Dubrovnik treba povezati, to je biser Jadrana, no moramo biti svjesni da Dubrovnik i nije tako izoliran.
Kad dolazite brodom, Dubrovnik je prvi na redu – kazao je gradonačelnik Novog Vinodolskog Oleg Butković na sastanku s dr. Vidojem Vujićem, obnašateljem dužnosti primorsko-goranskog župana, piše Novi list.
– Pitam vas kako se osjeća putnik kad dođe u riječku zračnu luku, a kako se osjeća kad dođe u dubrovačku. Koji putnik je zadovoljniji? Uvijek nas netko preglasa i budemo li i dalje popuštali, nećemo dobiti nikad ništa. Mi koji ovdje živimo, recimo što mislimo. Ne možemo uvijek biti trinaesto prase. Autocesta do Žute Lokve je potreba – izričit je u svojim izjavama gradonačelnik Butković
Butković je pritom ponudio i podatak kako ljeti kroz Novi zna proći 16 tisuća vozila dnevno.
– Novi Vinodolski i Omiš su jedini gradovi u Hrvatskoj koje magistrala dijeli napola. Ne možemo razvijati turizam u Novom ako se ne izgradi autocesta. Autocesta ne znači puno samo za Novi. Tu su Rijeka, Crikvenica, Lika, otoci – objašnjava Butković koji je dao podršku danas već bivšem ministru Zlatku Komadini koji je preferirao gradnju autoceste do Žute Lokve.
Gradnju autoceste do Žute Lokve podržava i crikvenički gradonačelnik Damir Rukavina, dok ravnatelj županijskog Zavoda za prostorno uređenje dr. Mladen Črnjar također smatra autocestu nužnošću te ističe da je usporedba intenziteta prometa na cesti prema Dubrovniku i na relaciji prema Žutoj Lokvi jedini pokazatelj koji nije politički obojen.
– Pravac prema Žutoj Lokvi nije silno rentabilan, no ima veći broj vozila nego neke ceste čija se gradnja planira – mišljenja je dr. Črnjar.
Statistika otkriva zašto je autocesta potrebna Crikvenici i Novom. Prosječni ljetni dnevni promet (PLDP) kroz Crikvenicu iznosi 14 500 vozila, a kroz Novi Vinodolski još stotinu vozila više. Istovremeno, PLDP po autocesti južno od Splita pada na 14 tisuća. Dakle, identičan je prometu u Crikvenici i Novom.
Prometna opterećenost na krajnjem južnom kraku autoceste, oko čvora Vrgorac još je manja. PDLP se kreće između sedam i osam tisuća. Toliki je prosječni godišnji dnevni promet u Crikvenici i Novom.
I Senj mjeri zamjetan promet, PLDP iznosi 11 tisuća. Intenzitet nešto pada ukoliko se od Senja krene Jadranskom magistralom prema jugu odnosno trajektima za Rab i Pag. Primjerice, u Sv. Jurju PDLP je 8 800 vozila, što je još uvijek intenzivniji promet nego na dionici oko Vrgorca ili na odvojku autoceste prema Osijeku gdje se PGDP kreće oko mizerne dvije tisuće vozila.