Aktualno

Drogerije i supermarketi – najpoželjniji poslodavci prema ocjeni javnosti

Lijekovi

Tko su najpoželjniji poslodavci u Hrvatskoj i koji su razlozi njihove atraktivnosti? Odgovore otkriva deseto po redu istraživanje portala MojPosao o poslodavcima prvog izbora.
U istraživanju provedenom tijekom listopada, studenog i prosinaca 2013. te siječnja 2014. sudjelovalo je gotovo 7.000 ispitanika. U istraživanju je sudjelovalo 59% žena i 41% muškaraca. Većina ispitanika je mlađa od 32 godine (58%) i posjeduje srednju stručnu spremu (52%). S obzirom na radni status, malo više od polovice ispitanika je zaposleno (51%), 42% ih je nezaposleno, a 7% se još školuje. Najviše ispitanika dolazi iz Zagreba i okolice (46%), zatim s područja Središnje (10%) i Sjeverne Hrvatske (7%).
Rezultati se temelje isključivo na percepciji ispitanika: nema unaprijed ponuđenih odgovora, odnosno ispitanici redom navode tri poslodavca kod kojih bi se najradije zaposlili.

Petu godinu za redom prvo mjesto zauzela je tvrtka dm drogerie-markt. Ove godine prikupila je 19,53% bodova, što je povećanje od 4,43% u odnosnu na rezultate prethodnog istraživanja.
Ispitanicima koji odabiru dm drogerie-markt kao poslodavca prvog izbora, presudni faktori su harmonični odnosi na radnom mjestu, visina plaće i ostale beneficije te sigurnost radnog mjesta.
Na drugom mjestu je po prvi put Müller s 3,04% bodova, dok je veliki skok doživjela tvrtka Lidl koja je prošle godine bila na jedanaestom mjestu, a ove godine zauzima visoko treće mjesto s 3%.

S obzirom na demografske karakteristike sudionika istraživanja, najatraktivnija tvrtka za oba spola je dm drogerie-markt, iako je žene (26,31%) preferiraju u odnosu na muškarce (9,77%). Muškarcima je na drugom mjestu T-HT Grupa, a ženama Müller, koji se kod muškaraca ne nalazi u prvih 10 najpoželjnijih poslodavaca.
Neovisno o stručnoj spremi, najpoželjniji poslodavac je ponovo dm drogerie-markt. Ispitanicima sa završenom srednjom školom drugi najpoželjniji poslodavac je Müller (4,43%).
Ispitanici s višom stručnom spremom na drugo i treće mjesto pozicionirali su T-HT grupu (3,38%), dok je visokoobrazovanim ispitanicama na drugom mjestu Pliva (2,88%), a T-HT grupa na trećem (2,79%).
S obzirom na dob ispitanika, pri odabiru poslodavca prvog izbora nema razlike – svima je najprivlačnija tvrtka dm drogerie-markt.

Zaposleni ispitanici bi najradije radili za dm drogerie-markt (20,54%), a na drugome mjestu im T-HT Grupa (3,25%) koja je preuzela mjesto tvrtke IKEA, koja je sada na sedmom mjestu.
Kada su u pitanju nezaposleni, oni bi također najradije radili za dm drogerie-markt (20,23%), a drugi izbor im je Müller (3,5%).
‘Na cijeni’ je sigurnost radnog mjesta, posebice kod žena
Suprotno očekivanjima, visina plaće nije presudan faktor privlačnosti nekog poslodavca. Čak 67% ispitanika izdvojilo je sigurnost radnog mjesta kao najvažniji čimbenik atraktivnosti, a prema tom čimbeniku ispitanicima je najatraktivniji HEP.
Sigurnost radnog mjesta važnija je ženama nego muškarcima – 24% žena odabralo je upravo taj faktor kao presudni, dok je isto navelo 21% muškaraca. Nešto značajnija razlika s obzirom na spol vidljiva je i kod kriterija ‘prilika za napredak u struci’ – 18,5% muškaraca smatra navedeno presudnim faktorom atraktivnosti nekog poslodavca, dok isto navodi 14% žena.
Drugi po redu čimbenik atraktivnosti poslodavca su harmonični odnosi na radnom mjestu (66%) prema kojem su najviše bodova dobili Google i IKEA. Slijedi socijalna odgovornost (56%), a taj kriterij najviše zadovoljava IKEA.
Prilika za hijerarhijsko napredovanje nalazi se po važnosti na zadnjem mjestu – 34% ispitanika odabralo je ovu opciju. Najveći broj bodova prema tom kriteriju ima Agrokor.
Svega 11% ispitanika radi za svog poslodavca prvog izbora
Bez obzira na radni status, najviše ispitanika (40%) želi raditi u privatnoj tvrtki u stranom vlasništvu, dok bi ih 15% voljelo raditi u stranoj, a zatim u domaćoj instituciji (14%). Kao i prošlih godina, u privatnoj tvrtki u pretežno domaćem vlasništvo voljelo bi raditi najmanje ispitanika, tek 13%.
Trenutno je samo 11% ispitanika zaposleno kod svog poslodavca prvog izbora što je smanjenje od 1% u odnosu na rezultate prošlogodišnjeg istraživanja. Nije poznato je li riječ o novozaposlenim ispitanicima, promjeni percepcije ili boljim radnim uvjetima.
Zanimljivo je da neovisno o gospodarskoj krizi više od polovice ispitanika (64%) često razmišlja o promjeni poslodavca. Samo ponekad o promjeni radnog mjesta razmišlja 27% ispitanika, dok njih 9% ne razmišlja o promjeni tvrtke.

Pročitajte još

POVLAČI SE JEDAN KUHINJSKI PROIZVOD Provjerite posjedujete li ga

Dulist

Pripreme za asfaltiranje preostalog dijela Biokovske ulice

Dulist

POČELI DANI HRVATSKOG TURIZMA Dubrovnik brani titulu

Dulist