Republika Hrvatska teško bi sama krenula u izgradnju Pelješkog mosta bez pomoći Europske unije – izjavila je zastupnica u Europskom parlamentu Dubravka Šuica na regionalnom forumu za raspravu ‘EU u mom kraju: europski fondovi i Pelješki most’ koji je u petak održan na sveučilišnom kampusu u organizaciji Ureda Europskog parlamenta u Hrvatskoj.
Povod foruma je najavljeni početak izgradnje Pelješkog mosta kroz 357 milijuna eura vrijedan projekt cestovne povezanosti s južnom Dalmacijom.
-Odobreni iznos jedan je od najvećih u posljednje vrijeme izdvojen iz Programa konkurentnosti i kohezije. Projekt smo dobro elaborirali i na njemu dugo radili. EU je shvatila da želi povezati i svoj teritorij, a ne samo Hrvatsku. Pritom ne zaobilazimo BiH jer želimo učiniti sve da oni postanu članica EU – istaknula je Šuica, koja se osvrnula i na upravni spor Strabaga protiv rješenja Državne komisije za kontrolu postupaka javne nabave (DKOM).
-Držali smo se javne nabave i transparentnosti. Kineski konzorcij imao je najpovoljniju ponudu. Iskreno, najbolje bi bilo da je dobila europska tvrtka, ali nije, i tu se nema što dalje komentirati – smatra Šuica.
-Projekt izgradnje Pelješkog mosta dogovaran je još za vrijeme pristupnih pregovora s EU. O mostu smo govorili kao rješenju koje spaja naš teritorij u jedinstvenu cjelinu, a to je u Europskoj komisiji shvaćeno kao važan projekt. Međutim, mi smo u Hrvatskoj imali problema sa shvaćanjem koliko nam je to strateški važan projekt – izjavila je zastupnica u Europskom parlamentu Ivana Maletić, dodavši kako osim mosta na jugu Hrvatske ima niz drugih bitnih projekata.
-Jedan od većih je Zračna luka Dubrovnik, gdje seuspjelo izvanredno kombinirati više fondova – istaknula je Maletić.
-Upravni spor Strabaga protiv rješenja DKOM-a slučaj je kakav se u Hrvatskoj u praksi još nije dogodio. Ne očekujemo da bi to moglo izazvati zaustavljanje početka radova – rekao je državni tajnik u Ministarstvu mora, prometa i infrastrukture Tomislav Mihotić, dok je državni tajnik u Ministarstvu turizma Frano Matušić istaknuo utjecaj Pelješkog mosta na sveukupno hrvatsko gospodarstvo, a ne samo juga Hrvatske.