Grad

Država će subvencionirati ukrcaj pripravnika na hrvatske brodove

mare nostrum 1

U Hotelu Lapad danas je održana 65. sjednica Udruge hrvatskih poslodavaca-brodara u međunarodnoj pomorskoj plovidbi „Mare Nostrum“.

Predsjednik Uprave Atlantske plovidbe i ujedno predsjednik skupštine Udruge brodara kap. Pero Kulaš uvodno je istaknuo kako se na sjednici, između ostalog, raspravljalo o pristupu udruge „Mare Nostrum“ u udruženje europskih brodara od 1. siječnja 2015. godine. Riječ je o udruženju koje kontrolira 40 posto svjetske flote, odnosno 660 milijuna tona, a u BDP-u EU-a pridonose s oko 60 milijardi eura.

– Odluka je već usvojena, a kao pridruženi član bit ćemo prisutni već na idućoj konvenciji u Kopenhagenu za mjesec dana. Odlučeno je da naši predstavnici budu ravnateljica udruge Maja Marković Kostelac te predsjednik skupštine ili njegov zamjenik – istaknuo je Kulaš.

Također, raspravljalo se i o programu subvencioniranja i ukrcaja pripavnika na brodovima pod hrvatskom zastavom u suradnji s Ministarstvom.

– Tu smo naišli na veliko razumijevanje Ministarstva. Odlučili smo biti proaktivni. Već je pripremljen nacrt programa ukrcaja za iduće dvije godine, i s njim ćemo ići pred Ministarstvo, koje će probati naći novac u budžetu za subvenciju dijela pripravničkog staža – dodao je Kulaš.

Ravnateljica Udruge hrvatskih brodara Maja Marković Kostelac spomenula je kako se raspravljalo i o izmjenama Pomorskog zakonika u dijelu koji se odnosi na upisnike.

– Želimo modernizirati sustav upisa kako bi ga učinili još atraktivnijim – rekla je Marković Kostelac, koja je komentirala i buduće plaćanje poreza po tonaži.

– Ulazak u EU nas je iz poreznog raja za brodare doveo do negativnijih poreznih okvira. Znali smo u što ulazimo i sad u suradnji s Ministarstvom nastojimo ta pravila igre istumačimo na način zaštite hrvatskog brodara – dodala je marković Kostelac.

Pomoćnik ministra pomorstva, prometa i infrastrukture Igor Butorac najavio je mini-reformu pomorskog zakonodavstva.
– Dijelom se to odnosi na ciljene izmjene Pomorskog zakonika, donošenje novog Zakona o Lučkim kapetanijama i sigurnosti plovidbe te izmjene i dopune Zakona o Plovputu. Uvažavajući interese brodara cilj je biti što više u funkciji pomorske industrije – istaknuo je Butorac, dodavši kako je potrebno ‘maksimalno minimizirati’ administrativne barijere.

– Zato nam je bitan 24-satni servis brodarima koji vodeće pomorske administracije omogućuju pa tako i mi ciljamo – dodao je Butorac. Istaknuo je kako je u privatizaciji Jadroplova Vlada RH pokazala jasan stav.

– Želimo osigurati njihovu tržišnu prisutnost i investicijsku klimu, ali i zaštititi hrvatske pomorce koji na tim brodovima rade. Tržište će pokazati do koje mjere je to moguće, a mi smo krenuli maksimalistički – rekao je Butorac.

Predsjednik Uprave Tankerske plovidbe i zamjenik predsjednika skupštine Udruge hrvatskih brodara Mario Pavić izrazio je žaljenje što tržište ove godine nije po želji brodara.

– Imali smo na segmentu supertonaže dobar početak godine, ali je uslijedio pad tržišta. U raspravi smo govorili i o vrijednosti brodova napravljenih u Hrvatskoj, a koji su manje vrijedni nego što bismo mi željeli. Percepcija vrijednosti suhe tonaže kod nas je između lošijih i boljih kineskih škverova. Razgovarali smo što napraviti po tom pitanju. Svjesni smo da kvaliteta brodova nije u tom rangu, već je puno bolja. Međutim, zbog broja brodova koji izlaze s hrvatskih navoza mi smo jedna niša. A naši brodovi ne zarađuju manje od japanskih i korejskih. Ipak, kad se naši brodovi prodaju njihova vrijednost je osjetno manja – rekao je Pavić. Što se tiče tankerskog tržišta, zabilježena su dva porasta, početkom godine i ovog ljeta.

– Čekamo bolje dane iduće godine – zaključio je Pavić.

Ni pomoćnik ministra Butorac ni predsjednik Uprave Atlantske plovidbe Kulaš nisu htjeli komentirati odluku Upravnog suda u Splitu o ukidanju koncesije Franju Pašaliću, istaknuvši kako presudu još nisu vidjeli.

Pročitajte još

VIKTORIJA KNEŽEVIĆ U Gradskom vijeću, ako bude potrebno da ‘isučem sablju’, svakako ću to učiniti!

Ivana Mijić Vulinović

ULICA OD MONTOVJERNE DOBILA NOVI ASFALT Za veću sigurnost proširen je kolnik

Dulist

Završena energetska obnova višestambene zgrade i domouprave u Ulici Petra Zoranića

Dulist