Umjetnička galerija Dubrovnik u srijedu ujutro predstavila je novi vizualni identitet.
Od ukupno 17 radova pristiglih na otvoreni natječaj za oblikovanje idejnog rješenja vizualnog identiteta Umjetničke galerije Dubrovnik, najboljim je proglašen rad autorica Nore Mojaš i Made Milićević.
Ravnatelj Umjetničke galerije Dubrovnik naglasio je kako ovaj ‘vizualni identitet na neki način određuje programski, sadržajni i komunikacijski smjer’.
– Vizualni identitet predstavlja ono što Umjetnička galerija Dubrovnik želi biti – muzej 21. stoljeća koji prednjači muzeja moderne i suvremene umjetnosti u Hrvatskoj. Zadaje nam obvezu! Sve ono što nosi, taj jedan novi dojam prostora i programa, to moramo ostvariti. S ovim smo počeli, a praktički nastavili na sve prijašnje programe i s ovim dalje nastavljamo u smjeru koji uključuje međunarodnu perspektivu. Bilo nam je bitno da logotip u sebi nosi dvojezičnost, naziv na hrvatskom i engleskom jeziku – kazao je Ivanović.
– Već smo krenuli s implementacijom, gotova su primarna sredstva komunikacije koji kreću u tisak. Tako da ćemo ih do kraja mjeseca staviti u upotrebu. Ubrzo krećemo sa sekunarnim sredstvima komunikacije, ali i sa suvenirskim programom. To je vrlo praktično jer će ljudi moći nositi suvenire i tako i dalje biti dio UGD-a – rekao je Ivanović. Dodao je kako su po pitanju financijskih sredstava išli ‘na vrlo skromno rješenje’.
– Nismo raspisivali tri nagrade u sklopu natječaja i obeštećenja za pozvane autore. Ono što smo mogli jest uložiti 30 tisuća kuna bruto za prvu nagradu. Drago mi je što su autori shvatili ovo kao izazov i što su pristali raditi u ovakvim uvjetima – naglasio je Ivanović.
– Umjetnička galerija Dubrovnik jedna je od bitnijh institucija u Dubrovniku i htjele smo se stvarno potruditi u stvaranju vizualnog identiteta. Inspiracija osnovna je bila zgrada, sama arhitektura zgrade što je zapravo bilo i zadano u natječaju. Spoj modernog i suvremenog, poštivanje tradicije, a zapravo iskorak u nešto novo – rekla je jedna od autorica rada Nora Mojaš.
– Interijer se više očituje odnosno prenesen je u tipografske stilove samog znaka, a dodatni grafički elementi inspirani su unutarnjim inetrijerom, skalinima i ogradom – kazala je grafička dizajnerica i autorica Made Milićević.
Podidentiteti koji se nadograđuju na osnovni znak također potvrđuju i primjereno sugeriraju hijerarhiju institucije te jasno komuniciraju glavne elemente drugih dviju lokacija (Galerije Dulčić Masle Pulitika i Atelijer Pulitika) pojačavajući osnovni identitet.
Dodajmo kako je jednoglasnu odluku donio ocjenjivački sud u sastavu Marin Ivanović (ravnatelj Umjetničke galerije Dubrovnik), Marita Bonačic (produkt dizajnerica, Market Kolektiv), Božo Benić (predsjednik Društva arhitekata Dubrovnik), Lea Đurović Ruso (arhitektica, PROTO-ARCH) i Nedim Meco (grafički dizajner, MEC dizajn) na zasjedanju održanom 27. srpnja 2017.