Većina ravnatelja dubrovačkih srednjih škola mišljenja je da učenici nakon ukidanja zaključivanja ocjena na polugodištu imaju slabije ocjene.
Izgleda da se većina hrvatskih učenika i profesora slaže kako se ovaj potez ministra znanosti i obrazovanja Željka Jovanovića pokazao potpuno promašenim bez obzira što je ministar uvođenje novog sustava opravdao riječima kako stari sustav „izaziva stres kod djece i nepotrebno opterećuje nastavnike“.
No, situacija je izgleda drugačija – umjesto stresa učenici su se opustili, nakupili lošije ocjene, pa čak i maturanti koje ubrzo očekuje državna matura i upis na fakultet. Tragom rezultata ankete koju je proveo HRT, u kojoj je sudjelovalo 210 učenika i prema kojoj čak 90 posto učenika ove godine ima slabije ocjene u odnosu na prošlu, ispitali smo situaciju u nekoliko dubrovačkih srednjih škola.
Kao da ne dolazi kraju škole
Ravnateljica Gimnazije Dubrovnik Sanja Putica navela nam je podatke dva razreda maturanata općeg i matematičkog smjera.
– Vide se blaža odstupanja. Mogu reći da su za 10-ak posto ocjene slabije u odnosu na prošlu godinu. Možda su kod maturanata oscilacije manje jer ove godine izlaze iz škole, odgovorniji su i naravno uhvate se posla jer ih očekuje državna matura i upis na fakultet. Trebalo bi pogledati i treće razrede, no sve u svemu vidi se da su učenici ove godine bili opušteniji i tako dočekali kraj školske godine, a sada slijedi popravljanje i šminkanje ocjena – naglasila je Putica.
Tomislav Vitković, ravnatelj Pomorske škole Dubrovnik, ističe kako su učenici njihove škole također popustili u učenju.
– Itekako slijede taj silazni trend. Vidimo to po tome koliko je učenika htjelo ispravljati ocjene nakon razdoblja koje je prije bilo polugodište. Imamo manji broj učenika koji ispravljaju negativne ocjene. Premda nemamo konkretne podatke, mogu reći da učenici imaju veći broj negativnih ocjena u odnosu na prošlu godinu – istaknuo je Vitković, dodavši kako je nezaključivanje ocjena negativno utjecalo na učenike.
– Djeca su se opustila, prošle godine su se borili za ocjene, a ove godine kao da kraj godine ne dolazi. Razredna vijeća nedavno su se sastala kako bi raspravljala o maturantima, a prethodi sastanak razrednih vijeća za prethodna tri razreda – zaključio je.
Suzana Đurđević, ravnateljica Ekonomske i trgovačke škole Dubrovnik, naglašava kako su i sami učenici škole na čijem je čelu rekli kako bi bilo bolje da nije ukinuto zaključivanje na kraju prvog polugodišta.
– Podaci se i u našoj školi podudaraju sa onima iz ostalih škola. Jednostavno su slabije ocjene u odnosu na prošlu godinu – dodala je Đurđević.
U Turističkoj nema popuštanja
Ravnatelj Turističko-ugostiteljske škole Antun Perušina pak nije primijetio da su učenici u njegovoj školi popustili u učenju.
– Nemamo podatke. Ozbiljne analize mogu se napraviti tek kad se zaključe ocjene ili kada bi fingirali zaključivanje na polugodištu. Dakle, ozbiljne analize mogu se napraviti tek na kraju školske godine. Nisam primijetio da su se profesori žalili na loše ocjene. Jednostavno, samo je bilo manje strke oko zaključivanja ocjena – napomenuo je Perušina.
Ravnateljica Medicinske škole Dubrovnik Marina Rudenjak Lukenda ističe kako u školi nisu primijetili lošije ocjene kod maturanata.
– Djeca su opuštenija. Možda je i bilo bolje kad je bilo zaključivanja ocjena na polugodištu, ali je učenike uhvatila panika kad su shvatili da će ipak biti poslana izvješća roditeljima nakon polugodišta – zaključila je Rudenjak Lukenda.
Vrijedi dodati i kako je Ministarstvo znanosti, obrazovanja i sporta objavilo priopćenje u kojem su najavili kako će nakon završetka ove školske godine izraditi cjelovitu analizu uspjeha učenika.