Prigodnom svečanošću ovog utorka otvorena je galerija Sebastian.
Tim povodom otvorena je izložba uglednog akademskog slikara Stipe Nobila. Izložba nosi naziv "Velike slike malog formata", a trinaest slika izrađeno je u tehnici ulja na platnu. Nakon Dubrovnika, radovi će biti predstavljeni u Ljubljani povodom ulaska Hrvatske u Europsku uniju.
– Otvaranje spremamo već dvije godine. Imali smo malo adaptacija u suradnji s našim konzervatorima. Nadam se da su zadovoljni s prostorom, a mi smo zadovoljni sa cjelokupnim projektom. Želimo da Sebastian živi kulturu onako kako je živio i prije, a ne da se ugasi i da imamo što više izložaba – rekao je na otvaranju Mario Dujić, voditelj galerije.
– Sretan sam što smo ponovno u galeriji Sebastian koja je sad nešto izmijenjenog. Nadam se da će uz veliki trud održati razinu koju je Sebastian imao i onda, od 1972. kada je osnovan jer ne samo da je reproducirao što je postojalo u umjetnosti tada, već je bio i sukreator likovnih zbivanja – rekao je uvodno povjesničar umjetnsti Marin Ivanović prilikom otvaranja izložbe.
Što se pak tiče same izložbe Stipe Nobila istaknuo je:
– Kao što se Amos Oz oduševljavao dalekosežnošću pisane riječi koja iz njegovog kibuca putuje svijetom, od „nevažnoga“ trenutka stvarajući događaj, tako Stipe Nobilo tematizira najneposrednije okruženje – korčulanske pejzaže – i nevelik motiv pretače u veliku sliku koja iz njegove kuće u Lumbardi odlazi živjeti svojim životom.
Nobilo je tražio dok nije pronašao odgovarajuću perspektivu, kolorističku skalu i spomenuti motiv, stvorivši time vlastiti stil. Ako promotrimo dalmatinski krajolik ispresijecan suhozidima, uočit ćemo krpice zemlje, raznovrsnog bilja, građevine među njima, more i granicu s kopnom, glavicu otoka i stoljetni bor. Nobilo ih morfološki reducira i slika kao koloristička polja, pročišćenom i iskričavom gamom, ponekad u samo jednom valeru plave, žute ili crvene. Na pojedinim mjestima unosi tirkiznu, jarko zelenu ili intenzivnu ružičastu (magenta) koje su posvema različite od boja u okolini. Tom nereferentnošću postaje blizak kolorističkom načinu slikanja na kojemu je počivao i fovizam Deraina, Vlamincka ili Matissea. Ipak, njegova je boja „disciplinirana“, zadržava se u dodijeljenim joj poljima i tvori čvrstu kompoziciju. Na pojedinim je mjestima kloazonirana bijelim linijama suhozida. Veća polja boje kojima interpretira nebo i more pridonose tektonici slike, odnosno sprječavaju disperziju manjih volumena. Tradicionalna tehnologija uljenih boja na lanenome platnu, uz impastni nanos bojom kao taktilnu komponentu, posjeduje i olfaktivnu dimenziju doživljavanja djela – naglasio je uz ostalo Ivanović.
Galeriju je otvorio gradonačelnik Andro Vlahušić.