Horizontalna prometna signalizacija u vidu znaka ‘STOP’ za obvezno zaustavljanje pred stupićima na platou Pila je ‘nestala’. Ili je izbrisana budući da je protivna prometnom elaboratu o čemu je DuList već pisao ili se ‘izlizala’ od silnog prometa, što je manje vjerojatno budući da je znak ocrtan pred dva mjeseca.
Ista je podsjetimo postavljena početkom lipnja ove godine čime je Grad Dubrovnik nastavio s realizacijom regulacije zaustavljanja i parkiranja turističkih autobusa u ‘zoni posebnog prometnog režima’ na platou Pila.
Naime, nakon što su stupići postavljeni, a sustav ručno testiran, pred same stupiće postavljena je horizontalna prometna signalizacija u vidu znaka ‘STOP’ za obavezno zaustavljanje. Prema aktualnim prometnim pravilima, to znači da su se svi turistički autobusi u pristupu Brsaljama morali zaustaviti.
Samo probno ručno testiranje stupića provedeno krajem svibnja pokazalo je njihove nedostatke u ‘tečnom i nesmetanom prometovanju’. Situacija na terenu dokazala je kako autobusi pri zaustavljanju svojim zadnjim dijelom zauzimaju dobar dio pješačkog prijelaza, što ometa promet i uzrokuje zastoj. Čak je u jednom trenutku u pomoć trebala priskočiti i prometna policija, čiji su službenici donekle rasteretili pritisak, o čemu je DuList već pisoa.
Iz Policijske uprave dubrovačko-neretvanske tada su nam kazali kako je situacija na terenu identična onoj u elaboratu te kako su temeljem elaborata i dali svoje odobrenje, očekujući uvođenje automatizacije koja ne bi trebala usporavati promet.
Međutim, potez gradske uprave – postavljanje horizontalnog znaka ‘STOP’, potpuno je suprotno Prometnom elaboratu kojeg je za Grad Dubrovnik izradio Zavod za prometno planiranje Fakulteta prometnih znanosti u Zagrebu u srpnju 2014. godine.