izdvojiti 15,99 kuna. Nažalost, sirupe nismo pronašli u online butizi, ali skuplji su barem za kunu. Ako se pak odlučite rashladiti pivom, ona Pan od dvije litre poskupila je za kunu pa danas košta 20,99 umjesto 19,99 kuna.

Neke cijene srećom – iste

Cijene ulja, brašna, cukara, mlijeka i jaja ostale su iste. No, zato su znatno poskupile majoneze. Zvijezdina u tubi od 165 grama je s 12,99 skočila na 13,99, a u staklenci od 630 grama košta 31,99 kuna, umjesto 29,99 koliko ćete za nju izdvojiti u Internet trgovini. Zanimljivo, i K plus majoneza od 620 grama je skuplja za kunu (16,99 / 15,99). Ni mliječni proizvodi nisu ostali imuni na poskupljenje. Tako je Dukatov acidofil u čašici od 180 grama sa 2,99 kuna poskupio na 3,29 kuna, a Dukatov čvrsti jogurt (3,2 posto mm) u pakiranju 3+1 u butizi košta 9,87 kuna, a online je pak 8,97 kuna. Poskupio je i Dukatov tekući jogurt u čašici pa ga u Župi možete kupiti po cijeni od 3,29 kuna, a online za 2,99 kuna.

Isto vrijedi i za primjerice litru jogurta Z’bregov, koja u župskom Konzumu košta 12,49, a u internetskoj trgovini je 11,99. Mnogima omiljeni sirni namaz ABC (200 g) trenutno je na akciji i košta 8,99 kuna, no redovna mu je cijena, ljetna dodat ćemo, 11,99 kuna, dok je donedavno iznosila 11,49 (koliko je i online), a poskupilo je i malo pakiranje ABC sira od 100 grama pa mu je danas cijena 6,29 kuna, a do jučer je koštao 5,99, kolika mu je cijena i u Internet trgovini. Iako je Dukatovo maslo 250 grama trenutno na akciji, njegova redovna cijena u butizi je 22,99 kuna, a online 21,49 kuna. K plus maslac pak možete online kupiti za 16,99 kuna, a u butizi za 17,99. Šokirala nas je i cijena svježeg sira marke Meggle. Pola kilograma košta, naime, 17,49 kuna, a za kunu je jeftinije online. I K plusov svježi posni sir je s 9,99 ‘skočio’ na 10,49 kuna.

Popust koji to nije

Poskupljenje je zahvatilo i ‘odjel’ grickalica’. Tako smo primijetili kako su nam omiljeni grisini Amor di pane koji su koštali 5,99 kuna, danas 6,29 kuna, a oni koji možda više vole Good food grisine i to one klasične sa sezamom morat će umjesto 9,99 kuna, za njih izdvojiti 10,49 kuna. Naravno, ovom prilikom nismo protresli niti uspjeli pregledati sve cijene, ali je poskupljenje i više nego očito. Ako imate karticu lojalnosti ovog trgovačkog lanca, za svaku kupnju dobit ćete popust od 5 posto, no treba napomenuti kako su neke cijene poskupile za više od pet posto tako da su kupci svejedno na gubitku. A što je tek s domaćima koji ovu karticu nemaju? Na kraju, svakako se treba zapitati hoće li se cijene vratiti na staro 20. kolovoza, budući da akcija ‘na more s popustom’ traje do 19. kolovoza. Upit smo poslali i Konzumu, jer nas je zanimalo zbog čega su tzv. sezonske cijene na obali uvedene i ove godine, s obzirom na situaciju u kojoj se nalazimo. Zanimalo nas je i koliko je i kojih artikala poskupilo te je li popust za domaće ove godine mogao biti veći od 5 posto, budući da su mnoge cijene krešile za više od 5 posto.

—Maloprodajno poslovanje koje je i u ovoj godini obilježeno jakom sezonalnošću pod velikom je neizvjesnošću oko realizacije same turističke sezone i izazova vezanih uz koronavirus. S obzirom na veliki broj Konzumovih prodavaonica smještenih duž cijele hrvatske obale i na otocima, od kojih neke rade samo za vrijeme sezone, u ljetnom razdoblju imamo i povećane troškove rada, prijevoza, logistike i opskrbe prodavaonica u cilju zadovoljenja svih potreba naših kupaca. Uz to, i ove su godine u tijeku dodatna zapošljavanja na različitim pozicijama poput prodavača, skladištara, mesara, kuhara, vozača i dostavljača, među kojima će dio kolega s radom započeti upravo u prodavaonicama na obali i otocima – naveli su između ostaloga iz Konzuma. Napominju kako unatoč svim navedenim ulaganjima, ostaju vjerni svojoj osnovnoj poslovnoj misiji koja se temelji na stvaranju najbolje vrijednosti za novac.

Iz tiskanog izdanja DuLista od 15. srpnja 2020.

Pročitajte još

DORH zatražio hitno izvješće EPPO-a u slučaju istrage protiv bivšeg ministra zdravstva

Dulist

“Držićev životinjski svijet” oduševio struku, Dom Marina Držića i Prirodoslovni muzej Dubrovnik osvojili priznanje

Dulist

Globalni tjedan poduzetništva dolazi na Ekonomski fakultet Sveučilišta u Dubrovniku

Dulist