HUP-Udruga drvne i papirne industrije nakon četiri tematske konferencije hrvatske drvne industrije na domaćem terenu organizirala je svjetsku premijeru hrvatskog drvnog sektora, zajedno s Ministarstvom gospodarstva i održivog razvoja na izložbi EXPO DUBAI 2020 u Ujedinjenim Arapskim Emiratima.
Riječ je o business to business (B2B) poslovnom okupljanju na kojem je prezentirana hrvatska drvna industrija i perspektive njezina razvoja, te hrvatskih drvnih proizvoda, odnosno tvrtki koje ih proizvode globalnim investitorima u drvni sektor. Osim predstavnika drvne industrije forumu su nazočili Milka Kosanović, direktorica odnosa s članstvom HUP-a, Jasmin Devlić generalni konzul i direktor hrvatskog paviljona, Tomislav Bošnjak, izvanredni i opunomoćeni veleposlanik Republike Hrvatske u Arapskoj Republici Egiptu, te Shaikh Mubarak Ali Abdulla Hamad Alkhalifa.
U hrvatskom pavilionu na EXPO-u prikazani su prezentacijski filmovi o Hrvatskoj, hrvatskim šumama, te brojnim visokovrijednim proizvodima tvrtki iz sektora prerade drva i proizvodnje namještaja. Sve ovo potvrđuje, kako je drvni sektor u novoj, zelenoj paradigmi gospodarskog razvoja RH i EU, od strateške važnosti.
– Hrvatski drvni sektor ima dobre brojke i bilježimo stalni rast, o čemu ponajbolje svjedoči 20 postotni rast izvoza, dok službene statistike pokazuju stalan rast zaposlenih, rast plaća, rast ukupnih prihoda i izvoza. Ovo je sektor koji ima snažan potencijal razvoja i investiranja. Ostvarujemo ukupne prihode oko 1,8 milijardi eura, izvoz je preko 1,05 milijardi eura, jedini smo sektor koji u robnoj razmjeni sa inozemstvom ostvaruje suficit. Taj suficit iznosi 367 milijuna eura, činimo preko 7 posto hrvatskog robnog izvoza – istaknuo je u u uvodnom izlaganju Ivić Pašalić, predsjednik HUP-Udruge drvne i papirne industrije.
– U dosadašnjem sudjelovanju na Expo sajmu domaći predstavnici pokazali su da itekako mogu parirati konkurentima iz razvijenijih i većih zemalja od Hrvatske. Znanje, tradicija i kvaliteta proizvoda prevladavali su i tijekom predstavljanja drvno-prerađivačkog sektora. Ovim predstavljanjem otvorena su mnoga vrata brojnih tržišta na kojima hrvatski proizvodi dosad nisu bili zastupljeni u većem postotku, a potencijalni dobavljači iz cijelog svijeta s velikim zanimanjem su pratili naše predstavljanje. Posebno raduje činjenica da je naš drvno-prerađivački sektor u proteklim godinama, koje su bile po mnogočemu izazovne, uspio dodatno iskoračiti i unaprijediti svoje poslovanje te čini jedan od stupova razvoja hrvatske ekonomije s gotovo 7 posto izvoza u ukupnom izvozu roba Republike Hrvatske. Domaća drvno-prerađivačka industrija jedna je od najvažnijih gospodarskih grana u Hrvatskoj. Zato i ne čudi da je delegacija domaćih tvrtki iz tog sektora privukla veliko zanimanje posjetitelja. Ovo događanje izvrsna je prilika da se poslovnim partnerima iz cijelog svijeta predstavi potencijal domaćih tvrtki i dodatno osnaži nastup hrvatskih proizvođača na svjetskom tržištu – istaknuo je ministar gospodarstva i održivog razvoja dr. sc. Tomislav Ćorić
Hrvatski poduzetnici su u Dubaiju pokazali da Hrvatska nije samo prestižna turistička destinacija, nego i mjesto gdje se proizvode vrlo kvalitetni finalni proizvodi od drva, pritom posebno naglašavajući svjetski priznatu vrijednost i kvalitetu slavonskog hrasta. Hrvatski drvni sektor ostvaruje 1,86 milijardi eura godišnjeg prihoda, što čini nemalih 7,55 posto ukupnog hrvatskog robnog izvoza. Drvopreađivači ostvaruju suficit u vanjskotrgovinskoj razmjeni od 367 milijuna eura godišnje. Zemlje koje su najznačajniji trgovinski partneri hrvatskih poduzeća izvoznika su Italija, Njemačka, Austrija, Slovenija, što odgovara cjelovitoj strukturi hrvatske vanjskotrgovinske razmjene s inozemstvom, a nastup u Dubaiju će, nedvojbeno proširiti izvoz hrvatskih drvnih proizvoda prvenstveno na azijska tržišta.
