Zona posebnog prometnog režima je lagano počela funkcionirati. Još tu ima nekih stvari za doraditi. Sustav se upgrade-a i još nešto moramo postaviti od opreme, što smo vidjeli da će nam biti potrebno – rekao je gradonačelnik Mato Franković na današnjoj konferenciji za medije nakon osvojenog trećeg mandata na jučerašnjim lokalnim izborima.
Zadnjih se dana nameće pitanje treba li sugrađanima koji imaju PPK karticu neka dodatna dokumentacija ili dozvola za promet u zoni posebnog prometnog režima.
– Svatko tko ima plaćenu PPK karticu ne treba nikakve dodatne dozvole. Najveći broj naših sugrađana je već izvadio PPK karticu. Mi to vidimo po broju prolazaka vozila kroz zonu posebnog prometnog režima. Sada je samo 30 posto vozila koji prolaze kroz zonu posebnog prometnog režima, tzv. vozila koja ne bi tamo smjela prolaziti. To je prije nekih deset dana bilo 70 posto vozila što znači da je velik broj sugrađana izvadio PPK karticu. Pozivam sve one koji nisu da to naprave. Rok prilagodbe će biti dva mjeseca. I dalje ćemo upozoravati sugrađane, nećemo ih kažnjavati. Oni su prioritet i zbog njih sve ovo i radimo – naglasio je Franković te dodao kako je ključno da se smanji pritisak gospodarskih subjekata koji nemaju pravo ulaska u zonu posebnog prometnog režima.
Dotaknuo se i taksista, odnosno gospodarskih subjekata.
– U kontaktu smo s aplikacijama Bolt i Uber. Grad Dubrovnik će svim onim taksistima koji imaju dozvolu za ulazak u zonu posebnog prometnog režima izdati posebna rješenja koja će oni morati upload-ati. Time će Bolt i Uber dodjeljivati vožnje isključivo onima koji imaju dozvolu kroz zonu posebnog prometnog režima čime se oni pridružuju priči o smanjenju broja vozila na našim ulicama. Ono što ostaje kao izazov su nelegalni taksisti. Dakle, svi oni koji vrše nelegalni prijevoz putnika, a nemaju ni licence ni dozvole, imaju samo taxi znak koji su kupili preko Njuškala ili neke druge aplikacije i u konačnici vrše prijevoz putnika bez ijednog dokumenta. Inspekcija će, sukladno našim dogovorima, dolaziti redovito svakih desetak dana nenajavljeno i vršiti nadzor cestovnog prometa – naglasio je Franković.
Franković se osvrnuo i na problem parkinga oko Grada te povećanje iznosa kazni za nepropisno zaustavljanje automobila.
– Kazne se drastično povećavaju zahvaljujući zoni posebnog prometnog režima. Ona je ta koja definira puno veće kazne od onih koje su sada propisane zakonom na Pilama. Naime, prometno redarstvo grada Dubrovnika djeluje sukladno Zakonu Republike Hrvatske gdje je jasno definirano kolika može biti kazna za protupropisno zaustavljanje. Ona je, nažalost, samo 30 eura. Međutim, kazna za neovlašten prolazak kroz zonu prometnog režima je 66 puta veća. U onom trenutku kada naše kamere utvrde kršenje prolaska zone posebnog prometnog režima ide prvo upozorenje, idući put kad to utvrdimo ide drugo upozorenje, treći put kad to utvrdimo ide treće i posljednje upozorenje i četvrti put se briše ulazak u zonu posebnog prometnog režima za gospodarski subjekt koji je kršio pravila Grada Dubrovnika – istaknuo je Franković koji smatra kako će to uvelike olakšati te da će ljudi više voditi računa o tome da se ne zaustavljaju gdje ne treba i da ne zauzimaju javnu površinu jer se ne smije događati da kapital pobjeđuje demografiju.