Kako bi se u potpunosti uskladila s matičnom institucijom, sveučilištem Rochester Institute of Technology (RIT), Američka visoka škola za management i tehnologiju (ACMT) svoj dosadašnji naziv promijenila je u RIT Croatia (Rochester Institute of Technology Croatia).
Cilj promjene naziva ove visokoobrazovne institucije jest jasnije komuniciranje i naglašavanje njezine pripadnosti uglednom američkom sveučilištu Rochester Institute of Technology (RIT) u Rochesteru, New York. Tim povodom razgovarali smo s dekanom, gospodinom Donaldom Hudspethom.
U duhu relativno nedavnog ulaska Hrvatske u EU, jedan od bitnijih ciljeva jest pozicionirati se na tržištu kao visoka škola. Osim toga, RIT je novo ime 'stare' institucije – ACMT-a. S novim imenom, osim usklađivanja, koje nas još promjene očekuju?
– Promjena imena je na neki način samo tehnički čin, obzirom da smo u Hrvatskoj još 1997. godine otvoreni kao prvi kampus RIT-a izvan granica SAD-a te smo od prvog dana bili dio tog velikog i uglednog sveučilišta. Činjenica da su naši studenti od početka studirali kao punopravni studenti RIT-a i dobivali američke diplome nam je i omogućila razvoj i diferencijaciju od ostalih privatnih visokoobrazovnih institucija u državi i regiji. Iznimno nam je bitno upravo to da tržište razumije da smo dio velikog i prestižnog američkog sveučilišta, a ne samo lokalna privatna visokoobrazovna institucija. U lokalnom okruženju, u Dubrovniku smo već dugo prisutni i ljudi su nas pozicionirali kao američko sveučilište, međutim, oni koji nas ne poznaju, mogli bi pomisliti da smo nečiji privatni fakultet. Nekima je možda i nejasno je li to nešto američko ili privatni fakultet Dona Hudspetha. Vjerujemo da je ovo pravo vrijeme za promjenu naziva jer se podudara i s ulaskom Hrvatske u Europsku Uniju te s otvaranjem našeg zagrebačkog kampusa. Ova promjena je dio plana razvoja naše institucije. RIT se zadnjih godina dosta proširio internacionalno, otvorivši par kampusa na raznim lokacijama. Recimo, RIT Dubai postoji već par godina, u Dominikanskoj Republici s partnerskim sveučilištem izvodimo određene programe, a plan je kroz godinu i pol imati i odsjek u Kini pa je stoga bitno i da su nazivi svih RIT internacionalnih kampusa usklađeni i prenose jasnu poruku, tj. da smo svi dio istog sveučilišta, američkog Rochester Institute of Technology.
Ipak, ključna stvar jest pozicija na američkom, europskom i bliskoistočnom tržištu te povezanost svih naših kampusa, što omogućuje rotaciju studenata kroz naše kampuse u različitim zemljama. Danas, u vrijeme globalizacije, povezanost s ostalim dijelovima svijeta je od velike važnosti, a to je upravo ono što nudimo i kao dio obrazovanja. Karijera se više ne može promatrati samo u okvirima Hrvatske, nego se moramo okrenuti i Europi, a i dalje. S današnjom tehnologijom to postaje ne samo trend, nego i nezaobilazan dio života i posla.
Planirate li uvesti neke nove programe ili odsjeke? Odnosno, koja je dugoročna vizija RIT-a Croatia?
– RIT Croatia će sigurno rasti, a tu ponajprije mislimo na povećanje broja programa, i to prvenstveno stručnih preddiplomkih programa. Kurikulumi naših programa sadrže dio posvećen istraživanju, iako je naš glavni cilj priprema mladih ljudi za što brži ulazak na tržište rada i pronalaženje posla na svjetskom tržištu.
U usporedbi s nekim drugih sveučilištima, RIT nema toliko doktorskih programa, a razlog tome je naša upravo naša fokusiranost na praktični dio i razvijanje konkretnih vještina. Na primjer, RIT ne izvodi programe kao što su filozofija, sociologija i sl., naš je cilj širenje stručnih dodiplomskih programa s područja managementa, tehnologija i sl. koji su vrlo primjenjivi. Studentima se nude i predmeti općeg obrazovanja, ali to u principu to nije područje rada na koje smo fokusirani. Kako sam i spomenuo, tehnologija je bitna komponenta naših programa, i tu je zanimljivo spomenuti zajednička predavanja koja, uz korištenje vrhunske tehnologije koju posjedujemo, prate istovremeno studenti u Zagrebu i Dubrovniku. To je primjer nečeg što smatram budućnošću učenja.
