Izložba fotografija suvremenog turskog fotografa Ahmeta Ertuğa ‘Točka iščeznuća’ otvorena je u četvrtak navečer u Umjetničkoj galeriji.
Na izložbi je predstavljeno dvadeset djela velikog formata koje je Ertug fotografirao u protekle dvije godine u Italiji te u Dubrovniku u rujnu ove godine.
-Kao arhitekt bio sam vrlo impresioniran kvalitetom i očuvanjem dubrovačke arhitektonske baštine, što mi je predstavljalo posebnu motivaciju. Kad sam prvi put došao u Dubrovnik bilo je nevjerojatno. Za mene Dubrovnik je jedan od najočuvanijih gradova u Europi i mogao bi poslužiti kao pravi arhitektonski primjer na mnogim sveučilištima – rekao je Ertug.
-Postoji umjerena ravnoteža očuvanja grada i života koji se u njemu odvija, a koji je prilično skladan, budući da na primjer u povijesnoj jezgri nije dopušten promet vozila. Predivan je primjer za ostatak svijeta – kazao je Ertuğ te je objasnio zašto je na izložbi izložio i jednu fotografiju dubrovačkog eksterijera, budući da u pravilu snima interijere.
-Dubrovnik svoj interijer pokazuje na eksterijeru. Moja potraga za dušom zgrade je ponekad u interijeru, ali je u Dubrovniku bila na fasadama. Interijer se u Dubrovniku sjajno vidi na fasadama, a to je inače razlika u svakom gradu u kojem sam radio. Moj posao je pronaći gdje se krije duša zgrade. Inače ne fotografiram eksterijer zgrada jer me to ne impresionira. U Italiji su interijeri magični, ali su u Dubrovniku eksterijeri nevjerojatni – objasnio je Ertuğ.
-Na izložbi je izloženo i pet fotografija Dubrovnika, čime je Dubrovnik ugrađen u dio autorovog opusa zapadnoeuropske reprezentativne arhitekture. Ovim ispunjavamo osnovno poslanje Umjetničke galerije kroz promociju Dubrovnika i naše baštine. Ponosni smo i zadovoljni rezultatom jer je izložba bila produkcijski složena. Još jednom je Umjetnička galerija oživjela vrhunskom izložbom – rekao je ravnatelj Umjetničke galerije te kustos izložbe Marin Ivanović.
Inače, radovi s ove izložbe bit će dio izložbe koja se tijekom 2018. i 2019. godine prikazuje u Francuskoj.
Ahmet Ertuğ, rođen 1949. godine, nakon studija arhitekture u Londonu, usavršavao se u Engleskoj, Iranu i Turskoj. Fotografijom se počinje baviti tijekom studija snimajući ulični život zapadnog i istočnog Londona. Njegova predanost fotografiji dogodila se nakon što je primio prestižnu stipendiju Japanske zaklade za fotografije tradicionalne japanske arhitekture.
Njegovi projekti fotografiranja arhitektonske baštine objavljeni su u više od 30 najvažnijih knjiga o umjetnosti. Najvažnije samostalne izložbe imao je u Parizu, Londonu, New Yorku, Beču i Istanbulu. Fotografirao je neke on najvažnijih opernih kuća, knjižnica i kazališta, a trenutno fotografira palače, kazališta i knjižnice u Italiji.
Kustosi su izložbe ravnatelj Umjetničke galerije Dubrovnik Marin Ivanović i Jelena Tamindžija, kustosica s bogatim međunarodnim iskustvom.
Realizacija tehnički iznimno složenog projekta ostvarena je uz financijsku potporu Grada Dubrovnika i sponzorskih partnera Turkish Airlinesa, hotela Rixos Libertas Dubrovnik i Turskog kulturnog centra Yunus Emre iz Zagreba.
Izložba ostaje otvorena do 11. ožujka 2018. godine.