Kraj godine uvijek je odlična prilika za napraviti svojevrsnu inventuru događaja koji su obilježili minulih 365 dana. To je napravio i duList u svom tiskanom izdanju, izdvojivši po mišljenju redakcije 10 događaja koji su obilježili dubrovačku 2013.
Četvrto mjesto naše ljestvice zauzela je izoliranost Dubrovnika od Hrvatske, posebno nakon ulaska u EU.
Hrvatska je 1. srpnja ove godine postala 28. punopravna članica EU, što nam je donijelo brojne promjene. Po prvi put granica EU time je postala razjedinjena, a Dubrovnik odvojen od matice zemlje 5 kilometara dugim teritorijem Neumskog koridora, što je dodatno zakompliciralo prijevoz ljudi, hrane i robe.
Kao alternativu dobili smo trajektnu liniju Ploče-Trpanj, a u promet je puštena posljednja dionica Dalmatine, trasa Vrgorac-Ploče, koja je koštala milijardu i 700 milijuna kuna, a gradila se nevjerojatnih osam godina. Otvaranjem te dionice za sada završava izgradnja autoceste A1 koja je najavljivana da će doći do Dubrovnika. Podsjetimo, prvim danima ulaska u EU svjedočili smo i problemima s opskrbom goriva, odvoza smeća, gužvama na Kleku i Bistrini. Gužve su dva mjeseca bile i u dubrovačkoj Policijskoj upravi zbog izdavanja pograničnih propusnica, putovnica državljanima RH s prebivalištem u BiH te novih biometrijskih osobnih iskaznica.
Ponovno se aktualiziralo i pitanje gradnje Pelješkog mosta o kojemu čemu sasvim sigurno slušati i u Novoj 2014. Njegovu izgradnju najglasnije je zagovarao župan Nikola Dobroslavić, dok je premijer Milanović isticao kako je most skup projekt, a gradonačelnik Vlahušić nazvao ga je 'pričom za malu djecu ili za budale', da bi kasnije u jeku kampanje promijenio stav i izjavio kako je 'Pelješki most prioritet'.
Sada se čeka predstavljanje završnog izvješća francuskih konzultanata u kojem je Pelješki most dobio najviše bodova. Naime, u odnosu na koridor kroz Neum, tunel i trajektnu liniju, most je ocijenjen kao rješenje koje je najkvalitetnije i najmanje rizično u ispunjavaju kriterija povezanosti, dostupnosti i sigurnosti.