Samostalna izložba zagrebačkog likovnog umjetnika Antona Vrlića otvorena je u petak navečer u Domu Marina Držića.
Izložbu čini tridesetak staklenih skulptura, objekata i kompozicija unutar kojih su inkorporirani faksimili publikacija i književnih djela izravno ili posredno vezanih uz život i djelovanje Marina Držića. Samostalna izložba Antona Vrlića povodom obilježavanja 450. obljetnice smrti Marina Držića (1567.-2017.) nudi nov, svjež i inovativan pogled na opus Marina Držića.
Ravnatelj Doma Marina Držića Nikša Matić na samom je početku pozdravio sve prisutne i izrazio zadovoljstvo otvorenjem jedne ovakve izložbe.
– Kad imate čovjeka, kako bi ih Držić nazvao – ljudi nazbilj, oni ljudi koji srce nose ‘prid očima’, to je upravo Anton Vrlić. Čovjek s kojim vrlo lako sklopite svaki dogovor. Još veće zadovoljstvo je što kroz jedan novi medij, a radi se o staklu. Vjećno će biti zapisano da je u ovoj obljetničkoj godini, u srcu ljeta, gospodin Vrlić bio gost našem najmanjem muzeju, ali muzeju punom vrijednosti – rekao je Matić.
Kao učenik najdosljednijeg obrađivača stakla u hrvatskoj suvremenoj umjetnosti profesora Raoula Goldonija akademski umjetnik Anton Vrlić osmislio je izložbu koja kroz tajne stakla i mogućnosti njegove obrade likovno interpretira i stavlja u fokus Držićevo djelo. Dodatna vrijednost ciklusa leži u neobičnosti izložbe koja se ne svodi na puko izlaganje gotovih primjeraka umjetničkih radova, već elementi stakla funkcioniraju samo i isključivo u direktnoj komunikaciji i suodnosu s Držićevim djelom prezentiranim u Domu Marina Držića. Staklo, svjetlo, voda i sol ključni su likovni elementi pomoću kojih Anton Vrlić na posve nov i neočekivan način povezuje karakteristike života i djela Marina Držića i renesansnog Dubrovnika ujedinjujući pritom likovnost, književnost i simboliku života. Cjelovitost ambijenta obogaćenog različitim svjetlosnim efektima i staklenim instalacijama ima za cilj usmjeravanje pažnje promatrača na Držićevo djelo doživljeno na posve nov način kroz suvremeni likovni izričaj neuobičajenog kiparskog medija stakla.
– Ovo je zaista vrlo posebna izložba. Nismo vam to govorili samo kako bismo vas ‘namamili’ da dođete ovdje večeras. Riječ je o autoru kojeg pratim već desetak godina – rekla je kustosica izložbe povjesničarka umjetnosti i muzeologinja Sonja Švec Španjol.
– Ovo što ćete vidjeti jest umjetničko staklo. Anton Vrlić je oblikovao skulpture, male kompozicije i staklo. Jedan je od rijetkih umjetnika zapravo koji se u posljednjih dvadesetak godina bavi staklom. On istražuje staklo, stvara u staklu i poduava svoje studente. Ovdje ćete moći vidjeti nešto što fuzija stakla i faksimila, izvornih rukopisi vezani uz Držićev život i djelo. Izložba Ostakljeni Držić djeluje poput znanstvenog laboratorija u kojem je Marin Držić predmet istraživanja, staklo medij kojim se istražuje, a likovnost područje u kojem se manifestiraju rezultati istraživanja. Ponukat će vas da se sjetite onoga što znate o Marinu Držiću – rekla je Španjol.
O UMJETNIKU:
Anton Vrlić rođen je 1957. godine u Splitu. Na ALU u Zagrebu diplomirao je slikarstvo u klasi prof. Raoula Goldonija 1982. godine. Od završetka studija do danas kontinuirano se bavi slikarstvom, a posljednja dva desetljeća osobito istražuje medij stakla, u kojem je ostvario niz zapaženih izložbi i autorskih radova u različitim tehnikama izražavanja. Od 2007. godine zaposlen je na Akademiji primijenjenih umjetnosti Sveučilišta u Rijeci gdje predaje kolegije Slikarstvo i Staklo. Od 2002. godine vanjski je suradnik Akademije likovnih umjetnosti Sveučilišta u Zagrebu gdje je nositelj izbornog kolegija Tehnike i umjetnost stakla. Do sada je izlagao na 66 samostalnih i više od stotinu i pedeset grupnih izložbi u zemlji i inozemstvu. Za svoj je rad više puta bio nagrađivan. Godine 2009. izdana je monografija Anton Vrlić autora Borivoja Popovčaka u izdanju NSK i Knjigre iz Zagreba. Djela mu se nalaze u mnogim muzejskim i galerijskim zbirkama u zemlji i inozemstvu.