U svakom slučaju, planiramo rast broja programa te povećanje broja studenata na oba kampusa, u Dubrovniku i Zagrebu. Moram napomenuti kako je studentima koji studiraju u Rochesteru i Dubaiju upravo kampus u Dubrovniku iznimno atraktivna lokacija, kao svjetski poznato turističko odredište, a i odlično mjesto za studiranje.
Koliko trenutno studenata broji RIT Croatia, a koja je budućnost cirkuliranja studenata u RIT-u?
Na RIT Croatia je sada oko 600 studenata na oba kampusa. U budućnosti na zagrebačkom kampusu RIT Croatia očekujemo više od 600 redovnih studenata, a na dubrovačkom 300 do 350 studenata, uz dodatnih 150 do 200 studenata koji će dolaziti na razmjene, na cijelu godinu ili na jedan semestar. Smatramo kako je to realan cilj, obzirom da naše tržište nije samo Hrvatska, nego i Europa. Dubrovnik je posebno zanimljiv jer ovdje dolaze i studenti čije zemlje se tek razvijaju u turističkom i ekonomskom smislu. Veliki potencijal postoji i u skandinavskim zemljama, koje imaju sjajan program školarina za svoje studente koji odlaze u inozemstvo, a uz to činjenica je i da Skandinavci zbilja vole Dubrovnik. Općenito gledajući, mi na RIT Croatia vidimo Dubrovnik kao internacionalnu lokaciju studenata iz cijelog svijeta.
Naš cilj je u budućnosti imati od 150 do 200 studenata godišnje u programu razmjene studenata. To dodajem kao drugi cilj kojem RIT generalno teži, uz onaj prvi, već spomenuti, o proširenju i uvođenju novih programa. Iduća bitna ideja nam je, pomoću tehnologije koju sam ranije spomenuo, povezati studente iz Dubrovnika, Zagreba i Rochestera kroz zajedničke projekte, a nakon tog sve skupa povezati s RIT Dubai. Mislim da će biti relativno lako to organizirati, a za studente će biti jako dobro imati takvu vrstu edukacije.
Kakav je prema Vama spoj Dubrovnika i institucija visokog obrazovanja – mislite li kako Dubrovnik može i ima dovoljno kapaciteta za daljnji razvoj u obrazovnom smislu?
– Vjerujem kako Dubrovnik, generalno gledajući, jest mjesto razvitka u sveučilišnom smislu, no moramo uzeti u obzir kako ovdje već postoje četiri velike i snažne visokoobrazovne institucije. Uzmemo li u obzir broj stanovnika u našoj županiji, možda bi dodavanje novih sveučilišta bilo previše, osim u slučaju da ona budu zaista iznimna, kreativna i jedinstvena sveučilišta, ona koja će privući ljude van županije. Istina je također i da naša županija demografski slabi, a to se može vidjeti i na upisima na fakultete nekad i sad. No, ono što možemo napraviti jest privući ljude izvana kvalitetom ponuđenih programa. Da zaključim, stvarni potencijal je u jedinstvenim i kvalitetnim programima koji osiguravaju posao nakon završetka obrazovanja. Potencijala također ima u smislu stranih studenata koji dolaze studirati u Dubrovnik u sklopu Erasumus programa ili sustava razmjene studenata kakav nudi RIT, a u tome Dubrovnik ima zaista dobru ponudu.
Što se tiče naše institucije, programi koje RIT Croatia nudi su u domenama tehnologije i managementa, a za ta područja mislim da zaista omogućavaju zaposlenje.
U obrazovnom sustavu često se događa situacija gdje studenti završe studij i ne nađu posao, a ako prva generacija ne uspije pronaći posao, onda se nešto mora mijenjati. Stoga je glavni cilj RIT Croatia obrazovanje omogućava što brži pronalak posla nakon završetka studija.
Ovo je naša 17. godina u Hrvatskoj i Dubrovniku, a budućnost RIT-a je snažna povezanost sa svim našim kampusima. RIT Croatia je snažna internacionalna organizacija, a u Hrvatskoj planiramo biti još dugo vremena. U Dubrovniku, koji nam pruža fantastične mogućnosti i po kojem smo prepoznati u svijetu, nedavno smo produžili i najam zgrade na idućih 10 godina.