Uvođenje reda u prometovanje električnim vozilima na Lopudu bilo je pitanje vijećnice HDZ-a Katarine Doršner, koja ističe kako je prošlo ljeto s njima bilo dosta incidenata. Njeno pitanje općenito se odnosilo na sigurnost u cestovnom prometu.
Zanimalo ju je hoće li Grad Dubrovnik postaviti regulativu i eventualno stupiće kako bi se onemogućila divlja vožnja.
-Ta su vozila nekad imala ograničenje 20 km na sat, a danas se njima vrši dostava prtljage i opskrba, a prošlo ljeto je bilo dosta incidenata, voze i malojletnici bez kontrole – govorila je Doršner.
-Vlada veliki komunalni nered na Lopudu. Poslat ćemo niz komunalnih redara na Elafite kako bismo provjerili koliko se tko drži propisa. Električna vozila pomažu u životu i olakšavaju dostavu, ali sve to može biti odrađeno s mjerom, na normalan način – rekao je gradonačelnik Mato Franković, a osvrnuo se, kad je u pitanju sigurnost u cestovnom prometu, i na opasno skretanje za Bosanku.
Uz suglasnost Hrvatskih cesta za desetak dana kreću radovi na žurnoj intervenciji izgradnje šireg ugibališta za normalno skretanje lijevo i izlazak na magistralu. Radovi će se odvijati noći kako ne bi došlo do prometnog kolapsa. A s jeseni će Hrvatske ceste početi raditi na projetu lijevog skretača.
Vijećnik Marijo Bekić (HDZ) upitao je gradonačelnika hoće li se u dogledno vrijeme urediti Lapadska obala, ali i kakav je odnos Grada i koncesionara. Franković je izjavio kako je to kompleksan predmet u dvije faze. Prva faza je pri kraju i odnosi se na postupak izvlaštenja za koji će se idućim rebalansom osigurati novac. Druga faza je kompleksnija jer je projekt planirane javne ceste ušao u koncesiju tvrtke Laguna Trade Franja Pašalića.
-Imamo planiranu javnu cestu unutar koncesijskog područja drugog subjekta. To nije jednostavno. Pitate kakav je odnos Grada i koncesionara, a ja bih prije pitao kakav je odnos koncesionara prema Gradu – rekao je Franković dodavši kako za ovaj projekt treba i energije i sredstava i to 40 milijuna kuna.
Postavio je i pitanje tko je dozvolio ulazak koncesije u projekt javne ceste i na koji će način RH obeštetiti koncesionara kad mu je već dala na nešto što je gradsko.
-Mi to želimo riješiti bez obzira na ranija prepucavanja. I riješit ćemo, ali nećemo trpjeti bilo kakve nelegalne radnje – rekao je Franković.
Zašto se u Zagrebačkoj ulici tolerira parkiranje na žutim linijama, a u Ulici Petra Krešimira IV ne – pitao je vijećnik Gordan Špero gradonačelnika.
-Skupljala se peticija u kojoj su građani tražili nekoliko stvari. Prva je bila da se ulica ocrta kao ranije. Google sve pamti, a na Google Earthu možete vidjeti da je 99 posto parkirnih mjesta i ranije bilo iscrtano kao i danas. Potom se traži da ja kao gradonačelnik omogućim građanima da parkiraju ispred svojih garaža na žutom znaku koji znači zabranu parkiranja. Jedna je opcija dakle zabrana parkiranja za sve ili iscrtavanje parkirnog mjesta za sve, ali tada se onemogućava ulazak u garaže. Postavlja se pitanje zašto se uvodi red i svaki put se iznenadim kad se ono postavi. Reda će biti – rekao je Franković najavivši kako se razmišlja o uvođenju nulte zone parkiranja samo za stanare u zoni Zagrebačke ulice, Petra Krešimira IV, Supilove… Dok je druga opcija da se omogući parkiranje samo za nositelje pokazne mjesečne karte Sanitata.
-Činjenica je da naš grad ima nešto više od 42 tisuće stanovnika i 34 tisuće registriranih vozila i u bocu od litre ne stanu dvije i pol nikako. Moramo graditi parking mjesta i garaže, ali to preko noći ne može biti – rekao je gradonačelnik.