U Dubaiju je nastupio osamnaest najuspješniji tvrtki hrvatskog drvopreračivačkog sektora. Riječ je o ponajvećim tvrtkama koje se bave preradom drva i proizvodnjom namještaja, a njihova prezentacija se bila podijeljena u četiri skupine u prema vrstama proizvodnje i proizvoda koje izrađuju.
– Kao rezultat niza poslovnih razgovora rodila se ideja o osnivanju Poslovnog kluba pri Hrvatskoj udruzi poslodavaca Hrvatska – Dubai – rekao je Ivić Pašalić, predsjednik HUP-Udruge drvne i papirne industrije.
Prezentacija je započela predstavljanjem poduzeća koje se bave proizvodnjom namještaja, gdje vrlo istaknutu uloga ima tvrtka Prostoria, jedan od najuspješnijih hrvatskih namještajskih brandova. Tvrtka Mundus Viridis predstavila je svoj dizajnerski brand namještaja Milla&Milli koji ima brojne svjetske nagrade za dizajn, među kojima se posebno ističu dvije RedDot nagrade. Ancona Group je vlasnik branda dizajnerskog namještaja NUNC, te poznati proizvođač namještaja po mjeri. Predstavljen je i renomirani hrvatski proizvođač namještaja – tvrtka Spin Valis, koja je u razvoju vlastitog branda. Ova efektna prezentacija mogućnosti hrvatskih namještajaca, zaključena je predstavljanjem vrlo uspješnog proizvođača namještaja, tvrtke Ciprijanović.
Predstavljanje proizvođača parketa je pobudilo značajan interes kupaca i investitora, jer je Hrvatska na globalnom tržištu parketa, odavna prepoznata kao zemlja iz koje stižu vrhunski proizvodi, ponajprije zbog tradicije i kvalitete sirovine – slavonskog hrasta. Svoje su proizvode predstavili vodeći ljudi najvećih hrvatskih proizvođača parketa: PPS Galeković, Bjelin, Strizivojna hrast , Florijan i tvrtka Quercus.
To da Hrvatska ima snažnu proizvodnju masivnih drvenih ljepljenih ploča dokuzuju brandovi koji imaju tvornice koje se primarno bave proizvodnjom namještaja ili parketa, kao što su Florijan, PPS Galeković, Ciprijanović, Mundus Viridis, Spin Valis, te tvtka Ravna. Ujedno, bila je to prilika da se svjetskoj poslovnoj javnosti predstavi i nova tvornica iverice u Hrvatskoj, članica globalnog proizvođača Kronospan. Također, doznali smo da mehaničku celulozu, iskoristivu za proizvodnju višeslojnih kartona, koji su danas u svijetu, zbog svojih ekoloških značajki, vrlo popularna sirovina, u Hrvatskoj izrađuje tvrtka Drvenjača.
Za hrvatske proizvođače drvne građe, tržišta Bliskog istoga su vrlo bitna, stoga su se na EXPO DUBAI predstavili najznačajniji od njih: Šerif grupa, AMS Biomasa, te tvrtka Pilana Ratković.
Naposljetku, u Hrvatskoj se proizvodi oko 450.000 tona peleta godišnje. Pelet se proizvodi u nizu tvornica namještaja ili parketa kao jedan od proizvoda u lancu prerade, a hrvatski predstavnici tog segmenta drvne izložbe na ovoj prestižnoj svjetskoj izložbi bile su tvrtke kojima je to glavni proizvod – Moderator i Šišarka.
Hvale je vrijedno kako su se drvo-prerađivači organizirali te u okolnostima pandemije i otkazanih tradicionalnih sajmova, iskoristili priliku pokazati se na svjetskoj izložbi gdje se nalaze paviljoni i poslovni ljudi iz 190 zemalja svijeta.