Dubrovnik dobiva svoju taksi aplikaciju – bez provizija za vozače i s fer cijenama za građane

Kako vam se čini aplikacija koja je osmišljena kao Uber, ali samo za Dubrovčane, sa zaradom koja ide vozaču ‘u špag’, a ne dijeli je s Uberom? Upravo takvu aplikaciju osmislio je Antonio Petrina, vlasnik turističke agencije DU-TIPS i Welcomehub.io koji već godinama vodi agenciju i surađuje s apartmanima, od kojih je sve i krenulo.

‘Nema više glupih pitanja’

– Idejna aplikacija je bila samo i isključivo za apartmane. Budući da imam i svoju turističku agenciju, htio sam napraviti alat za apartmane preko kojeg oni mogu raditi i funkcionirati, da imaju koristi od toga, a da ja mogu prodati svoje proizvode putem njihovih apartmana i dati im proviziju za to. Nisam htio plaćati proviziju Bookingu ili Airbnbu jer su provizije ogromne, i do 30 posto. Zašto bi plaćao njima ako mogu dati našim ljudima? Zašto koristiti Bolt, Uber ili neku drugu aplikaciju kad možemo sve sami odraditi? – rekao nam je na početku razgovora Petrina koji se može pohvaliti kako njegova agencija djeluje u puno apartmana jer im aplikacija skraćuje dragocjeno vrijeme kojeg, vlasnici apartmana u jeku sezone, nemaju.

– Nema više onih glupih pitanja, koja je šifra za wifi, kako doći do znamenitosti, koji restoran preporučujete. Dogovorili smo se na razini države da turistička agencija ‘vuče’ podatke s turističke zajednice, mada oni nisu toliko ažurni. Primjerice, TZ grada Splita je ažurirala svoju stranicu posljednji put 2023. godine. Zato mi imamo zaposlenicu koja je jako aktivna i odlično informatički pismena, pa nam ona ‘ubacuje’ informacije u aplikaciju. Time mu aplikacija može napraviti plan za taj dan. Također, naša aplikacija je glavni alat za zakonske odredbe u apartmanu, kao što su plan evakuacije, GDPR i slično, a sve se nalazi u jednom QR kodu. Gost može ‘bookirati’ bilo što iz te aplikacije. Primjerice, onog trena kada gost ‘bookira’ izlet brodom, ta tvrtka daje dogovorenu proviziju apartmanu. I, ono što je ključno, mi ne uzimamo apsolutno nikakvu proviziju – istaknuo je naš sugovornik koji zaradu dobiva samo iz najma aplikacije.

Sve je na vozaču

Kao što je s apartmanima, tako je i s taksi prijevoznikom kojemu je vlasnik naš sugovornik – svaki vozač ima svoju aplikaciju koja je unikatna i napravljena po njemu.

– Vozači i apartmani imaju besplatnu aplikaciju do 1. lipnja sljedeće godine kako bismo dali ljudima do znanja da se neke stvari isplati platiti. U ovom slučaju, našu aplikaciju od 1. lipnja. Do tad korisnici aplikacije mogu testirati je li se ona njima uopće isplati. Jednu aplikaciju koja ti rješava ‘booking’ i zatvara kalendar, plaćaš 15 do 20 eura mjesečno. A ovaj cjelokupan alat koji te ‘veže’ sa svime što ti je potrebno, još preko njega možeš i zaraditi, plaćaš 25 eura. Mi nemamo veliku zaradu, možda dva do tri eura po najmu aplikacije. I to je naš jedini cilj – kako ispromovirati jedni druge. Čista matematika. Svatko gura svakoga naglasio je Petrina.

Uloga agencije, odnosno autora aplikacije je isključivo da spoji vozača i klijenta. Ostalo je sve na vozaču – od izdavanja računa, plaćanja PDV-a te naplate vožnje.

– Vozači već plaćaju najam aplikacije i sami izdaju račun. Mi smo samo tu pomoć da se klijent spoji s vozačem. Vozači sami plaćaju svoj PDV ako ga imaju, ako su u sustavu PDV-a. Isto tako, sami vrše naplatu te vožnje, mi nemamo ništa s tim. Ono što smo mi odredili, to su cijene, kako se ne bi mogao dogoditi taj ‘dumping’ koji Uber radi. Tako činimo tržište i tržišno nadmetanje korektnim. Također, da se ne može dogoditi ‘overpricing’ – kazao nam je sugovornik te dao primjer situacije koja se nedavno dogodila u Splitu kada je vožnja od četiri kilometra naplaćena 180 eura.

Dubrovčani pozitivno reagirali na prijedlog

No, postavlja se glavno pitanje – kako će Dubrovčani reagirati na ideju ovakve aplikacije. No, Petrina je pozitivan, kao što su i komentari koje je do sad dobio na samu ideju aplikacije.

– Dubrovčani su robovi navika. Ali, ako ima imalo empatije prema drugome, onda će taj isti Dubrovčanin naručiti vožnju kod vozača po istoj cijeni kao što bi i Uber, kako taj vozač ne bi davao proviziju Uberu ili bilo kojoj drugoj aplikaciji. Nemam ja ništa protiv Ubera. Samo želim da se uskladi cijena i potražnja – smatra Petrina jer, kako kaže, ne možemo istim taksistom nazvati čovjeka koji to radi 25 godina i onoga koji je jučer položio vozački ispit.

– Reakcije na ideju taksi aplikacije za domaće su odlične. Ni neki vozači ne znaju da imaju tolike troškove kolike imaju. Došlo je do situacije da je toliko reklama, da ljudi više ne znaju kome i što vjerovati. I onda se dogodi da ‘bookiraš’ apartman, dođeš na adresu, a apartman uopće ne postoji. Nama je cilj da ‘maknemo’ takve – odlučan je Petrina.

Win-win situacija

Cilj je jasan – napraviti aplikaciju koja će se isplatiti i vozaču i klijentu, bez obzira na udaljenost od željenog odredišta.

– Želimo napraviti aplikaciju u kojoj će se vozaču isplatiti voziti do Župe ili Konavala za 13 eura. Kad meni ljudi kažu da im vozači otkazuju vožnje, pa, razumije li itko tog vozača koji treba pomiriti 60 posto troškova na cijenu vožnje koju klijent plati? – rekao nam je Petrina, ali, smatra, nitko to ne može razumjeti na taj način ili se jednostavno ne žele potruditi.

Mjesta za širenje ovog biznisa sigurno ima, ali trenutni je plan zadržati se na Dubrovniku, usavršiti aplikaciju do kraja i tek onda krenuti sa širenjem na druge gradove, za koje ova ideja i aplikacija sigurno ima potencijala, a možemo je očekivati već sljedeći tjedan, najavio nam je Petrina.

Povezano

Dulist PROMO