Izložba fotografa Petera Knappa "Cvijeće i smeće (Dvije vrste cvijeća)" otvorena je ove subote u Galeriji Dulčić Masle Pulitika.
Izložba uglednog svjetskog svestranog autora, koja je inače ostvarena u suradnji s Galerijom Futura iz Zagreba, predstavila je dvije serije njegovih fotografija nastalih 1970. i 2007. godine
– Ovo je izložba glasovitog švicarskog fotografa Peteru Knappu, koji je bio koautor jedne druge izložbe u Zagrebu, koja je prethodno otvorena. No, hrvatski fotografi koji su sudjelovali na toj izložbi, na neki način samovoljno su odlučili ne gostovati na ovoj izložbi u Dubrovniku. Malo po meni neodgovorno jer nisu financirali tu izložbu, te su na kraju jedan projekt Muzeja za umjetnost i obrt poništili, ali na sreću Peter Knapp je imao drugu izložbu u Zagrebu u Galeriji Futura i u dogovoru s njima, ovu izložbu uspjeli smo donijeti u Dubrovnik – istaknula je uvodno ravnateljica Umjetničke Galerije Dubrovnik Vesna Delić Gozze.
Prva serija fotografija nastala je 1970.a riječ je o visokoprofesionalnim modnim fotografijama odjeće koje Knapp bilježi za časopis Elle 1970. godine na začudnoj lokaciji u Chartresu, u kući poštara koji je zidove, podove, stolice… prekrio apstraktno–figurativnim mozaikom u kojemu dominira motiv cvijeta. U takvom ambijentu modeli poziraju, a uzorci i boje haljina stapaju se s okolinom. Druga serija nastala je 2007. kada je svjedočio jednom ekološkom incidentu.
– Izložba pokazuje jedan vremenski luk u kojem je fotograf djelovao. On je jedan od začetnika modne fotografije i istaknuti predstavnik modne fotografije, dugogodišnji urednik fotografija u modnom časopisu Elle. Drugi dio ove izložbe rezultat je Knappova svjedočenja jednom ekološkom incidentu, na plaži Saint–Girons gdje se suočava sa zagađenjem Atlantskog oceana mazutom. Od mazuta i odbačenih predmeta koje je more izbacilo složio je skulpture. Te skulpture pretvorio je u nestvarne boje, koje nisu rezultat digitalnih ili naknadnih rješenja nego su postignute manipulacijom medija. Mislim da je on veliki primjer fotografije danas bez obzira što je bio njen poticaj – istaknula je Delić Gozze..
Kustosica Petra Golušić govorila je o životopisu samog autora, koji je rođen 1931. godine u Bäretswilu u Švicarskoj. Prve fotografije snima 1945. godine, a 1947. upisuje umjetničku školu u Zurichu pri kojoj studira grafički dizajn. Počinje se baviti i slikarstvom, a 1952. godine odlazi u Pariz gdje studira na École des Beaux-Arts. Zapažen po grafičkom dizajniranju i osjećaju za tipografiju, dobiva posao u Galeries Lafayette, gdje ubrzo postaje umjetnički direktor zadužen za dizajn izloga i reklama. Nakon toga ga Hélène Lazareff poziva da radi za časopis Le Nouveau Femina, a 1959. počinje rad u časopisu Elle kojeg je Lazareff pokrenula nakon rata. Knapp radi za Elle do 1966., te ponovo od 1974. godine. On angažira najznačajnije modne fotografe kao što su Jeanloup Sieff, Sarah Moon i Oliviero Toscani. Dugi niz godina obnaša dužnost i umjetničkog direktora i fotografa, eksperimentirajući sa svim mogućim neuobičajenim tehnikama – rabeći čak i slike s 16-milimetarskog filma. Ova naklonost prema eksperimentiranju bila je još izrazitija u njegovom osobnom radu. Godine 1964. definitivno se prestaje baviti slikarstvom i fokusira se na fotografiju. Knapp je bio jedan od prvih umjetnika koji je u galerijama izlagao fotografije u boji velikog formata, u vrijeme kada je većina fotografa još izrađivala crno-bijele fotografije uobičajenih formata. Uz svoj angažman u svijetu mode (gotovo 25 godina radio je s modnim dizajnerom Andréom Courrègesom), Knapp njeguje i vlastitu umjetničku karijeru.
Izložba koju je danas u Galeriji Dulčić Masle Pulitika otvorio gradski vijećnik Antun Pravedan, ostaje otvorena za posjetitelje do 7. travnja ove godine.