Nova saznanja o nastanku i razvoju Dubrovnika, koja su iznjedrila arheološka istraživanja, bila su povod za dvomjesečni edukativni projekt Dubrovačkih muzeja u kojem sudjeluju učenici trećeg razreda OŠ Marina Getaldića i njihova učiteljica Snježana Viteškić.
Projekt vode muzejska pedagoginja Dubrovačkih muzeja Aleksandra Piteša- Orešković i viša kustosica, arheologinja Ivona Michl, a započeo je uvodnim predavanjem u školi na kojem su djeci predstavljene teorije o nastanku Dubrovnika te rezultati posljednjih arheoloških istraživanja provedenih ispod katedrale, koja mijenjaju teoriju o nastanku Dubrovnika, nakon čega je uslijedila terenska nastava.
-Naučili smo ih o srednjovjekovnim gradskim četvrtima: Kaštio, Sveti Petar, Pustijerna, Sveta Marija, Sveti Vlaho i Sveti Nikola ili Prijeko te ih označili na mapi Grada i posjetili pripadajuće ranosrednjovjekovne crkvice po kojima su seksteriji dobili ime. Držeći se one da je bolji gram iskustva nego tona teorije, u tri navrata prošetali smo ulicama Grada i sve pogledali sa zemlje, te jednom i iz ptičje perspektive, sa zidina – objasnile su voditeljice projekta.
Tijekom projekta učenici su posjetili prve rupe – skladišta državnog žita na Svetom Andriji, Umjetničku školu Luke Sorkočevića, gdje se nalazila crkva sv. Petra Velikoga, crkvice sv. Stjepana, Gospe od Karmena, Siguratu, sv. Nikole i sv. Luke.
Projektni zadatak će završiti posjetom izložbi ‘Ranosrednjovjekovna skulptura u Dubrovniku i okolici’ u tvrđavi Revelin, gdje će se učenici upoznati sa sastavnim dijelovima oltarnih pregrada crkvica koje su posjetili, a čiji su dijelovi prezentirani na izložbi.