Novinar i vrsni poznavatelj automobilskog svijeta Mato Pavličević za DuList je komentirao novu uredbu Europskog parlamenta kojom je odobrio nove ciljane vrijednosti za smanjenje emisija CO2 iz novih automobila i kombija. Naime, od 2035. godine neće se moći kupiti automobili koji emitiraju CO2.
-Prijedlog standarda za CO2, odnosno u konačnici zabranu prodaje toplinskih motora trebao bi potaknuti sve opcije za postizanje ugljične neutralnosti. Potpuni odmak od unutarnjeg izgaranja prema struji, bez obzira na to što se i time može postići isti cilj, ovisno o tome što je spaljeno, može se opisati samo kao nepotreban i riskantan eksperiment – rekao je Pavličević.
-Potpuni prelazak s klasične vožnje na tekuće gorivo i autonomije od gotovo 1000 kilometara, na električni automobil s autonomijom od 300 kilometara, s neizvjesnom infrastrukturom punjenja i nesigurnom dostupnošću mreže, predstavljat će ozbiljne rizike, barem na nekim dugim rutama. A to je skliski teren pogotovo kad je u pitanju cestovni prijevoz tereta – istaknuo je.
Električna energija potrebna za ponovno punjenje baterije samo jednog velikog kamiona, ekvivalentna je, kako kaže, ‘dnevnoj električnoj energiji potrebnoj za napajanje više od 100 kućanstava’.
-Vodik bi također trebao biti opcija, ali ima ograničenja i ne može sam biti potpuna zamjena – naglašava.
Pored toga, mnoge trajektne tvrtke trenutno zabranjuju ukrcaj na brod za električna i vozila na vodik iz sigurnosnih razloga, što je veliki problem za otočne države članice.
-Nadalje, nabava zelenog vodika za velike flote vozila može predstavljati ozbiljne praktične poteškoće. Stoga, ova odluka kojom se potpuno udaljava od izgaranja može se samo opisati kao eksperiment s nepotrebnim rizicima – rekao je.
-Do 2035. je još 12 godina i svašta se može još dogoditi – zaključuje Pavličević.