Kultura

[FOTOGALERIJA] Ovacije za Hamleta u Parku Gradac

DLJI balet Hamlet 7

Maestralna baletna vizija Shakespeareova Hamleta u režiji i koreografiji Lea Mujića te izvedbi Baleta Hrvatskog narodnog kazališta Zagreb očarala je festivalsku publiku u parku Gradac, koja je cijeli autorski tim ispratila dugotrajnim pljeskom i ovacijama.

Za izvedbu ovog klasičnog remek djela na novi način tražila se karta više, a na programu je još večeras, 22. srpnja u 21:30 sati, također u parku Gradac.

Hamlet, najpoznatije i najizvođenije Shakespeareovo djelo već više od četiri stoljeća intrigira i inspirira umjetnike diljem svijeta i nudi bezbrojne mogućnosti interpretacije, a nakon iznimno hvaljenih i uspješnih baletnih uprizorenja svjetskih literarnih klasika, ova najnovija plesna vizija Lea Mujića transformira tragediju Hamlet u baletnu formu. Velika ansambl predstava, uz glazbu P.I. Čajkovskog i Camillea Saint-Saënsa po odabiru dramaturga i asistenta koreografa Balinta Rauschera, kroz ples interpretira priču koja ne prestaje očaravati publiku svih naraštaja. Mladi princ Hamlet nakon očeve smrti baca se u potragu za istinom koja ga dovodi u neočekivane situacije u kojima polako razotkriva trulež u vlastitoj domovini, a uz briljantno vođeni zaplet i brojne paralelne radnje Hamlet je odavno prerastao svoj vlastiti lik postavši simbolom ljudskoga bića koje u sebi ujedinjuje ljubav i sumnju, radost i očaj, duhovitost i gorčinu, inteligenciju i naivnost, hrabrost i prijetvornost, ukratko, sve osobine koje krase ljudski rod.

Uz Mujića, autorski tim čine dramaturg Bálint Rauscher koji je sudjelovao i u odabiru glazbe, kostimografkinja Manuela Paladin Šabanović s asistenticom Mijom Rejc Prajninger, scenograf Stefano Katunar s asistenticom Aleksandrom Vukićević, oblikovatelj svjetla Aleksandar Čavlek te oblikovatelj zvuka Svebor Zgurić. Baletne majstorice su Pavla Pećušak i Milka Hribar Bartolović, glazbena voditeljica Ljudmila Šumarova, a korepetitor Teo Visintin. Slikarske radove potpisuju Tihana Cizelj i Mariana Nardini, dok je inspicijentica Ana Vnučec. Naslovnu ulogu utjelovljuje Takuya Sumitomo, Klaudije je Guilherme Gameiro Alves, Gertruda je Natalia Kosovac, Ofelija je Rieka Suzuki Sumitomo. U ulozi duha Hamletova oca, koji u baletnoj verziji dobiva nešto više prostora nego u samoj drami, je Bálint Rauscher, kraljev savjetnik Polonije je Taiguara Goulart, Laert je Simon Yoshida, Horacije je Mutsumi Harris. U ostalim ulogama su Kornel Palinko i George Stanciu (Rosencrantz i Guildenstern), Ovidio Muscalu (Osric), Dan Rus (Rinaldo), Mario Diligente, Giovanni Messeri i Yuho Yoshioka (tri vojnika), Petra Vargović Stanciu (Ofelijina dadilja), Pavel Savin (Fortinbras) te Mario Diligente i Andrea Podda (grobari).

Leo Mujić priznati je međunarodni baletni umjetnik koji se poslije uspješne plesačke karijere ostvarene na različitim europskim i svjetskim pozornicama posvetio koreografskom radu. Svoja baletna djela, za koja često sam piše libreta te bira glazbu postavio je na mnogim baletnim pozornicama, predstavljajući se kao autor zanimljiva suvremenog stila u kojemu spretno kombinira moderan, klasičan i neoklasičan baletni izraz. Mujić se dubrovačkoj publici predstavio 2014. godine s Opasnim vezama, prvom baletnom premijerom na Igrama. Za balete Ana Karenjina i Gospoda Glembajevi dobio je 2015. i 2017. godine Nagradu hrvatskoga glumišta za najbolju koreografiju dok je Najboljom baletnom predstavom u cjelini 202. godine proglašen balet Ponos i predrasude, a Mujić je za istu produkciju dobio Nagradu hrvatskog glumišta za najbolje koreografsko ostvarenje.

Pročitajte još

Tribina o dubrovačkoj ambijentalnosti: Prošlost i sadašnjost

Dulist

Brass & Percussion septet DSO-a na Osječkom ljetu kulture

Dulist

KONCERT KOJI SE NE ZABORAVLJA Glazbena čarolija Max Emanuel Cenčić i Latinitas Nostra

Dulist