Remek-djelo hrvatske renesansne književnosti, komedija Marina Držića „Dundo Maroje“ u subotu navečer je doživjela svoju dubrovačku premijeru.
Jedan od vrhunaca domaće dramske literature i briljantan tekst u kojemu autor duhovito progovara o Dubrovniku, njegovim građanima i načinu života. Veza između ove najpoznatije Držićeve komedije i Dubrovačkih ljetnih igara traje od samog početka festivala, a zadnji puta su ga Igre na scenu postavile prije četrnaest godina, kad se u režiji Ivice Kunčevića igrao na Peskariji.
Moderni, osuvremljeni ‘dundo’ progovara o nekoliko važnih i životnih problema današnjice, a posebice u kontekstu osuvremenjenog Dubrovnika, onog turista, vodiča, đireva, restorana… Držić poglediva iz Italije svoj grad. Ovo nije prva postavka Duna Maroja koja ga stavlja u kontekst modernog, no sam Držić može se promatrati kroz mnoga doba i unutar različitih konteksta. Stoga ne čuda da za objasniti današnji život Dolenčić uzima preko dva sata vremena, kako bi ‘prilagodio’ Držića današnjem vremenu.
Posebno je važno istaknuti dubrovačku postavu, one koji ipak u potpunosti žive Držićeva djela i koji su večeras iznijeli predstavu do kraja. Također je zanimljivo spomenuti i kako je Dugi Nos ostavljen za kraj, o ljudima nazbilj i ljuima nahvao, što je svakako poruka vremenima koje živimo…
Scena, Držićeva poljana, unatoč svojoj težini, bila je izvrsna,kao i masovne scene u kojima Dolenčić čini pozitivni kaos…
Režiju potpisuje Krešimir Dolenčić, dramaturginja je Mila Pavićević, scenografkinja Dinka Jeričević, kostimografkinja Doris Kristić, dok Dunda Maroja igra Maro Martinović, Nikša Butijer je u ulozi Bokčila, Filip Detelić igra Mara, Pomet je Frano Mašković, Popiva Petar Leventić, Laura Ksenija Marinković, a Petrunjela Srđana Šimunović.