Kultura

FOTO Otvorena izložba turskog umjetnika Ekrema Yalcindaga u Umjetničkoj galeriji

ekrem yalcindag otvorenje izlozbe 44

Velika međunarodna izložba cijenjenog turskog suvremenog umjetnika Ekrema Yalcindaga pod nazivom ‘Prirode’ otvorena je u subotu navečer u Umjetničkoj galeriji Dubrovnik.

Na otvorenju su o umjetnikovu radu i izložbi govorili Tonko Smokvina, ravnatelj Umjetničke galerije Dubrovnik, kustos izložbe Heinz Peter Schwerfel, kustosica izložbe Jelena Tamindžija Donnart.

Publici se kratko obratio zahvalivši i sam umjetnik, Ekrem Yalcindag, a izložbu je službeno otvorio predsjednik Gradskog vijeća Grada Dubrovnika Marko Potrebica koji je istaknuo značaj izložbe za kulturnu ponudu Dubrovnika te se osvrnuo na bogatu suradnju između gradova prijatelja Dubrovnika i Beyoğlua.

O Yalcindagovom stvaralaštvu u izložbenom katalogu kustos izložbe Heinz Peter Schwerfel između ostaloga zapisuje: ‘Ljepota može biti i umjetna – i to onda kada je ona umjetnička. ‘Priroda’ je naziv koji krasi novu seriju djela koja je 2023. godine stvorio u Istanbulu i Frankfurtu nastanjeni umjetnik Ekrem Yalcindag, mada njegovo stvaralaštvo u srži nema veliki doticaj s konvencionalnim prikazom prirodne ljepote. U njegovim djelima se priroda, naime, ne reproducira, ona se prikazuje; njezini tragovi postaju likovnim umjetničkim djelima, a da sami po sebi nikada ne predstavljaju središte slike. Priroda je pretočena u umjetnost, i to vrlo osobnim jezikom umjetnika koji je davno prevladao suprotnost između figuracije i apstrakcije. On voli spajati nejednakosti pa tako vješto kombinira intelektualnu konceptualnu umjetnost sa savršenim, vlastitom rukom izrađenim slikarstvom.’

Kustosica izložbe, Jelena Tamindžija Donnart o novoj seriji radova koja će biti izložena u Umjetničkoj galeriji Dubrovnik zapisuje: ‘Poput brodova na Bosporu, koji neprestano mijenjaju promatračevu vizuru svojim kretanjem, nova serija radova Ekrema Yalcindaga slijedi obrazac postavljanja in medias res, usred stvari ili u središte radnje, gdje forme ulaze i izlaze iz slika. Tako forme kao da nastavljaju svoj život i izvan zadanog okvira slike upućujući nas na prvotnu romantičarsku misao o našem vlastitom povezivanju s prirodom i zrcaljenju naše duše i misli u njoj. Yalcindag nas uspješno vodi na ovo putovanje, sugerirajući stazu svojim krugovima poput otisaka tabana u pijesku, koji nas vode u nepoznatom smjeru.’

Izložba ostaje otvorena do nedjelje, 17. rujna 2023.

Ekrem Yalcindag rođen je 1964. u Turskoj, a živi i radi u Frankfurtu, Berlinu i Istanbulu. Njegova su umjetnička djela međunarodno zastupljena u renomiranim kolekcijama moderne kao što su Istanbul Modern, Sammlung Goetz u Münchenu, EPO Art kolekcija u Münchenu/Hagu, Arthena Foundation u Düsseldorfu, Kunstmuseum u Stuttgartu, Museum Haus Konstruktiv u Zürichu ili Staatlichen Kunstsammlungen u Dresdenu. Nakon prvih studija umjetnosti na Sveučilištu Dokuz Eylül u Izmiru (1990. – 1993.), nastavio je umjetničku karijeru na akademiji Städelschule u Frankfurtu od 1994. do 1999., i to s Hermannom Nitschom (svojim mentorom) i Thomasom Bayrleom. Iduće murale stvara za galeriju Kai Middendorff u Frankfurtu (2009.), muzej Museum Morsbroich u Leverkusenu (2009.), galeriju Istanbul Modern (2010.), muzej Kunst and Kulturstiftung Opelvillen Rüsselsheim (2016.) i muzej Borusan Contemporary (2010./2021.). U 2014. odnosi s Alexanderom Rodtschenkom i Barnettom Newmanom iznjedrili su triptih ‘Crvena – žuta – plava’. U 2015. Yalcindag stvara još monokromatskih radova. Inspiriran siluetama Henrija Matissea, započinje sa šarenim varijacijama linijskih okvira. Za set „Obojene crne“ (2017.), Yalcindag se vraća zaobljenom formatu. U 2018. stvorio je radove pod nazivom „Beskraj“ koji se prvi put pojavljuju u galeriji Kai Middendorff. U 2020. Ekrem Yalcindag primjenjuje princip tehnike gradijenata razvijen za seriju ‘Beskraj’ na svoje zaobljene formate. U 2022. prvi put prenosi svoj princip akrilnih murala na platno. Manje tjelesni materijal dozvoljava izvedbu biljnog ornamenta velikih razmjera. U najnovijim radovima Yalcindag implementira svoj prijašnji rad predstavljajući oblike prirode i dramatično proširujući svoj tehnički repertoar: u ogromnim formatima kombinira svoju tipičnu delikatnu tehniku ulja na platnu s drvom i printanjem. Ovi umjetnički radovi prvi se put mogu vidjeti na zidovima muzeja Kunstforum Wien.

Foto UGD

Pročitajte još

75. IGRE Jazz senzacija oduševila publiku na Lovrjencu

Dulist

U KUĆI BUKOVAC Prva ovoljetna Art&Wine radionica

Dulist

PRVI SIMFONIJSKI KONCERT ORKESTRA Monika Leskovar razgalila prepun Knežev dvor

Dulist